e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Kabala Kütüphanesi > Şamati (Duydum) Makaleleri > 102- Ve Sen Narenciye Ağacının Meyvesini Alacaksın

102- Ve Sen Narenciye Ağacının Meyvesini Alacaksın

Uşpizin de Yusuf’ta [Sukot] duydum,

 

“Ve sen… bir narenciye ağacının meyvesini alacaksın” ayeti, “meyve veren ağaç” olarak adlandırılan erdemli anlamına gelir, Keduşa [kutsallık] ile Sitra Ahra [diğer taraf] arasındaki tüm fark budur, “başka bir tanrı kısırdır ve meyve vermez”. Öte yandan, erdemli, meyve verdiği için Hadar [turunçgil/süs] olarak adlandırılır; yıldan yıla ağacında Dar [yaşar]. Bu nedenle Yusuf hakkında şöyle yazılmıştır: “Ülkedeki tüm insanlara Maşbir [satan] oydu,” çünkü onların meyvesi yokken, o onları sahip olduğu meyvelerle Şover [kırar/besler]. Böylece her biri, ister iyi taraftan olsun isterse tam tersi, kendi durumunu hissetmiştir.

“Yusuf… bebeklere göre ekmekle beslendi” ifadesinin anlamı budur. “Bebekler” GAR olarak kabul edilir, ‘ve onlar gözlerinizin arasında bir işaret olacaklar’ ifadesinde olduğu gibi, baş Tefillin’idir. Bu nedenle Yusuf’a “en küçük oğul, bilge oğul” denir. Bu, GAR olarak kabul edilen “Haya ışığı” demek olan “yaşamı korumak için beni senden önce gönderdi ”nin anlamıdır.

“Amorlular’dan kılıcımla ve yayımla aldığım topraktan sana kardeşlerinden bir pay daha fazla verdim” ayetinin anlamı budur. (Oğulları iki pay aldı. Ve RAŞİ’ye göre, “pay” parça anlamına gelir.) Bu da oğulları aracılığıyla, oğullara “meyve” denildiği gibi, bunu Yusuf’a verdi anlamına gelir.

Saul hakkında yazılan, “omuzlarından yukarısı insanların hepsinden daha yüksekti” ifadesinin anlamı budur. “Senin bir örtün var, sen bizim hükümdarımız ol” sözünün anlamı da budur. Bu aynı zamanda “Bebekler, neden geliyorlar? Onları getirenlere ödül vermek için.” “Önemli olan öğrenmek değil de eylemse neden bilgeliğe ihtiyaçları var?” diye sordu. “Onları getirenlere ödül vermek için” diye cevap verdi, zira bilgelik, eylemi getirir.

Saul ve Davut arasındaki tartışmaya gelince, Saul’da hiçbir kusur yoktu. Bu nedenle hükümdar olduğunda bir yaşındaydı ve her şeyi kısa sürede tamamladığı için krallığını sürdürmesine gerek yoktu. Ancak Davut’un kırk yıl hüküm sürmesi gerekiyordu. Davut, Yahuda’nın oğlu, Leah’ın oğlu, gizli dünyadan, Saul ise Benyamin’in oğlu, Rahel’in oğlu, ifşa olmuş dünyadan geliyordu ve bu nedenle Davut’un tam tersiydi. Bu yüzden Davut, “Ben barışım” dedi, yani herkese ulaşırım ve herkesi severim, “Ama konuştuğumda, onlar savaş içindir.”

Aynı şekilde Avişalom da Davut’un tam tersiydi. Navat oğlu Yeroboam’ın günahının anlamı budur: Yaradan onu giysisinden tuttu ve ona, “Sen, ben ve Yişay oğlu [ İşay ] Aden bahçesinde yürüyeceğiz” dedi. “Kim önderlik ediyor?” diye sordu. Yaradan ona, “Yişay’ın oğlu önden gidiyor” dedi. O da “İstemiyorum” diye cevap verdi.

Mesele şu ki, derecelerin sıralamasında önce gizli dünya, sonra da ifşa olmuş dünya gelir. “Yeterince var”, ‘Her şeye sahibim ’in anlamı budur. “Yeterli” GAR‘dır ve ‘her şey’ VAK‘tır. Bu aynı zamanda “Yakup nasıl ayakta duracak, çünkü o küçük?” sözünün de anlamıdır. Yakup’un ondan kıdem almasının anlamı budur. Daha sonra ona her şey verildi, çünkü onda da GAR vardı ve bu ona Yusuf aracılığıyla geldi, “Ve Yusuf sürdürdü.”

Bu, bilge öğrenciler arasındaki tüm nefretlerin ve anlaşmazlıkların kendisinden kaynaklandığı “Leah’dan nefret ediliyordu” cümlesinin anlamıdır. Şammai ve Hillel arasındaki tartışmanın anlamı da budur. Gelecekte, iki grup birleştiğinde -Yusuf’un tarafı ve Yahuda’nın tarafı- Yahuda’nın Yusuf’a söylediği sözün anlamı budur: “Aman efendim”, o zaman Yahuda ve Yusuf’un birleşmesinde olduğu gibi. Ama Yahuda önderlik etmelidir.

Bu, ARİ’nin Yusuf’un oğlu Mesih olduğunu açıklar, bu yüzden böyle bir bilgeliği ifşa edebilirdi, zira ifşa edilen dünyadan izni vardı. Bu ihtilaf, “Ve çocuklar onun içinde mücadele ettiler” ifadesinden, Esav’ın Rebeka’nın yanında olan iyi giysilere sahip olduğuna kadar uzanır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,110