e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Paraşat Truma

“Kalbi İsteyen Her Erkekten Bana Bir Katkı Sağlayın, Katkımı Alacaksınız.”

1) Rabaş, Not 397, Aranızdan Alıp Efendiye Bir Katkıda Bulunun

“Aranızdan Efendiye bir katkıda bulunun”, bunun anlamı şudur, kişi alma kaplarını Yaradan’a verecektir, buna iptal olarak Yaradan’a bağlanmak denir.

Hey’i tozdan kaldırmak için uyanış vererek, Yaradan yukarıdan yardım edecek, bu yüzden “Gönüllü olan onu getirecektir.” Bu, tüm kalbin Yaradan’a bağlılık konusunu kabul edeceği anlamına gelir. “Gönüllü olan getirecek” denir “Arınmaya gelen yardım edilir.”

Fakat bundan önce, ihsan etmek için hem akılda hem de kalpte mantık üstü bir inançla çalışmaya başlamalıyız.

2) Rabaş, Not 688, Bana Katkı Sağlayın – 2 ”

“Bana bir katkıda bulunun.” Nereden? “Kalbi isteyen her erkekten benim katkımı alacaksınız.” Soru şu: Katkıda kimden alabiliriz, yani kendisini Yaradan’a yükseltebilir mi? Bu konuda, “kalbi isteyen her adamdan” diye cevaplıyor.

Zohar, kötü eğilime karşı savaşanın adam olduğunu, yani bir savaş adamı olduğunu söyler. Diğer bir deyişle, savaşa girmek isteyen her insan, yazıldığı gibi, “Kötü eğilim karşısında her zaman iyi eğilimle karşı çıkmalı” (Berachot), yani ona karşı savaş vermeli demektir.

3) Baal HaSulam, Şamati 103- Kimin Kalbi Onu İstekli Yapar

Ayetten: “Kalbini istekli kılan herkes, Ben’im bağışladıklarımı alır.” Bu, “Kutsallıktan gelen bağışın özü,” sözünün anlamıdır. Diğer bir deyişle kişi bağış aşamasına nasıl gelir? Kutsallık vasıtasıyla.

Bu demektir ki, eğer kişi kendini izin verilmiş olanla kutsarsa, böylece “benim bağışım” denilen Kutsal Şehina’ya, bağışlama aşamasına gelir. “Kalbini istekli kılan herkes” sözünün anlamı budur. Tüm kalbini, yani eğer kalbinin hepsini verirse, böylece Kutsal Şehina’ya tutunmak için Ben’im bağışımla ödüllendirilecek.

4) Rabaş, Makale 13

Bir insanın kalbi, Yaradan için bir Tapınak olmalıdır, yazıldığı gibi, “Ve ben aralarında yaşayayım diye bir sığınak yapsınlar.” Bilgelerimizin dediği gibi, kişi Şehina’nın varlığıyla ödüllendirilmelidir, “Merhametli olanın kalbe ihtiyacı vardır”, yani Yaradan’ın ona vermek istediği şeyi vermek için insanın kalbine ihtiyacı vardır.

5) Rabaş, Not 940. Makale, Kalpteki Nokta

Tapınak yıkıldığı zaman, “Bana bir kutsal bir yer yapsınlar ve ben onların arasında oturacağım” diye yazılmıştır. Bu kalpteki noktaya işaret eder, Yaradan’ın ışığı için kutsal bir yer olmalıdır. Yazıldığı üzere “ve ben onların arasında oturacağım.” Bu nedenle kişi içinde Kutsallık için bir yer inşa etmeye gayret etmelidir ve bu yapı üst bolluğun girmesi için uygun olmalıdır, ihsan edenden alana akana bolluk denir. Ancak kurala göre, ihsan edenle alan arasında form eşitliği olmalıdır ve alan da, anladığımız üzere ihsan etme niyetinde olmalıdır, tıpkı ihsan eden gibi.

Buna yapma koşulu denir, yazıldığı üzere; “bana kutsal bir yer yap,” bir yer yapmak, ışığın içinde değil kabın içinde vuku bulur, zira ışık Yaradan’a aittir, yalnız yapılan işler yaratılanlara aittir.

Işığa “Yaradan’ın bir lütfu” denir, yazıldığı gibi, “Ve yaptığınız her şeyde sizi kutsayacağım.”

6) Zohar, Truma  38-39

“Bana her adamdan bağış topla,” eğilimini yenmiş olan ve “adam” diye adlandırılanlardan. “Kalbi onu yöneten,” yani Yaratanın istediği kişi, yazıldığı üzere, “Kalbim sana söyledi.” “Kalbimin kayası.” “Ve iyi bir kalp” “Ve kalp mutluydu.” Bunların hepsi Yaratan için yani Yaratanın kalbi, iradesi için söylenmiştir. Burada da, “Kalbi onu yöneten,” yaratanın kalbine işaret eder. “Benim bağışımı ondan toplayacaksın,” orada Yaratan mevcuttur, başka bir yerde değil, Yaratan onun içindedir.

Yaratanın onu istediğini ve ikametgâhını oraya yerleştirdiğini nasıl biliriz? Bir kişinin Yaratanın peşinden koştuğunu ve Yaratanın arkasında bütün kalbi ve ruhu ve iradesi ile çaba gösterdiğini gördüğümüz zaman, biliriz ki kesinlikle Yaratan ve Shechinah oradadır. O zaman, bu kişiyi tam fiyatı ile satın almalıyız onunla bağlanmalıyız ve ondan öğrenmeliyiz. Bu ilki için şöyle denmiştir, “Ve kendine bir dost satın al.” Kişi onun içindeki Shechinah ile ödüllendirilmek için, onu tam fiyatı ile satın almak zorundadır. Sonuna kadar kişi dürüst olanın peşinden koşmalı ve onu satın almalıdır.

7) Rabaş, Makale 26, Yakın Bir Yol ve Uzak bir Yol (1986)

Baal HaSulam’ın dediği gibi, Yaradan’ın ifşa olduğu yere Şehina denir ve Yaradan’a Şohen denir. Ama O’na ne zaman Şohen denir ki? Şohen’e ulaşan biri olduğu zaman. O zaman der ki, Şohen ve Şehina iki şey değil, tek ve birdir. Yani, Şohen, ‘Kli’si (kap) olmayan ışık’tır ve Şehina, Yaradan’ın ifşa olduğu yerdir. Bunun ardından, Yaradan’ın ifşa olduğu yerdeki her şeyin tamamı Yaradan’dır, başka bir şey değil. Yalnız ışık ve kap vardır, yani ışığı edinen bir Kli vardır.

Dolayısıyla Yaradan’ın adını koymayı seçtiği yer, öğrendiğimiz gibi, Yaradan’ı memnun etmek için, alma kaplarımızı düzeltmemiz gereken yerdir. Form eşitliğinin anlamı budur. Sonra, o yerde Yaradan’ın adı belirir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,092