Not 316
Adam HaRishon’un kökü, ekilmeye uygun olmayan tozdur, şöyle yazıldığı gibi, “Ve Rab Tanrı, adamı toprağın tozundan yarattı.” Bu demektir ki Bina, Adom [kırmızı] olan Adama’nın [toprak] ıslahı olmasaydı, bolluğu almaya uygun olmazdı.
Böylece, Adam HaRishon’un sünnetli doğduğu kabul edilir. Bilgi ağacının günahı nedeniyle, “Tozdansın ve toza döneceksin” diye yazıldığı gibi, sünnet derisinden çekildi. Kendisi için alma kapları olan sünnet derisini kendisine geri alarak, alma arzusu onu takip eden nesillerde kök saldı.
Bu yüzden İbrahim sağdan gitti, Hesed [merhamet] niteliğinin ıslahı, yani Hasadim’i [Hesed’in çoğul hali] istediği anlamına gelir. Bu nedenle Hasadim’in niteliğinden Dvekut’u [yapışmayı] Hayatların Hayatı ile genişletir.
Ancak, İshak, ihsan etmek için çalışmak üzere, alma kaplarının üstesinden gelmek için Hitgabrut’ta çalışmak üzere Gevura adı verilen sol çizgide gitti.
Ve durumunu mantık dahilinde görmek için sol üzerinde çalıştığından, kusurları ve ayrılık koşulunu görür, çünkü sol koşulu içinde, Yaradan “bütün” olarak adlandırılırken ve “Lanetli, Kutsanmış’a tutunamaz.” olduğundan kişi bir eksiklik koşulu içindedir.
Bu nedenle İshak’ın İbrahim’e dahil edilmesi gerekiyordu. Bu nedenle, “İbrahim İshak’ı doğurdu” diye yazılmıştır. Bunu herkes bilse de ancak bu bize, “sol” olan İshak’ın niteliğinde, Hesed olan “doğru”nun niteliğinin de olduğunu ve oradan yaşam aldığını öğretir. Yakup orta çizgidir, bu yüzden kesinlikle Hasadim’i içerir.
Bununla birlikte, niteliği Malhut olan Davud, Mesih (üzerinde Tzimtzum [kısıtlama] ve gizlenme vardı) kendi niteliğine dair hiçbir ışık alamaz. Bunun yerine, kocası Zeir Anpin’den alması gerekir, bu da onun “boş alan” olarak kabul edilen Zeir Anpin’in Malhut’undan inşa edildiği anlamına gelir. Dolayısıyla onlardan, yani Malhut’un üzerinde olan İbrahim, Yakup ve Yusuf’tan aldı. Bu nedenle onlardan aydınlanma aldı.