e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Ve İşte, Rab O’nun Üzerinde Durdu

Ve İşte, Rab O’nun Üzerinde Durdu

Not 368

Kasım 1979

“Ve işte, Rab onun üzerinde durdu ve şöyle dedi: ‘Ben Rab, baban İbrahim’in Tanrı’sıyım… Üzerinde yattığın bu toprağı, sana ve senin soyuna vereceğim.’”

RASHI şu soruyu yorumladı: Yattığı dört arşın neden önemlidir? Bilgelerimizin sözlerini akla getirir: “Yaradan, oğullarının fethetmesinin insanın yeri olan dört arşın kadar kolay olacağını ima ederek tüm İsrail ülkesini kendi altına katladı.”

Bu sözleri ima yoluyla anlamamız gerekir. Eretz [toprak], cennetin krallığı olan Malhut olarak adlandırılır. İsrail topraklarının tamamı yani manevi toprakların tamamını, Yaradan cennetin krallığı altında katladı, “Rab Tanrı senden ne istiyor? Sadece korku.” ayetinde olduğu gibidir. Yani cennetin krallığının yükünü kabul etmekten başka bir şeye ihtiyacımız yok. Bununla, bilgelerimizin dediği gibi, “İsrail toprakları” olarak adlandırılan tüm manevi toprakla ödüllendirilebiliriz: “Cennet korkusu olan her kim ise, onun sözleri işitilir” (Berakot 6b).

Başka bir deyişle, cennetin krallığı ile ödüllendirilen bir kişi, tüm düşüncelerini ve arzularını kontrol edebilir. Bu, onun sözlerini işiten organları olarak kabul edilir. Bu, Yaradan’ın tüm İsrail topraklarını onun altına katlamasının anlamıdır yani “cennetin krallığı” denilen toprakların altına.

Zohar, “Ve Yakup Beer Sheba’dan ayrıldı” ifadesini, İsrail topraklarından ayrıldı ve Haran’a yani gurbete gitti, olarak yorumlar. Bununla o, “öfke” koşuluna gelir. İnsanın içinde, dik durduğunda “yükselme”, derecesinden düştüğünde “yatma” niteliği vardır. Düşmek “yatmak” olarak adlandırılır.

Bu yüzden ona, cennetin krallığını olması gerektiği gibi üzerine alamayacağı anlamında, yerde yattığını hissettiğin, “Üzerinde yattığın topraklar” denildi. Bilin ki bu sadece bir toprak, sadece küçük bir derece olan Malhut‘un niteliği değildir. Aksine, bu topraklar yüksek bir derecedir.

Bu nedenle, İsrail topraklarının tüm değeri bu topraklara bağlı olduğundan, bunun için büyük çabalar sarf edilmelidir. Yaradan, “Onu sana ve soyuna vereceğim” diye söz verdi ve eğer toprağı alırsan, her şey senin elinde olacaktır.

Yaradan’ın İsrail topraklarını fethetmeyi kolaylaştırmak için, tüm İsrail topraklarını yerin altına katlamasının nedeni budur, diye yorumladılar. Yazıldığı gibi, (Midraş Rabbah ve “On Sefirot Çalışmasına Giriş”te sunulmuştur), “Yaradan İsrail’e dedi ki, ‘Emin olun, bilgeliğin tamamı ve Tora’nın tamamı kolaydır. Bilgeliğin tamamı ve Tora’nın tamamı, Benden korkan ve Tora’nın sözlerini yerine getirenin kalbindedir.”

Yaradan’ın bütün İsrail topraklarını kendi altına katlamasının anlamı budur yani “cennetin krallığı” denen bu toprakların altına. Dört arşın yani bir kişinin boyu, “cennetin krallığı” denilen cennet korkusuyla doldurulursa, onu fethetmek kolay olacaktır. Ona vaad ettiği şey budur: “Üzerinde yattığın bu toprakları sana ve soyuna vereceğim.”

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093