e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var

Adı Sukkah Olan Küçük Bir Mitzvam [emir] Var

Not 284

Temmuz 1962, Antwerp

“Adı Sukkah [bir Sukot kulübesi] olan küçük bir Mitzva’m var” (Avoda Zarah 3). Neden buna “küçük bir Sukkah” deniyor? Çünkü içinde para sıkıntısı yok.

Bir Sukkah’ın neden özellikle içinde para sıkıntısı yok şeklinde kabul edildiğini anlamalıyız zira Sukkah kesinlikle diğer Mitzvotlardan [Mitzva’nın çoğulu] daha pahalıya mal olur, mesela bir Mezuzah [kapının pervazına yapıştırılmış Tora’dan alıntılar içeren bir kutu] gibi. Zohar’da anlatılana göre, bir Sukkah’a “inancın gölgesi” denir. Baal HaSulam, inancın özellikle mantık üstünde görülmesi nedeniyle Sukkah kelimesinin mantığı kapsayan Sechach [saman] kelimesinden geldiğini yorumladı.

Bu nedenle, gelecekte, herkes ödül aradığında, bunun İsrail soyundan gelen insanlara ait olduğunu yorumlamalıyız. Tora ve Mitzvot’u [emirleri] Yaradan uğruna yerine getirmedilerse, Tora ve Mitzvotlarla uğraşırken niyet ettikleri eylemleri için ödül isteyebilirler ancak Yaradan yalnızca O’nun için çalışanlara ödeme yapar. (Bir kedi için öğrenen biri hakkında kitaplarda yazılan hikâyede olduğu gibi).

O zaman, Yaradan onlara, “Küçük bir Mitzva’ya uyun.” der, yani inanca, Mitzvot’u uyguladığınızda niyetiniz Lişma [Onun hatırı için] olmalıdır anlamında.

Bunda para sıkıntısı yoktur, yani Yaradan uğruna başka işleri ya da Mitzvot’u yapmaları gerekmez fakat o yaptığı ve uğruna para harcadığı, Lo Lişma için [Onun uğruna değil] olan aynı Mitzva aracılığıyladır. Çünkü Yaradan için çalışırken, bunu yaparken ihtiyacı olan tek şey düşüncedir ve düşünmek ona paraya mal olmaz, çünkü her halükarda Mitzva’yı gerçekleştirir.

Bununla niyeti başkalarının iyiliği içindir. Dolayısıyla, kişi Sukkah denen Yaradan’a inanç anlamına gelen Yaradan uğruna olmasını hedeflediğinde, para sıkıntısı çekmez. O zaman, Yaradan’a inançla, Yaradan için çalıştığı ortaya çıkar ve sonra Yaradan, O’nun için çalışan herkese ödülünü öder.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,092