e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Paraşat Mişpatim

1) Zohar, Mişpatim, “Eğer İbrani Bir Köle Alırsanız”, No. 1-2

“Bunlar, onların önünde koyacağın emirlerdir.” Bunlar reenkarnasyon emirleridir, çünkü emirler bu dünyaya reenkarne olan ve her biri kendi cezasına göre mahkûm edilen ruhların ceza hükümleri anlamına gelir.

Şimdi enkarnasyonun birkaç gizli sırrını ifşa etme zamanıdır. Şöyle yazılmıştır: “Bir İbrani köle satın alırsanız, altı yıl hizmet edecek ve yedincisinde bedelsiz kölelikten çıkacak.” Başka bir deyişle, ruhun kötülükler nedeniyle yeniden enkarne olması gerektiğinde ya da yaşamı boyunca Tora ve Miztzvot’u tamamlamadığında, bu dünyaya dönüp bir bedene bürünmek, yeniden doğmak ve yetmiş yıllık yaşamı boyunca olması gerekeni tamamlamak zorunda kalır.

2) Zohar, Mişpatim, “Büyükbaba”, No: 54

“Eğer bir adam kızını satarsa” Yaradan’dır. “Kızı” kutsal ruhtur. “Bir hizmetçi olarak”, bu dünyada aranızda köleleştirilmiş bir hizmetçi olmak demektir. “Lütfen, bu dünyadan çıkma zamanı geldiğinde, hizmetçiler gibi dışarı çıkmasına izin vermeyin; kötülüklerle kirlenmiş olarak dışarı çıkmasına izin vermeyin; Serbest, berrak ve temiz çıkmasına izin verin ki, Efendisi sevinsin, onunla övünsün ve onu Cennet Bahçesinde yazılan saflıklarla, ‘ ödüllendirsin şöyle yazıldığı gibi, ruh berrak ve temiz çıktığında, “ruhunu saflıklarla tatmin et”.

3) Rabaş, Makale 15, Çalışmada “O’nun Benim İçin Bir Mucize Yaptığı Yer,” Kutsaması Nedir? (1991)

“Bir İbrani köle satın alırsanız, altı yıl hizmet edecek ve yedinci günde bedavaya özgür gidecek.” Elbette, köle özgürlüğüne kavuştuğu ve kendi başına olduğu ve onun üzerinde hiçbir efendisi olmadığı için mutlu olmalıdır. Yine de Tora’nın şöyle dediğini görüyoruz, “Ve köle, ‘Efendimi, karımı ve çocuklarımı seviyorum, özgür kalmayacağım’ derse. Kişinin köle olarak kalmak istemesinin mümkün olduğunu görüyoruz. Yine de şöyle yazılmıştır (Tesniye 16:12), “Mısır’da bir köle olduğunu unutma.”

Bu, köle olmanın kötü bir şey olduğu anlamına gelir […] Mesele şu ki, sürgün, kişinin sürgünde hissettiği ıstırap ve acı düzeyine göredir. Bu ölçüde, kurtuluştan mutlu olmak mümkündür. Bu ışık ve Kli [kap] gibidir, yani kişinin bir şeyden muzdarip olduğu acı, kendisini acıdan kurtaran ışığı alabilen Kli’dir.

4) Rabaş, Not 24, Eksiğimiz Olan Temel Şey

Ve kendi-sevgisinin aydınlattığı yerde beden, geçimini bundan edinir, ama ihsan etmek için çalışmadan beden hiçbir zevkin tadını almaz, bu kişiyi “yük altında iki büklüm olur” koşulunda zorlar.

Ancak kişi önemli bir krala hizmet ettiğini hissettiği zaman bu böyle olmaz, kralın önemine göre, ona hizmet etmekten keyif ve zevk alır.  Böylece ilerlemek için kişi her defasında ona güç veren yakıtı alır, zira önemli bir krala hizmet ettiğini hissetmektedir. […] Bunun sonucu olarak, ihtiyacımız olan tek şey Yaradan’ın büyüklüğüne inanmaktır ve o zaman ihsan etmek için çalışacak enerjiye sahip oluruz.

9) Rabaş, Makale 10, Çalışmada, “Ekin Olgunlaştığında Kral Tarlasında Ayakta Durur,” Ne Demektir? (1991)

İniş sırasında inanç ondan ayrılır ve bazen bir kamyonun altına düşen ve düştüğünü bilmese de yaralanan bir kişi gibi bilinçsiz kalır. Alınacak ders, kişinin kendi yükünün altında yatmasıdır, yazıldığı gibi, “Düşmanınızın eşeğinin yükünün altında olduğunu görürseniz”, çünkü mantık ötesine çıkma çalışması dayanılmaz bir zahmet ve yüktür ona. Dolayısıyla dikkatini dağıtırsa hemen kamyonun altına düşer. Buna “trafik kazasında yaralanma” denir. Bu nedenle, kişi her zaman dikkatli olmalı ve sağda kalmalıdır.

6) Baal HaSulam, Şamati 152- Rüşvet Bilgenin Gözlerini Kör Eder

“Rüşvet bilgenin gözlerini kör eder ve erdemlinin sözlerini saptırır.”

Rüşvetin özü alma arzusundadır. Dolayısıyla, kişinin önce çalışmayı tüm şartları ile, hiçbir bilgisi olmaksızın, ancak mantık ötesi inanç biçiminde kabul etmekten başka seçeneği yoktur. Daha sonra alma arzusundan arındığında, eleştirdiği zaman gerçeği görmeyi umabilir.

