e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Paraşat VaYişlah

1) Rabaş, Makale 7, Çoğunluğun Duasının Önemi (1986)

Yakup, üç çizgiden oluşuyordu; Yaradan, onun duasını bu yüzden istedi, çünkü duası, çoğunluğun duası gibi, üç çizginin mutlak bütünlüğü içindeydi. Bu yüzden şöyle yazılmıştır, ‘O zaman Yakup, çok korktu ve endişelendi,’ zira Yaradan onun için böyle yaptı ki böylece Yaradan onun duasını arzuladığı için dua edecekti.”

2) Rabaş, Not 376, Yakup Çok Korkmuştu

Bolluğu alacak bir Kli’ye sahip olmak için aldığımız her şeyden önce dua etmeliyiz, Yaradan ona merdivenin görünmesini vaat ettikten sonra bile. Bu Ohr Makif olarak kabul edilir.

Ancak o, Esav’la tanıştığı zaman şu anda kurtuluşa ihtiyacı vardı. Kurtuluş için Kli olarak kabul edilen arzusunu dua etmek ve göstermek zorundaydı, çünkü Kli olmadan Ohr Pnimi’yi almak imkansızdır. Söz, Ohr Makif olarak kabul edilir, ancak sözümüzü yerine getirmek için geldiğimizde dua etmemiz gerekir. Ohr Makif yukarıdan bir uyanış ve Ohr Pnimi aşağıdan bir uyanışla gelir.

3) Rabaş, Not 375, “Yakup Gönderildi”

“Laban” eylemden önce, kötü eğilim kişinin yaptığı her şeyin Yaradan için olmadığını iddia etmesi anlamına gelir, öyleyse Tora ve Mitzvot ile meşgul olma arzusunun değeri nedir? Ancak kişi üstesinden gelmeli ve yine de iyi işler yapmalıdır.

Kötü eğilim denen “Esav” eylem yapıldıktan sonra, kişinin yaptığı her şeyin Yaradan için olduğunu iddia eder ve çalışmasına razı olması için ona büyüklük niteliği aşılamak ister.

4) Rabaş, Makale 4, Kötü Bir Kişiden İyi Bir Şey Duymak Yasak Mıdır? (1987)

Laban dedi ki” ile kastedilen onun erdemli olanın iddiası ile gelmesidir. Ona der ki, kişi dua etmek istediğinde ve duasını biraz daha uzatmak istediğinde, ya da başka bir örnekte, maneviyat okuluna gidip eğitim görmek istediğinde, kişi adeta bir aslan gibi güçlü olup tembelliğini yenmeyi düşünmüştü. Kötü eğilim gelir ve şunu savunur: “Cennetteki Baba’nın iradesini yerine getirmenin üstesinden gelmek istediğin doğrudur, yazıldığı üzere (Avot, 5. Kısım), “Yehuda Ben Tima der ki, ‘leopar gibi ateşli ol, kartal gibi hafif, ceylan gibi koş, aslan gibi güçlü ol ki, cennetteki Baba’nın iradesini yerine getirebilesin.’

Fakat biliyorum ki, cennetteki Baba’nın iradesini yerine getirecek isteğe sahip değilsin. Gerçeği biliyorum; sen sadece kendini-sevmek üzerine çalışıyorsun ve Yaradan’a herhangi bir sevgi duymuyorsun ve gerçekte şimdi Yaradan için bir şey yapabileceğini söyleyemezsin. Dorusu, sadece benim için çalışıyorsun, Sitra Ahra [diğer taraf] için ve Keduşa [kutsallık] için değil.”

5) Rabaş, Makale 7, “Damadın Önemi, Kötülüklerinin Affedilmesi Nedir?”

Kötü Esav, kişinin, bu dünyada, – tüm yaratılmış varlıkların dünyanın yaratıldığı zevke ve zevke ulaşmasını engelleyen – kötü şeyi farkına varması durumudur, kötünün anlamı budur, Esav’ın içinde Assiya (yapma) dünyası meydana gelir. Kötülüğü, kendisi için alma arzusu olduğuna dair açık bir bilgi ile tamamlanmıştır. O zaman “kötülükten uzaklaşma” emri gelir, yani kişinin alma arzusunun “kötü” olduğunu bilmeden, ondan uzaklaşıp onu dinlememesi imkansızdır.

Daha sonra “ve iyilik yap” meselesi başlar. “İyilik yapmak” cennetin krallığının yükünü üstlenmek anlamına gelir. Ancak, kişi “Tanrı’dan korkan kadın” niteliğiyle ödüllendirilemez. Aksine, kişi bunu yukarıdan almalıdır, yazıldığı gibi, “Arınmaya gelen yardım edilir.”

