e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 18

Mektup 18

Rabaş’ın Yazıları
Mektup 18
Arşiv: 02/25/2011

Öğrencilerime;

Mektubunu aldım, bazı arkadaşlar biraz tembel. Kendilerine, yazarak bir menfaatleri olur mu diye soruyorlar. Bazıları var ki sorularına cevapları var ama eksiklikleri, bildikleri konular. Açıklamaları da öylesine bir yerde duruyor. Bazıları da, kötü eğilimlerini, niteliklerini ıslah etmek istiyorlar, gece gündüz bunu yapamadıklarından dolayı endişe duyuyorlar ve başka hiçbir şeyin umurlarında olmadığını mı söylüyorlar? Niyetleri böyle olsaydı çok memnun olurdum.

Tora’nın alınmasına (maneviyatın edinilmesine) yönelik bir hazırlık yapmamız lazım. Yakında bayram geliyor. Kişi kalbindeki endişeleri başkaları ile paylaşmalı. Baal HaSulam’ın Arvut makalesinde yazdığı gibi. Eğer dediklerimi duyarsanız, tüm halktan şifa bulursunuz, zira topraklar benim. Sizler de kutsal bir halk olursanız, bu soruları uzatmam. Burada anlatılmak istenen, İsrail oğulları (Yaradan’a kendisini yönlendirenler) Yaradan’a yakınlaşabilir, onlar vasıtası ile bolluk, bereket tüm dünyayı etkiler. Bilin ki sizler beraberken içinizdeki o İsrail’i (kalpteki noktayı) yüceltirseniz, Yaradan yakınlaşır ve ona tutunursunuz, Ari sonsuza dek bizlerle beraber olur. Aynı şekilde kişi, O’na ve kutsallığa yaklaştıkça O’nun sesini duyar, başarılı olursunuz ve kardeşlerin üzerinde barış olur.

Özellikle kardeşlikten dolayı barışçıl konuşacağım. Geçmişte hocalarımızın dedikleri üzerine barışçıl konuşacağım. Kudüs ile ilgili, Yeruşalayim (Kudüs) dünyanın kalbi olarak bilinir. Kudüs’e insanın içselliği denilir ve orada bir kargaşa var. Adamın içinde dünyaya ait ve İsrail’e ait arzular var. Her biri birbirini kontrol etmek ister. O yüzden kişinin kalbi Kudüs, hiçbir kontrol sahibi olmadan çatışma içine girer, bu yüzden hiç kimse bütünlüğe gelemez. Raaba bununla ilgili şöyle söyledi: “Adam görür ki, kendi kabı ve arzuları kırık olduğundan, hem manevi arzularda, hem fiziksel arzularda ıstırap var. Bu Yaradan için çalışmaya gelenlerde ortaya çıkar.” Öteki taraftan kutsallığın kıvılcımı var, yani kabuklardaki ihsan etme yeteneği ki kabuklar alma arzusudur. Ancak kardeşlerim, dostlarım biliyoruz ki Yaradan’ın amacı yaratılanlara iyilik yapmak. Nefretin olduğu yerde Yaradan’ın ışığı ifşa olmaz. Bundan dolayı sevgi ve barışçıl konuşacağım, yani kalbimizde barış olacak. Ancak kardeş sevgisi olduğu zaman Yaradan yaratılanların arasında olmak ister. Ve Yaradan halkına barış getirir, onlar da tekrar kötülüğe gitmezler. Onlar Yaradan’ın sesini duyduğu zaman (buna sır denilir) her kim arınmak isterse ona yardım edilir. Zohar’da şöyle yazar: Kişinin kalbi Yaradan’ın sesini duyar ve kişi o zaman tüm arzularını kontrol eder. Kutsallık demek ihsan etme arzusu demektir ve bir daha günah işlemezler. Çünkü tüm alma arzusu ihsan etme arzusunun kontrolü altına girer, tüm iyilik ve bolluk kalpte ifşa olur. Dostluk, kutsallık, iyilik insanın tüm bedenine yayılır, beden Yaradan’a teslim olur, kendisini tanrısallığa eğer, beden tanrısallığa hizmet eder ve bu özellikle Yaradan’ın sesini duyunca olur. Fakat Yaradan’ın sesini duymadıkları zaman farklı görürler, şöyle yazdığı gibi: “Kutsallığın tüm arzuları o alma arzusu içinde yutulur ve alma arzusu, kutsallık için olan tüm enerjiyi içine alır.” Bazen manevi çalışma tüm enerjiyi alıp çalışır ve bu işte hiçbir menfaat görmez. Ve bu durumda ihsan etme niteliği insanın içindeki alma arzusunun kontrolü altına girer ve o zaman kişi ihsan edemez. Çünkü şimdi kişiyi alma arzuları kontrol eder. Kişi fiziksel şeyleri yaparken bir haz alması gerekmez, bir menfaat gelecek olursa, kişiyi içindeki alma arzusu kontrol eder. Ve bu yüzden kişi Lo Lişma olan her şeyi yapabilir. Adam alçakça bir şeye tahammül edemez, bu da adamın duası yani Lişma denilen şeydir. Dostlarımızın ve komşularımızın önünde utanacağız diye bir koşul var (komşular dediğimiz kalbin içindeki alma arzuları ya da diğer milletler denilen arzular). Adamın içindeki bu arzular, adama saçma şeyler yaptırır ve bu koşulun dışına çıkamaz. O yüzden kişi sadece O’nun gözünde iyi olmalı ve O’nun sesini duymalı.

Kardeşlerim için üzerlerinde barış konuşacağım. Kardeşlikte iken yapmamız gereken tek şey kendimizi kollamak ki kişinin içindeki kötülük Yaradan’dan boş bir şey istemesin. Kişi sadece tanrısallığı istemeli ve her kim arınmaya gelirse ona yardımcı olunur. Buradan şunu anlayabiliriz: Bir ekmek ve bir sopa yukarıdan verildi. İkisi sanki birbiri ile çelişkili. Sopaya ıstırap denilir, ekmek de haz olarak bilinir, o yüzden kişi ikisini de beraber edinir. Istırabın tadını sadece ihsan etmek için çalışırken hisseder, ihsan ettiği zaman da haz hisseder. O zaman bilir ki tekrar günaha dönmeyecek.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,078