e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Paraşat Tora

Paraşat Yitro

1)  Mehilta DeRabbi İşmael, Yitro, Masahta DeAmalek, Paraşat 1 Onun yedi ismi: Yeter, Yitro, Hovav, Re’uel, Hever, Putiel, Kenni. Yeter, çünkü o Tora’da Hotir [sol] bir kısımdır. Yitro, çünkü o iyi işlerde Yiter [aşmış] durumdadır. Hovav, çünkü o Yaradan tarafından Haviv [üstün tutulandır]. Re’uel, çünkü o Yaradan’ın Kere’a

Paraşat Truma

“Kalbi İsteyen Her Erkekten Bana Bir Katkı Sağlayın, Katkımı Alacaksınız.” 1) Rabaş, Not 397, Aranızdan Alıp Efendiye Bir Katkıda Bulunun “Aranızdan Efendiye bir katkıda bulunun”, bunun anlamı şudur, kişi alma kaplarını Yaradan’a verecektir, buna iptal olarak Yaradan’a bağlanmak denir. Hey’i tozdan kaldırmak için uyanış vererek, Yaradan yukarıdan yardım

Paraşat Mişpatim

1) Zohar, Mişpatim, “Eğer İbrani Bir Köle Alırsanız”, No. 1-2 “Bunlar, onların önünde koyacağın emirlerdir.” Bunlar reenkarnasyon emirleridir, çünkü emirler bu dünyaya reenkarne olan ve her biri kendi cezasına göre mahkûm edilen ruhların ceza hükümleri anlamına gelir. Şimdi enkarnasyonun birkaç gizli sırrını ifşa etme zamanıdır. Şöyle yazılmıştır: “Bir

Paraşat Beşalah

1) Rabaş, Not 382, Firavun İnsanları Gönderdiğinde “Ve sonunda Firavun insanları gönderdiğinde” sözünü yani bütün olarak beden “Firavun” olarak adlandırılır ve kişi insanların çıkmasına izin vermeyi seçmelidir, yani tüm kuvvetler ve düşünceler Yaradan’ın olacaktır ve onun kontrolünde olmayacaktır. Bu onun tüm kuvvetlerinin bedene hizmet edeceği ancak kişinin onları

Paraşat Bo (Firavuna Gel)

1) Rabaş, Makale 13, Firavun’a Doğru Gel -2 (1986) Şimdi şu yazılanları anlayabiliriz, “Firavun’a doğru gel, çünkü onun kalbini ve onun hizmetkârlarının kalplerini katılaştırdım, böylece Benim bu işaretlerimi onların ortasında gösterebilirim.” Bir soru ortaya çıkar, “Neden Yaradan Firavun’un kalbini katılaştırdı?” Metin şöyle cevaplar, “Böylece Benim bu işaretlerimi onların

Paraşat VaEra

1) Rabaş, Not 924, Ve Tanrı Musa ile Konuştu “Ve Tanrı Musa ile konuştu.” Tanrı doğadır. Doğa söz konusu olduğunda, çalışmanıza devam etmek için yakıtınız olmadığı konusunda haklısınız. “Ve ona, ‘Ben Efendiyim’ dedi. Yaradan, merhamet niteliğidir ve O’nun merhametiyle, onlar güçleri ve yakıtı doğanın üstü ve mantık üzerinde

Paraşat Şemot

1) Rabaş, Makale 11, Gerçek Dua Gerçek Eksiklik Üzerinedir (1986) “Ve çalışmaları yüzünden haykırışları Yaradan’a ulaştı.” Bu demektir ki, bütün haykırışlarının üzerindeki en kötü işkence, başka şeyler yüzünden değil çalışma yüzündendi. Bunun anlamı şudur; kendi durumları için, kendine-sevgiden çıkamadıkları ve Yaradan için çalışamadıkları için ağlıyorlar. Onlara işkence eden

Paraşat VaYehi

1) Zohar, VaYehi Mısır’da bu hayat olarak görüldüğü için “Yaşadı” deniyor. Ne de olsa, hayatı boyunca “Yaşadı” diye anılmadı, çünkü bütün hayatı üzüntü ve ıstırap içinde geçti, yazıldığı gibi, Laban’ın evinde “Rahat değildim”, “Ve ben sessiz değildim” Esav’dan, Dinah ve Şekem’den “Ve ben dinlenmedim”, Yusuf’un satılmasına duyulan can

