e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Adam ve Rolü

Not 291

Bir konu hakkında konuşmaya başlamadan önce, kimin konuştuğunu ve kiminle konuştuğunu bilmeliyiz. Bunda “yaratılan varlıklar” olarak adlandırıldığımıza dair hiçbir şüphemiz yok yani yokluktan varoluş olarak yaratılan bir dünyada yaşıyoruz. Baal HaSulam, kitaplarında, yokluktan türetilmiş varoluşun yalnızca içimizdeki alma arzusu olduğunu, dünyamızda var olduğumuz sürece, sadece haz mülklerini elde etmek istediğimizi çok detaylı bir şekilde saptamıştır.

Haz konusunda, insanlar arasında bir fark olmadığını ve herkesin haz almak istediğini görüyoruz. Bir günlük çocuktan, bir kişinin son gününe kadar, bizler sadece haz almak istiyoruz.

Tek fark, haz ışığının kişiye kıyafetlendiği kıyafettir çünkü haz manevi bir şeydir ve kıyafet olmadan edinilemez veya alınamaz. Kabala kitaplarında, bu Kli [kap] olmadan ışığın olmadığı şeklinde kabul edilir. Bu nedenle, birini diğerinden ayırt etmek yalnızca Kelim’de [kaplarda] mümkündür. Bazıları sadece bir yalanın kıyafetinden haz alabilir, ancak yine de bir hakikat giysisinden haz almaya muktedir değillerdir.

Bunu bir oğlanın ya da kızın paçavradan yaptığı bir oyuncak bebekle oynayan bir çocukta görüyoruz. Bu bebek sahtedir ve yine de onu severler ve bu onlara haz verir.

Tersine, gerçek bir çocuk, yani evde ağlayan altı aylık bir bebek varsa ve anne altı yaşındaki kızına, “Neden sahte bir çocukla oynamaya ihtiyacın var? Gerçek olanla oyna, böylece üçümüz de bundan faydalanacağız.” diye sorarsa, yani çocuğun ağlamasına dayanamayan anne ve onunla oynanmasından zevk alacak bir bebek ve sen bir oyuncak bebekle oynadığında zevk aldığın kadar keyif alacaksın. Kız buna cevap verir, “Bunların hepsi çok güzel, ama ben bu gerçek bebekten hiçbir haz veya zevk almıyorum.” Anne kıza, “Ama görüyorsun ki benim zamanım olduğunda, oyuncak bebekle değil gerçek bebekle oynuyorum.” dese, kız, “Görüyorum ki bu dünyada haz almak istemiyorsun; bu yüzden gerçek çocukla oynuyorsun. Ben haz almak istiyorum, bu yüzden oyuncak bebekle oynuyorum.” diye cevap verir.

Yani biri diğerini anlamaz çünkü çocuk hâlâ gerçek bir şeyden değil, sahte bir şeyden haz alır.

Bunda birbiri arasında ayrım yapmalıyız, yani sadece kıyafette. Ancak haz konusunda herkes aynıdır ve hazzın olmadığı yerde keyif alınamaz. Kişi keyifli olmayan bir şeyle meşgul olduğunda, bu sadece emeğin karşılığında, daha sonra haz alacağını bilirse olur.

Bunun nereden geldiğini ve haz almamızın ve onsuz yaşayamamamızın nedeninin ne olduğunu anlamalıyız. Bu, yarattıklarına iyilik yapmak için olan yaradılış düşüncesinden kaynaklanmaktadır, Midraş’ta bollukla dolu bir kuleye sahip bir kral hakkında bir alegori yazdığı gibi ve bu amaçla içimizde sadece haz alma arzusu damgalanmıştır tıpkı yemek gibi, iştah yoksa yemek iyi değil deriz.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,090