e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

179- Üç çizgi

Pesah Arası 2, Omer Sayımı 2, 23 Nisan 1951’de duydum

Üç çizgi meselesi ve İsrail’in Kral’ın bedenini tutması meselesi vardır. İsrail halkının Mısır’a inmek zorunda kaldığı Mısır sürgünü ve Mısır’dan çıkış meselesi vardır. Ve “bir kadınla evlenmek üzere olan kişi, yanında eğitimsiz bir erkek getirecektir” meselesi vardır. Ve İbrahim’in sorusu vardır: “Miras alacağımı nereden bileceğim?” ve Yaradan’ın cevabı: “Şundan emin ol ki, senin soyun kendilerine ait olmayan bir ülkede yabancı olacak, dört yüz yıl boyunca sıkıntı çekecek ve sonra büyük kazançlarla çıkacaklar.” GAR meselesi, VAK meselesi ve VAK de GAR meselesi vardır.

Yaratılış düşüncesi, O’nun yarattıklarını memnun etmekti ve Tzimtzum [kısıtlama] ve Masah [perde] sadece utanç ekmeğinden kaçınmak içindi. Bundan uzanan şey, çalışma yeridir ve bundan da üç çizgi uzanır. İlk çizgi, sağ olarak kabul edilir, Roş [baş] olmadan VAK, “inanç” olarak kabul edilir. İkinci çizgi, sol, edinim olarak kabul edilir. Ve bu durumda, inanç edinimle çeliştiğinden ve edinim de inançla çeliştiğinden, bunlar anlaşmazlık içindedir.

Sonra VAK de GAR veya Hohma ve Hassadim ya da birbiriyle bütünleşmiş sağ ve sol çizgiler olarak kabul edilen orta çizginin anlayışı vardır. Bu, kişinin inanca sahip olduğu ölçüde edinim sahibi olacağı anlamına gelir. Böylece, kişi sahip olduğu inanç ölçüsünde, aynı ölçüde edinim sahibi olur. Ve kişinin inancının olmadığı yerde, onu tamamlamak amacıyla edinim çekmez, ancak her zaman durur ve çizgileri tartar, ki böylece biri diğerine üstün gelmesin.

Ve (onun önünde beliren) GAR’a “inanç olmadan edinim” denir. Ve buna “Yabancıların çalışması” denir. İsrail’in çalışması, edinimin de dahil olduğu inanç olarak kabul edilir. Buna “Kral’ın bedeni” yani inanç ve edinim denir.

İbrahim’e “inancın babası” yani Hassadim denir. O zaman kişi, O’na yaklaşmak isteyen herkesin önce “sağ” yani inanç anlayışını üstlenmesi gerektiğini bilecektir.

Ancak inanç, edinimle çelişir. Dolayısıyla, bunun için Kelim’e [kaplara] sahip olmadıklarında nasıl edinim sahibi olabilirler? Bu yüzden ona, “Senin soyun kendilerine ait olmayan bir ülkede yabancı olacak” demiştir. “Uluslarla karışıp onların eylemlerinden ders almanın” anlamı budur, bu da ulusların egemenliği altında olacakları, onların da GAR de Hohma’yı çekerek onların egemenliği altında olacakları anlamına gelir.

Mısır’daki sürgünün anlamı budur, İsrail de GAR de Hohma’yı genişletmiştir. Ve bu karanlığın anlayışının genişletildiği sürgündür.

Mısır’dan çıkış, ilk doğan vebası aracılığıyla oldu. İlk doğan, GAR de Hohma, yani Efendimizin Mısır’ın ilk doğanlarını vurması anlamına gelir. Pesah kanının ve sünnet kanının anlamı budur ve Zohar’da (Emor 43) yazılı olan da budur: “Yaradan Mısır’ın ilk doğanlarını öldürdüğünde, o zaman İsrail kutsal işaret antlaşmasına girdi, sünnet oldular ve İsrail meclisine bağlandılar.”

Sol çizgi, ışıkları engellediği için “sünnet derisi” olarak adlandırılır. Bu nedenle, O, ilk doğanı öldürdüğünde, yani GAR’ı iptal ettiğinde, aşağıdaki İsrail sünnet edildi, yani sünnet derileri kesildi. Buna ışıkları engelleyen Dinim de Dehura [erkek yargıları] denir. Böylece, Dinim de Nukva [kadın yargıları] olarak adlandırılan, demir olan bir keski ile sünnet yoluyla, Dinim de Dehura iptal edilir. Ve sonra VAK de Hohma onlara kadar uzanır.

Bu, başlangıçta mükemmelliğin, yani GAR de Hohma’nın çekilmesi gerektiği anlamına gelir. Yarım bir dereceyi çekmek mümkün değildir. Ve bu özellikle Mısırlılar aracılığıyla olmalıdır ve buna “sürgün” denir, Yahudiler de onların yönetimi altında olmalıdır. Daha sonra, Mısır’dan çıkışla yani Masah de Hirik’in ıslahıyla, onların yönetiminden çıkarlar, yani Mısırlıların kendileri “Kalkın, defolun!” diye bağırırlar.

Bu da, “Benim, bir elçi değil” demektir. “Ben” Malhut yani kilit anlamına gelir, bu kilit GAR’ı iptal eder, bununla solun sağa ve sağın sola karışması söz konusu olur.

Ve bu da “Bir kadınla evlenmek isteyen kişi”, yani Hohma, “sol” olarak adlandırılır. “Yanında eğitimsiz bir adam getirecektir,” çünkü o “sağ” koşulundadır, bu da inançtır. Ancak, edinim ister. Böylece, özellikle eğitimsiz adam aracılığıyla Hohma’yı çekebilir, zira onun tövbesi vardır, ama inanç için değil, edinim için.

“Sevgilime açılmak için ayağa kalktım ve ellerimde mür, parmaklarımda akan mür, çubuğun saplarına damladı.” Mür, “Öğretmeniniz artık saklanmayacak ve gözleriniz Öğretmeninizi görecek” anlamına gelir. “Ellerim” edinim, “parmaklarım” ise görmek anlamına gelir, “Her biri parmağıyla işaret ederek, ‘bu bizim Tanrımızdır’ der.” “Çubuğun üzerinde” ise kilidi ifade eder.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,075