6) Rabaş, Makale 4, Kötü Bir Kişiden İyi Bir Şey Duymak Yasak Mıdır? (1987)

Kim daha doğru bir iddia ileri sürdü, Laban mı, Esau mı? Ve dedi ki, esasında her ikisi de doğruyu söyledi- kişinin bütünlüğü elde etmesine engel olan Sitra Ahra için iyi olanı söyledi. Aralarındaki fark ileri sürdükleri iddiada, bu eylemden önce mi yoksa sonra mı gelmekte. Başka bir deyişle, eylemden önce, kişi üstesinden gelip Keduşa’da Yaradan’ın menfaati için bir şey yapmak isterse, kötü eğilim erdemli olanın kılıfına bürünür ve ona der ki: “Keduşa için hiçbir şey yapamazsın. Daha doğrusu, yaptığın her şey benim için.” Buna “gördüğün her şey bana ait” denir. Şöyle ki, her şeyi Sitra Ahra için yapıyorsun. Öyle bir durumda, oturup hiçbir şey yapmaman senin için daha iyidir. Neden tembelliğinin üstesinden gelmek için uğraşasın? Böylece, kişiyi bastırır ki, Tora ve Mitzvot ile ilgilenmesin. Bu Laban’ın iddiasıdır.

7) Rabaş, Makale 4, Kötü Bir Kişiden İyi Bir Şey Duymak Yasak Mıdır? (1987)

Esau’nun iddiası eylemden sonraya ilişkindir. Şöyle ki, kişi Laban’ın iddiasının üstesinden gelip de Yakup’un yolunda devam ederse, Esau ona gelir ve der ki: “Nasılda kudretli bir savaş adamı olduğunu görüyor musun? Sen arkadaşların gibi değilsin. Onlar tembel ama “sen adamsın! Senin gibisi yok!” Bu, gururun şehvetine kapılmasına neden olur ki atalarımız bu konuda şunu dediler (Sotah 5b), “Rav Hasda dedi ki ‘Mar Ukva şunu dedi: ‘Her kim ruhun ahmaklığına sahipse, Yaradan dedi ki; “O ve ben dünyada yaşayamayız.’”

Bu nedenle, Yakup ona karşı gelir ve şunu savunur: “Bu doğru değil! Yaptığım her şey sadece senin içindi,” yani kendi menfaati içindi, ki bu Sitra Ahra’ya ait alma arzusudur. “Şimdi çalışmaya yeniden başlamam gerek ki, böylece hepsi Yaradan için olsun, senin için değil.

8) Rabaş, Makale 11, Yakup İle Laban Arasındaki Tartışma (1985)

RASHI, “Terk edilen ordugah kaçacaktır,” ayetiyle ilgili olarak, kendisini üç şeye hazırladığını yorumladı: hediye için, dua için ve savaş için. Yani iki şey Esav’a, armağan ve savaşa aittir ve bir şey Yaradan’a aittir, dua.

9) Zohar, VaYişlah, 127-128

Lütfen Efendim hizmetkarının önünden geç.” Yakup, babasının onu bağışladığı bu ilk nimetleri şimdi almak istemedi; oğullarının onlara ihtiyaç duyacağı günlerin sonuna kadar onları tüm dünya milletlerine karşı kullanmak için ertelediği için hiçbiri onun içinde gerçekleşmedi.

Bu nedenle Esav, “Yola koyulalım, gidelim” ve bu dünyayı aramızda paylaşıp birlikte yönetelim dediğinde, Yakup, “Efendim lütfen hizmetkârının önüne geç,” dedi. Bu, önce Esav’ın bu dünyaya hükmedeceği anlamına gelir. “Lütfen öne geç,”, yazıldığı gibi tercihi ifade eder, “ve onların kralları öne geçer ve onların başında da Rab geçer. Yakup ona, “Önce sen dünyayı kontrol edeceksin, ben de yavaşça seyahat edeceğim ve kendimi sonraki dünyaya yükselteceğim. Ama günlerin sonunda, yavaş yürüyen bu günler için.

10) Rabaş, Makale 8, Yukarıdan Gelen Yardıma Dair (1986)

Bu nedenle Yakup çalışmaya başladığında ve kendisini tehlikeye atıp, Yaradan’ın yardımını istediğinde, onu korumak için melekler gönderildi ki böylece halihazırda girdiği savaşı kazanabilsin. Ama başladığı çalışmayı tamamladığında, meleklerden yardım alıp “küçük güç yetirmeler” denilen, yeni bir çalışmaya başlamak istediğinde ve çalışmanın başlangıcı “gece” denilen, karanlıkta olduğunda bu “belirgin tehlike” olarak adlandırılır zira “sol çizgi” denen, karanlık yer tehlikelidir ve kişi, bu durumda yalnız başlamalıdır. Sonrasında, kişi yapamadığını gördüğünde, Yaradan’dan ona yardım etmesini ister ve ancak o zaman yukarıdan yardım alır.

11) Rabaş, 29. Mektup

Kök” eylemin kökü olan “düşünce” olarak kabul edilir. Eğer düşünceler açığa çıkarsa, kişi hocalarının hem tavır hem yol olarak doğru olup olmadığını anlamak için her yere bakmalı, incelemeli ve sonra “Ve insan onunla yanar,” sözündeki gibi bu düşüncelerle mücadele edip, onları mantık ötesi kabul etmelidir.

Bu “Onların ayaklarının tozunu almak,” sözünün anlamıdır. Bu demektir ki, “Yukarı çıkmayacağız,” diyen casusları olsa ve hocasının sözleri ona toz gibi gelse bile, kişi yine de hocalarının sözünü mantık ötesi kabul etmelidir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,087