Paraşat VaYeşev

1) Rabaş, Makale 12, Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi (1985) “Yakup, babasının yaşadığı Kenan topraklarına geldi.” Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Hiya dedi ki, ‘Erdemli için pek çok acı vardır fakat Tanrı onu hepsinden kurtarır.’ Peki, efendisinden korkan erdemli kötü eğilim içinde olmamak için ne kadar acı çekmelidir? Oysa

Paraşat VaYişlah

1) Rabaş, Makale 7, Çoğunluğun Duasının Önemi (1986) Yakup, üç çizgiden oluşuyordu; Yaradan, onun duasını bu yüzden istedi, çünkü duası, çoğunluğun duası gibi, üç çizginin mutlak bütünlüğü içindeydi. Bu yüzden şöyle yazılmıştır, ‘O zaman Yakup, çok korktu ve endişelendi,’ zira Yaradan onun için böyle yaptı ki böylece Yaradan

Paraşat VaYetze

“Yakup Ber Şeba’dan çıktı ve Haran’a gitti 1) Rabaş, Makale 10, Yakup Ayrıldı (1985) Makale No. 10, 1985 “Yakup ayrıldı.” RAŞİ der ki, “Oysa ‘Yakup Haran’a gitti,” yazmalıydı. Neden ayrılıştan bahseder? Erdemlinin bir yerden ayrılması geride iz bırakır. Erdemli şehirdeyken oranın ihtişamı, parlaklığı ve görkemi olur. Ayrıldığında ihtişam,

Paraşat Toldot

1) Rabaş, Makale 9, Ve Çocukları Onun İçinde Mücadele Ettiler (1985) Ve çocukları onun içinde mücadele ettiler. RAŞİ der ki, “Atalarımız bunu kaçmak olarak yorumlar, kişi Tora kapılarından geçtiğinde, Yakup çıkmak için uğraşır, putperestliğin kapılarından geçtiğinde ise Esaf çıkmak için uğraşır.” Baal HaSulam bu çalışmanın düzenidir der. Çalışmanın

Paraşat VaYera

1) Yaratılış 18:1-2 Ve günün sıcağında çadırının kapısında otururken, Rab ona Mamre meşe ağaçlarının yanında göründü. Gözlerini kaldırdı ve baktı ve önünde üç adam duruyordu. Onları görünce onlarla karşılaşmak için çadır kapısından koştu ve yere eğildi. 2) Rabaş, Makale 6, Ve Tanrı Ona Mamre’nin Ağacı Altında Göründü (1985)

Paraşat Leh Leha

1) Yaratılış 12: 1-2 Şimdi Rab Abram’a, “Ülkenden, akrabandan ve babanın evinden sana göstereceğim toprağa git. Ve seni büyük bir ulus yapacağım, seni kutsayacağım ve adını büyük kılacağım, böylece kutsanmış olacaksın. 2) Rabaş, Not 344, İleri Git Hakikat yolunda yürümek istediğinde, ona “Ülkenden uzaklaş” dendi. Eretz [toprak], Ratzon

Paraşat Nuh

“Nuh erdemli bir adamdı.” 1) Rabaş, Makale 4, Çalışmada, Erdemlinin Nesilleri İyi İşlerdir, Nedir (1990) “Bunlar Nuh’un nesilleridir” denen “Nuh, erdemli bir adamdı”, yani erdemlilerin nesilleri olan iyi işlerdir. “Nuh erdemli bir adamdı” ayeti, iyi işlerle ödüllendirildiğini ifade etmektedir. Yani, eylem sırasında, eylemlerinin gerçekten iyi olduğu, eylemlerini yerine

Paraşat Bereşit (Yaratılış)

1) Yaratılış 1:1-2 Başlangıçta Tanrı gökleri ve yeri yarattı. Yeryüzü şekilsiz ve boşluksuzdu ve karanlık, derinlerin yüzünün üzerindeydi. Ve Tanrı’nın Ruhu suların üzerinde dolaşıyordu. 2) Rabaş, Makale 33, Çalışmada, “Yer Korktu ve Hareketsiz Kaldı,” Nedir? “Yaratma işi” başlangıçtaki düşünce ile ilgilidir. Bunun anlamı şudur, dünyanın yaratılış işinin başlangıç

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,104