7) Rabaş, Makale 43, Çalışmada, ‘Sunağın Yanına Aşerah Ekmeyeceksin,’ Nedir? (1990)

“Rüşvet almayacaksınız, çünkü rüşvet bilgenin gözlerini kör eder.” Diğer bir deyişle, alma arzusu sadece kendi lehine ısrar ettiği için önyargılıdır. Dolayısıyla, kişi zihninin gözleri yalnızca kendi yararını gördüğü için artık gerçeği göremez.

Bu nedenle, kişi cennetin krallığının yükünü üstlenmek istediğinde, beden sorar, “Tora   ve Mitzvot’ta kimin lehine çalışmak istiyorsun?” Ona, “Yaradan hatırına” derse, anlaşmazlık hemen başlar. Yani, uyuşmazlık öncelikle niyet çalışması sırasında, Tora ve Mitzvot’u hangi niyetle gözlemlemek istediğini belirlerken başlar. Bu nedenle, kişi bu yargıcın adil bir şekilde yönettiğini görmelidir.

8) Baal HaSulam, Özgürlük

Toplumdaki her anlaşmazlık ve sıkıntıyı düzene koyan “Kolektifin yararına” yasasını takip etmekten başka toplumda yaşamak için başka bir düzenleme olmadığını görüyoruz. Dolayısıyla bu yasa, topluma sürdürülebilirlik sağlayan tek araçtır. Bu nedenle, İlahi Takdir’in doğal Mitzvot’larından biri olarak kabul edilir ve anlayışımız ne olursa olsun, onu kabul etmeli ve titizlikle korumalıyız.

Bu, Tora’’daki Mitzvot’un geri kalanına benzer: Bunların tümü, doğanın kanunları ve bize yukarıdan aşağıya gelen O’nun İlahi Takdiridir. Daha önce (“Kabala Bilgeliğinin Özü”, “Kök ve Dal Yasası”) bu dünyanın doğasında görülen tüm gerçekliğin sadece manevi dünyalardan genişlemiş, üst düzey yasalar ve davranışlardan alınmış olduğunu tanımlamıştım.

9) Baal HaSulam, Şamati 135- Temiz ve Erdemli Olan Seni Katletmez

“Temiz ve erdemli olan seni katletmez.” Erdemli olan, Yaradan’ı haklı görendir: Her ne hissederse hissetsin, iyi ya da kötü, o mantık ötesinde gider. Bu “sağ” olarak kabul edilir. Temiz, meselenin temizliğini ifade eder, onu gördüğü durumdur. Bu böyledir, çünkü “yargıç, sadece gözlerinin gördüğüne vakıftır.” Ve kişi eğer meseleyi anlamazsa ya da meseleyi edinemezse, kişi bu formları gözüne göründüğü gibi bulanıklaştırmamalıdır. Bu “sol” olarak kabul edilir ve kişi ikisini de beslemelidir.

10) Baal HaSulam, 9. Mektup

En önemlisi zihin “temiz” ve hiçbir koşulda kişinin karamsarlığının etkisinde olmadığı için her özümseme kabul edilmiş olur. Ve elbette kalp, Yaradan tam olarak tanımlanmamış olsa bile O’nu haklı çıkarma erdemliğinde olmalıdır.

Yaradan’ın erdemliğinin ve Yüceliğinin bir ölçüsü olmadığı gibi, yaratılışın bütün düşüklüğüne rağmen acı çeken bedeni için önyargıya kapılmadan gerçeği kabullenmeye istekli olması haricinde, insanoğlunun düşüklüğünün (ve zayıflığının) de bir ölçüsü yoktur. Aksine bu her zaman ayette dendiği gibidir, “Temiz ve erdemli olan öldürmez” böylece kutsallığın basamaklarında yürür

11) Rabaş, Makale 4, Kötü Bir Kişiden İyi Bir Şey Duymak Yasak Mıdır?

Tek başına muhakeme edilemeyeceği için, doğru ile yanlışı ayırt edebilmek için bir insanı nasıl yöneteceğini bilen bir rehbere her zaman ihtiyacımız var.

12) Rabaş, Not 287, “Kulağını Tora’yı İşitmekten Çevirmek”

“Yapacağız ve duyacağız.” Tek başına “yapacağız” yeterli değil, çünkü “duyacağız” da gerekiyor. Yani “yapacağız” vasıtasıyla “işiteceğiz” niteliği ile ödüllendirilecektir, çünkü yaratma amacı “işiteceğiz” niteliğindeydi. Dolayısıyla, kulağını Tora’yı duymaktan geri çeviren kişinin amacına ihtiyaç yoktur; bu yüzden iğrençtir, çünkü gereksiz olan her şey iğrenç hale gelir.

13) Zohar, Mişpatim, “Neşikin” No:551

“Bakın, önünüze bir melek gönderiyorum.” İsrail Meclisi, Kutsallık, “Beni ağzının öpücükleriyle öpebilir” dedi. “Beni sev” demeli, “Öp beni” dememeliydi. Bununla birlikte, öpüşmek ruhun ruha yapışmasıdır. Bu yüzden öpüşmek ağızla olur, çünkü ağız ruhun çıkışı ve kaynağıdır. Bu nedenle öpücükler ağızla, sevgi ile, birbirlerinden ayrılmadıkları zaman ruha ruha bağlanır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
17 - 0,292