e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Aranızdan Efendi’ye Bir Katkı Alın

Aranızdan Efendi’ye Bir Katkı Alın

Not 397

Adar Alef, Şubat 1981

“Aranızdan Efendi’ye bir katkı alın; Kalbi istekli olan onu getirsin.”

Sizden alma meselesi, kişinin bedeninden fiilen almak demektir. Zohar şöyle yorumlar; Truma [katkı], Hey’i Vav’a yükseltmemiz gereken Tarum Hey [(harf) Hey’i kaldırmak] anlamına gelir.

Benzer şekilde, Zohar’da Teshuva’nın [tövbenin] “Hey Vav’a geri dönecek” olarak adlandırıldığı yazılıdır, bu, Sulam’da [Zohar’ın Merdiven yorumu] Hey’in Malhut olarak adlandırıldığı yani alan Kli’nin [kap] Vav’a geri döndürülmesi gerektiği anlamına gelir, çünkü Vav’a “Veren” denir.  Kişi aşağıdaki bir eylemle, ihsan etme meseleleriyle meşgul olduğunda, yukarıdaki eylem uyandırılır.

O zaman, aşağıdaki adamın ihsan etmekle meşgul olduğu gibi, ihsan etmek için de olacak olan, onun ruhunun kökünde Malhut’a dahil edilecek olana neden olur. Buna “Yaradan ve O’nun Şehina’sının [Kutsallığının] birleşmesi” denir.

Bununla, Yaradan’ın katkısını anlıyoruz ki şöyle yazılmıştır: “Merhametli Olan, Davud’un yıkılmış kulübesini bizim için kaldıracaktır.” Buna “Şehina’yı tozdan kaldırmak” denir. Maddesellikteki düşüşle ilgili olarak, bazen altının dünyaya düştüğü, yani değerini kaybettiği ve olması gerektiği kadar değerli olmadığının bilinir hale geldiğini görüyoruz.

Maneviyatta da böyledir. Maneviyat olması gereken değere sahip değilse, bunun için gerekli ödemeyi yapmayız. Eğer, sadakatinin değerinin bedelini ödemek için, insan onun gerçek değerine sahip değilse,  ondan sadakatle çalışması istenir ve bu, Şehina toz içinde olarak kabul edilir.

Bununla ilgili “Merhametli Olan, Davud’un yıkılmış kulübesini bizim için kaldıracaktır” diye dua ederiz yani Yaradan bize kutsal işin yüceliği hissini verecektir. “Aranızdan Efendi’ye bir katkı alın”ın anlamı budur yani kişinin alma kapları Yaradan’a verecektir, buna Yaradan’a bağlılıkta iptal denir.

Hey’i tozdan kaldırmak için uyanış vererek Yaradan yukarıdan yardım edecektir ve bu “Kalbi istekli olan onu getirsin.”dir. Bu, tüm kalbin Yaradan’a adanma meselesini kabul edeceği anlamına gelir. “Kalbi istekli olan onu getirsin.” sözüne “Arınmaya gelene yardım edilir” denir.

Ancak bundan önce, hem akılda hem de kalpte yani ihsan etmek için mantık ötesi inançla çalışmaya başlamalıyız.

Bu böyledir çünkü maddiyatta işi olmayanlar insanlar, düşük ücretle çalışmak istemedikleri için işsizdir. Ama herkes karşılıksız çalışmayı kabul etseydi, herkesin işi olurdu. Ancak yaptıkları iş için bir bedel istediklerinden, işveren, çalışmalarının karşılığını ödeyemediği için her zaman işçi çalıştıramaz.

Dolayısıyla, kişi ödeme yapmadan çalışmak istemez ve bu nedenle de çalışmaz. Ancak maneviyatta, kişinin ödülsüz çalışması gerektiği söylendiğinde, bunun nedeni “form eşitliği” denilen Dvekut’tur [yapışma], böylece orada utanç ekmeği olmayacaktır. Kişinin tüm çalışması, “Çünkü O büyüktür ve hükmeder” üzerine dayanmalıdır. Dolayısıyla kendimiz için hiçbir şey almadığımız bir duruma geldiğimizde, bizim önem verdiğimiz tek şey budur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,094