Not 211
Zohar, Bereşit Bet, 81. Madde
1) Adamın yüzü Haze ve yukarısındandır.
2) Haze ve aşağısından adamın yüzü yoktur sadece öküz, kartal ve aslan olmak üzere üç yüz vardır.
3) İnsanların ruhları Haze ve aşağısındandır, yine de onlar “adamın niteliği” olarak adlandırılırlar çünkü yükselirler ve Haze ve yukarısından “bir adamın yüzü”nde gerilmiş bir Vav olarak dahil edilirler. Bu, “Sana ‘adam’ denir, dünya uluslarına denmez.” olarak adlandırılır.
4) Üç yüz öküz, kartal, aslan, bir adamın yüzüne dahil edilmek için yükselmeden önce, onlar da BYA’ya doğru yan ürünlerini çıkarırlar. Bunlar “hayvanlar”, “kuşlar” ve “çirkin yaratıklardır”. Daha sonra, yükselirler ve bir adamın yüzüne dahil edilirler ve tüm hepsinden, Adam HaRishon’un ruhu doğmuştur.
Sonuç olarak, Adam hepsini içerir. Daha sonra, BYA’ya inerler ve bir adamın yüzüne dahil oldukları için, ayrılıp birçok parçaya bölünmelerine rağmen saf türler olarak kabul edilirler.
5) Her ikisi de kalmıştır. “Yukarı doğru yükselen insanın ruhu” ve “aşağıya düşen canavarın ruhu”nda olduğu gibi parçalar anlamına gelen kolektif kalıntılar. Yükselişten önceki gibi kısımlarına ayrıldılar.
6) “Erdemsiz insan” olarak adlandırılan Adam HaRişon’un günahından sonra, yani bu onun yükselmek değil, yukarıdan aşağıya doğru çekmek istediği anlamına gelir, bundan insanların yılanının pisliğinden elde edilen saf olmayan ruhlarını uzatır.