e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Böylece Yakup Evi’ne Söyleyeceksin

Böylece Yakup Evi’ne Söyleyeceksin

Not 14

Böylece Yakup’un evine söyleyeceksin” kadınlardır; dinleyebilecekleri için genel olarak meseleleri anlatın; “Ve İsrail oğullarına söyle” erkeklerdir. Ona, “Onlara, konuların kesinliklerini söyleyin, çünkü dinleyebilirler.” demiştir.

Başka bir açıklama: Neden önce kadınlara? Çünkü Mitzvot [emirler] ile acele ediyorlar. Başka bir açıklama: Neden kadınlara? Böylece onlar oğullarını Tora’ya yönlendirecekler.

Haham Tachlifa deKeisarin, “Yaratan, “Dünyayı yarattığımda, sadece Adam HaRishon’a buyurdum. Daha sonra Havva’ya buyuruldu ve o günah işledi ve dünyayı bozdu. Şimdi, önce kadınlara çağırmazsam, Tora’yı iptal edecekler.” Bu yüzden, “Böylece Yakup’un evine söyleyeceksin” denilmiştir.

Aşağıdakileri anlamalıyız:

1) Kadınlar neden Mitzvot ile erkeklerden daha fazla acele ediyor?

2) Neden kadınlar oğullarını Tevrat’a yönlendirmeleri için ilk önce ele alınmalı? Eğer adamlara onlardan önce yaklaşılırsa, oğullarını Tevrat’a yönlendirmeyi kabul etmeyecekler mi?

3) Bu, Yaratan kadınlardan korkuyormuş gibidir, onlara erkeklerden önce gelme onurunu vermedikçe dünyayı mahvedebilirler.

4) Yaradan’ Adam HaRişon’a Havva’dan önce buyurduğu zaman verdiği onur yüzünden günah işlediği ve dünyayı bozduğu nasıl söylenebilir? Bu, sanki Havva intikamını almış gibidir.

Çalışmada erkek ve kadının aynı kişinin içinde olduğunu yorumlayabiliriz. Kişi almak için ve kendi eksikliğini tatmin etmek için çalıştığında, yani bu kadınlığı anlamına gelir, bir kişiye “kadın” denir. İhsan etmek için eylem yaptığında ona “adam” denir.

İnsanın alma arzusundan başka bir şey olmadığı bilinmektedir. Çalışmanın başlangıcının sırası, Lo Lişma [Onun uğruna değil] olarak adlandırılan alma arzusuyla başlamamız ve daha sonra Lişma’ya [Onun uğruna] gelmemizdir.

Bu nedenle, sıra, kadınlardır, “Böylece Yakup’un evine söyleyeceksin” “Onlara genel olarak meseleleri anlat” Yaradan onlara Lişma ile çalışmamız gerektiğini söylemelerini yasakladığında, yani işin başlangıcı anlamına gelir, çünkü bir kişi Lişma ile başlayamaz.

Daha sonra, “ve İsrail oğullarına söyle” adamlardır, zaten Lişma, ihsan etmek için çalışabilenler. “Onlara meselelerin kesinliklerini söyleyin, çünkü onlar dinleyebilirler”, yani onlar zaten Lişma’yı duyabiliyorlar ve her şeyin sadece Lişma olacağı konusunda çok dikkatli olmalılar. Bu, “konuların kesinlikleri” nin anlamıdır.

Başka bir açıklama: Neden önce kadınlara? Onlar Mitzvot ile acele ettikleri için,” yani Lo Lişma’da. Bir kişinin niyeti, çalışması karşılığında ödül almak olduğunda, beden kişiyi acele ettirir. Diğer taraftan, beden bir kişinin ihsan etmek için çalışacağını ve kesinlikle onu acele ettirmeyeceğini kabul etmez.

Bu nedenle, bir kişi almak için çalışmaya başladığında, kendini çalışmada hızlı olmaya alıştırır ve daha sonra bu alışkanlığı, ihsan etmek için çalışmaya başladığında da kullanabilir zira hızlılık aracını zaten Lo Lişma zamanında edinmiştir.

Başka açıklama: Yani oğullarını Tora’ya yönlendirecekler” Baba ve oğul, sebep ve sonuçtur. Yani, ilk önce almak için bir neden varsa, bu neden onun Tora ve Mitzvot’ta daha fazla şey yapmasına neden olur. Ancak ihsan etmede, bedenin eklemek için çaba sarf etmesi zordur. Daha ziyade, her sefer yeni bir üstesinden gelinme gerektirir. Diğer taraftan, Lo Lişma sürekli eklemek için daha fazla güç verir.

Hazırlık döneminde çalışmaya alışkın bir kişi tarafından, ihsan etme yolunda yürürken çalışmaya hazır araçları zaten vardır. Dünyanın yaratılışı zamanında, önce Adam HaRishon’a buyuruldu. Bu Zohar’ın yazdığına göre, Adam HaRishon’un bu dünyadan hiçbir şeye sahip olmadığı, yani herhangi bir almadan yoksun olduğu anlamına gelir; o sadece VAK’dı, üst dokuzun niteliğinde (bkz.“ Panim Meirot uMasbirot Kitabına Giriş”).

Bu açıdan, her şey iyiydi. Ancak Havva olarak adlandırılan alma arzusu ile karışmasıyla, almak için Lo Lişma’nın hazırlığına sahip olmadığı için – ancak o zaman bir kişi kişi alma arzusunu getirebilir böylece bu ihsan etmek için almaktır – yani alma arzusuna yaklaştığı zaman “kadın” olarak adlandırılır ve kişi Lişma’yı zaten kendi niteliğinde edinmiştir, zira onun kökü ihsan etme kapları olduğu için, o(dişi form) bu yüzden günah işlemiş ve dünyayı bozmuştur, alma arzusu üzerinde Lo Lişma uygulaması olmadığından, Maimonides’in yazdığı gibi, ki Lişma meselesi bir anda değil, aşamalı olarak ifşa edilmelidir.

Bu nedenle, o Lişma’yı kadına gösterdiğinde, kadın hemen günah işledi ve dünyayı bozdu. Bu nedenle, kadınlarla başlamalı ve onlara meseleleri sadece genel olarak söylemeliyiz, yani Lo Lişma’yı.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,088