Tiberya’da duydum, Kislev 1, Şabat
Partzuf’ta meydana gelen Masah’ın [perdenin] Hizdakhut’u [incelmesi/arınması] da ışığın ayrılmasına neden olur. Bunun nedeni de Tzimtzum’dan [kısıtlama] sonra ışığın sadece Masah’ın reddeden güç olan Kli’sinde [kabında] yakalanmasıdır. Ve bu da Kli’nin özüdür.
Bu Kli ayrıldığında, ışık da ayrılır. Bu da Kli’nin mantık ötesi bir inanç olarak kabul edildiği anlamına gelir. Ve böylece ışık ortaya çıkar. Işık ortaya çıktığında, onun doğası Kli’yi inceltmek, inanç Kli’sini iptal etmektir. Bu böyle olduğu için, yani kişide bir bilme formuna dönüştüğü için, ışık hemen ondan ayrılır. Bu nedenle, inanç Kli’sini, yani bilmenin üzerindeki Masah’ı güçlendirmeye bakmalıdır ve o zaman bolluk ondan ayrılmayacaktır.
Her Kli’nin ışıktan yoksun olmasının, yoksun olduğu ışık tarafından doldurulmamasının anlamı budur. Dolayısıyla her eksiklik yeri bir inanç yeri haline gelir. Eğer doldurulmuş olsaydı, bir Kli’nin, bir inanç yerinin olması mümkün olmazdı.