e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Adama Ne Mutlu

Not 337

Efendi’nin ıstırap verdiği adama ne mutlu.” Sormalıyız; ama yaratılışın amacı O’nun, yarattıklarına iyilik yapmak değil mi? Dolayısıyla bu, amacın tam tersidir.

Bunu şöyle yorumlayabiliriz; her dalın köküne benzemek istediği bilinir, “Zohar Kitabına Giriş”te yazıldığı gibi, tüm dünya rahatı sever. Ancak bu, bir kişinin elinde bir sopa tutması ve çalıştırmak için herkesi dövmesi gibidir. Bu nedenle, herkes sopayla dövülmenin ıstırabından kurtulmak için rahatından vazgeçmelidir.

Sopa, kişinin bir şeylerin eksikliğini hissettiğinde ortaya çıkan ıstıraplardır. Bu nedenle, kişinin yiyecek hiçbir şeyi olmadığında, açlığın acısını dindirmek için çalışması gerekir. Eksiklik ne kadar büyükse, özleminin nesnesini elde etmek zorunda kalana kadar o kadar çok çaba sarf etmelidir.

Bu nedenle, kişi maneviyata sahip olmadığında Yaradan ıstırap veriyorsa, ıstırap kişiyi, eksikliğini hissettiği maneviyatı elde etmesi gerekene kadar büyük çaba sarf etmeye zorlar. Sonrasında, ıstırap yoluyla, yaratılışın amacını yani O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan maneviyatı elde etmeye çalışacaktır.

O zaman maneviyatın ne demek olduğunu anlayacaktır çünkü ondan önce sadece sahip olamamaktan acı çekiyordu, ama hala maneviyatın ne olduğunu bilmiyor. Ama bir kere edinince yaratılışın amacını anlar.

Bu, Baal HaSulam’ın maddesellik ve maneviyat arasındaki fark hakkında söylediği gibidir. Maddesellik, sahip olmadığı zaman acı çekmesidir ve tüm maddi şeylere sahip olduğunda, yine de maddesellikten tatmin olmaz. Ama maneviyatta, kişi sahip olmadığında acı çekmez ve sahip olduğu zaman hayatta tatmin olur. Bu nedenle, maneviyata sahip olmamaktan acı çektiğinde, maneviyatı istemesinin nedeni budur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,090