e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Eğer Kesinlikle Duyarsanız Bu Gerçekleşecektir

Eğer Kesinlikle Duyarsanız Bu Gerçekleşecektir

Not 498

“Ve eğer kesinlikle duyarsanız bu gerçekleşecektir.” Eğer bu dünyada duyarsanız, Yaradan’dan sonraki dünyada da duyacaksınız. “Ve eğer Efendiniz Tanrı’nın sesini gerçekten duyarsanız, bugün size bildirdiğim O’nun tüm emirlerini yerine getirmeye dikkat edin, Efendiniz Tanrı sizi yeryüzündeki bütün uluslardan daha yükseğe koyacaktır.” Rabbi Levi şöyle dedi “Bu üstte olan kadar yüksek olan nedir? Eğer ödüllendirilirsen, o zaman dört parmağın üzerindesin. Eğer ödüllendirilmezsen, dört parmağın altındasın demektir.”

Dört parmağın üzerinde olmanın ne anlama geldiğini anlamalıyız. “Tütsü dolu, onlu bir altın kap” diye yazılmıştır. Başka bir deyişle, kişinin, Ze-Hav [bunu ver] kelimelerinden, Zahav [altın] denilen üst bolluğu alacağı bir kabı yani Kli’si [kap] olmalıdır. Aynı şekilde, Tora’nın ışığı dışında, beş parmak anlamına gelen kap, buna adanmalıdır.

Zohar, bir kutsama kabının beş parmakla tutulması gerektiğini söyler. “Zohar Kitabı’na Giriş”deki kendi sözleri şöyledir: “‘Dikenler arasında bir gül gibi.’ Gülü çevreleyen beş sert yaprak gibi, bu beş yaprağa ‘kurtuluş’ denir ve bu, bir kutsama kabı olan  ‘Bir kurtuluş kabını kaldıracağım’ ifadesinin anlamıdır. Bu, yaratılış işinde beş kez ‘ışık’tan bahsedilmesinin anlamıdır.”

Bu ışık, yaratıldı ve gizlendi. Bilgelerimizin söylediklerinin anlamı budur (Hagigah 12), Yaradan’ın ilk gün yarattığı ışığı, Adem dünyanın sonundan, onun sonuna kadar gözlemledi. Yaradan, tufan nesline ve Babil nesline baktı ve uygulamalarının yozlaşmış olduğunu gördü. Durdu ve bunu onlardan gizledi.

Beş parmak, KHB ZON’dur. Kişi “tutmayı ve yapmayı” yerine getirirse, Yaradan, Keter’i hepsinin üzerinde koyar yani Yaradan, “bir ihsan etme Kli’si [kap]” olarak adlandırılan Keter veya Hesed’in kontrolü için güç verir. Eğer kontrol aşağıdakinin niteliğine yani Hassadim’siz alma olan Malhut’a verilirse, burada ayrılık olur ve bu “tek bir kap” olarak kabul edilmez.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093