e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Sabah Dersi Materyalleri > Kabala Kütüphanesi > Sabah Dersi 2021 > Sabah Dersi Materyali – Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri] – Ocak 18

Sabah Dersi Materyali – Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri] – Ocak 18

1) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Gerçekten yalnız Yaradan’a bağlı kalmak isteyen kişi, kendini beğenmişliğini kendinden itip uzaklaştırmadığı ve her zaman kusurlarını ve aşağılığını fark etmediği sürece O’na bağlı kalmanın imkânsız olduğunu anlar, o kadar ki ona kendisinin herhangi bir değeri yokmuş gibi gelir çünkü aydınlanmış olan için gerçek böyledir.

2) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi kendini itaatkârlığa ve alçakgönüllülüğe, kalpte ve eylemde, ama esas olarak kalpte alıştırmalıdır ve böylece gerçek onun tarafından bilinir. Gerçekte, Yaradan’ın bilinç gözlerini açtığı kişi, her zaman alçaklığını görür ve kendisinden her zaman utanır, özellikle de Yaratıcının tüm eserlerinin büyüklüğünü düşündüğünde. O’nun karşısındaki utancından dolayı, O’na kıyasla tamamen bir hiçtir ve yalnızca insanların gözlerini gerçeğe bakmaktan alıkoyan yılanın iğrençliği nedeniyle ve bu iğrençlikte kişi Adam HaRişon’un günahından doğar, sonra tüm kibri gözünde canlanır ve kalbinde Yaradan korkusunu ve dehşetini görüp kör olur ve kendi kibirlini hiç bilmediği ya da hissetmediğini anlar, böylece, burada her gün öncesine göre biraz daha doğar ve büyür.

3) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi kendi alçaklığını ne kadar anlarsa ve düşüncede ve eylemde bunda ısrar ederse, ruhunun Yaradan’a bağlanmasını o kadar çok hissedecek ve bu sayede kalbini alçakgönüllülüğün peşinden koşmaya, tilkilere baş olmak yerine aslanlara kuyruk olmaya teşvik edecektir ve kalpte ne kadar küçülüp alçalırsa, Yaradan’a o kadar çok bağlanabilecektir.

4) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Bundan sonra ve hatta Yaradan için yaptığı çalışma sırasında bile, Yaradan’ın önünde bir hiç olduğunu, herhangi bir eylemde bulunmadığını görmek için orada herhangi bir üstünlük değil, yalnızca teslimiyet ve alçakgönüllülük tasvir edilmelidir. Yaptığı şey, kendisine yardım eden ve ona güç veren Tanrı’nın gücü ve yardımıdır. Yaradan olmasaydı, hiçbir şey olmazdı ve tüm bunları iyinin bilgisini kabul ederek tanıyacaktır.

5) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Gerçekte, kalbi hala kötü ihtiraslar ve kötü niteliklerden, özellikle de kibirden arındırılmadığı için hala (Yaradan) korkusu olmadığını görürse, kişi her zaman boyun eğdirilmeli ve alçaltılmalıdır. Bu durumda, Yaradan’ın gözünde aşağılık olduğu ortaya çıkar, öyleyse, Yaradan’ın gözünde nefret edilen ve tiksindirici olduğu için bir insanı lanetlemeye nasıl cüret edebilir? Ama eğer kalbini gerçek alçakgönüllülükle ödüllendirildiği noktaya kadar çoktan saflaştırdığı ve Yaradan’a yakın olduğu zaman nasıl gurur duyabilir. O’na kıyasla gerçekte feshedilir ve kendini bir hiç olarak görür.

6) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Her an kalbinin ne istediğini araştırmak gerçek bir boyun eğme ve itidal gerektirir, çünkü eğilim her zaman kişinin peşinde gizlenir, ayartmaların gücüyle onu hayal kırıklığına uğratır. Büyüklüğün ve öfkenin, kötülüğün ve zulmün, kıskançlığın ve nefretin zarar vermediği bir dakika yoktur.

7) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

En önemlisi, yaşamın tüm organlara O’ndan geldiğini kalbinizde tutmaktır. Bu nedenle bu kalpte tutulursa, tüm organlar da bir şekilde tutulur. Ve bunun tersi de doğrudur: geri kalan organların korunması, yani görme, işitme, konuşma, dokunma, tat alma ve koku alma, bunlarla ilgili ana niyet kalbi korumaktır. Bu nedenle, kalbin hala ihtiras dolu olduğunu görürseniz, tüm muhafızlar bir şeyleri maddeleştirdiği için tüm gardiyanların hiç çalışmadığını bilin, ancak asıl mesele kalpteki köke boyun eğdirmektir, çünkü ondan hayat ortaya çıkar. Bunun hakkında (Özdeyişler 23) “Bana kalbini ver oğlum” (Kudüs Talmud, Bölüm 1) denilmiştir.

8) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

En önemlisi, her zaman arkadaşlarla Yaradan korkusu sözlerini konuşmak ve aralarında sevgi inşa etmek ve kalplerden nefret, kıskançlık, intikam ve kini ortadan kaldırmaktır, çünkü kişiye bu ruh için bir zevk gibi görünür, ama sonu ölümden daha acıdır. Bu nedenle kişi, elden gelen her şekilde, kalbinden nefret, intikam, kin ve öfke ile kalbe bağlı kalan ihtirasların geri kalanını çıkarmak için eğilimini gerçekten zorlamalıdır. Öğrenmenin niyeti de esas olarak duanın niyeti gibidir, çünkü ruh Yaradan’a Tora’nın harfleri aracılığıyla bağlanır ve yaklaşır ve harfler ve buharlar Yaradan’a yükselir ve O bundan çok memnun kalır.

9) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Aklın başka kavramlarda dağılmasına değil, sadece kendini ve ruhunu araştırmak ve bilmek ve her şeyi ve her eylemi incelemek ve kişinin ruhunda hareket etmek büyük bir süküneti gerektir, bunun amacı ve içeriği nedir, ihtiras için midir yoksa hakikat için midir? Bu, kişinin her bir etkileşiminde her an yaptığı davranış olmalıdır. Bu, her şeyin başı ve başlangıcıdır, çünkü kişi kendisininki yalnız kendi sıkıntılarını görür. Acı çeker veya acı çekmez, ama en önemlisi kendini, aklının gücünü, aklını, ruhunu, düşüncelerini elinden geldiğince bilmektir, bu hakikat ile yalanı ayırt edebileceği ebedi bir güçtür. Yalandan uzaklaşın ve onu bir eyleme, söze veya düşünceye tiksindirici hale getirin.

10) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi iyiye bağlı kalırsa, yaklaştıkça iyilikten uzaklığını daha çok anlar ve gerçeğe gelmeyi daha çok özler. Tora ve Yaradan tek ve bir, sonsuz ve kötülüğün tam tersi olduğu için hakikat kelimesinin sonu yoktur – birçok suç işlemiş olsa bile, eğilim ve ihtiras eyleminden sonra yalanın sonu vardır, kişi bunun pislik olduğunu fark eder ve pişman olur. Ancak, ilk önce kibirden nefret etmedikçe, Yaradan’dan yardım alamaz, çünkü herhangi bir kibir Yaradan için iğrençtir ve “Ben ve o birlikte barınamaz” ve O ona nasıl yardım edebilir? Ancak yine de yardım almadan kötü eğilime direnmek imkansızdır.

11) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Esas niyet, Rabbi Ba’ar adına yazılan yazılarda olduğu gibi, boyun eğme ve Yaradan’a bağlılıkta kalbi kırmaktır: Her kilidin [doğru] yönde açılan bir anahtarı olduğuna dair bir alegori vardır. Çerçeveye göre yönlendirilen anahtar da öyle. Ancak, anahtarsız açan hırsızlar var, yani çerçeveyi kırıyorlar. Mesele de şu: Her gizli şeyin bir anahtarı vardır, bu da o şeyi hedefleyen niyettir. Bununla birlikte, anahtarın özü, her şeyi kıran, yani kalbini büyük bir itaatle iyice kıran bir hırsız olarak olmalıdır ve yukarıdaki ayırıcı perde kırılarak adamı kapatır.

12) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Birincil niyet, kalbi kırmak, sevgiyi, korkuyu, samimiyeti yönlendirmedir. Bununla ödüllendirilirsek, her şeyi kolayca yönetebiliriz.

13) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Aklımızı hedefleyelim ve tüm gücümüzü ağızlarımızın ve kalplerimizin sevgi ve korku içinde aynı olacağı yönündeki dürüst niyeti hedefleyelim, çünkü bu sayede Yaradan dualarımızı kabul edecek ve bilmesek de gerekli işlemleri onlarda gerçekleştirecektir Ellerimizin işi bize ne yaptı, Zohar’da “Ve düzeltmenizi düzelteceğim” ayeti hakkında yazıldığı gibi.

14) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Rab’bin kanunu bütündür. Yani, açıklığa kavuşturmak gerekirse, tam olarak Rab’bin kanunu bütündür ve Tora’nın yalnızca dışsallığını öğrendikleri için, yani Yaradan’a bağlı kalmayı ve bir olmayı düşünmedikleri için hiçbir insan onun ucuna bile dokunmamıştır. O’nun için bir yapı olun veya O’ndan korkun ve O’nu Tora aracılığıyla sevin. ARI’nin yazdığı gibi, Zion’un en küçük kapılarından getirildi çünkü Yaradan’a bağlılığın ne olduğunu, sevgi ve korkunun ne olduğunu bilmiyorlar, çünkü yaptıklarının, öğrenmenin kendisinin O’nunla birleşme olduğunu ve bunun sevgi ve korku olduğunu düşünüyorlar. Ama bu nasıl olabilir? Ne de olsa, birçok kötülükle zina eden ve suçlu olan bazı öğrenenler olduğu ve hatta bazı milletlerden Tora’ımızı okuyanların olduğu biliniyor; bunun Yaradan’a bağlılık olması mümkün mü? Yaradan’a sevgi ve korkuyla bağlanan birinin en ufak bir günaha bile girmesi imkansızdır, ağır bir günaha, şehvete girmesi çok daha az mümkündür, çünkü Yaradan kutsaldır ve herhangi bir materyalizmden ayrıdır. Daha ziyade, söylemeye gerek yok ki, Yaradan’ın sevgisi ve O’ndan korkmanın tamamen farklı bir konu olduğu, insanın kalbinde, yüreğinin Yaradan’dan sürekli korku ve huşu içinde olacağıdır ve O’na olan sevgisi onun kalbinin içinde yanar

15) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Ruhunun bağlılığı ve düşünceleri sayesinde her zaman Yaradan’ı düşünür, her zaman Yaradan’ı düşünmeyen, buna inansa da, aslında öyle olmaz. Onun önünde dünyanın her zaman kalbinde tasvir edildiği, sadece Yaradan’ın düşüncelerinin tasvir edildiği tasvir edilmiştir. Ama dünyayı hiç düşünmeyen, gördüğü her şeyde sadece Yaradan’ı düşünen, bu konunun ona bağlı olduğunu görür. Büyük bir tutkuyla ve bir kadının güzel kıyafetlerine bakan biri hakkında söylediğim bir alegorideki gibi, bir kadına tutku ile bağlı olan, işlemeli giysilerine ve altınlarına aldırmaz. Aksine, dikkati derhal onu giyen kadına olan tutkusuna yönelir. Ama öyle olmayan, yüreği bu tutkudan arınmış biri, giysinin kendisine bakar. Her ikisinin de aynı şeye baktığını görürsünüz, ancak her biri başka bir şey görür. Benzer şekilde, ancak kutsallıkla ilgili olarak, saf olamayan ve saf olan arasındaki dünyalar, her zaman Yaradan’ı özleyen biri, Yaradan’ı dünyada gördüğü her şeyde görür, O’nun gücü onu sürdürür, yazıldığı gibi (Nehemya 9), “Ve sen herkesi devam ettirirsin.” Tersine, zihninde Yaradan’ı özlemeyen kişi, kendisine hatırlatılıp istense bile, O’na bağlı olmasa da, Yaradan’ın her şeyi sürdürdüğünü söyleyeceği halde, her maddi şeyde bunu görmez. Bu derse çok benzeyen alegoriden bunu iyi anlayın.

16) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi bedensellikten sıyrıldığında, kendisinden kendisine bölünür. İçinde, Yaradan’a büyük bir tutkuyla bağlanır, ancak dış cephesinde yine de yemek yeme, çiftleşme vb. gibi bedensel işlemleri gerçekleştirir, ancak içinde bir melek gibidir: maddeselden ayrı, dışarıdan bakanların gözünde bir hayvan gibidir.

17) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi tahttaki Yaradan’ı düşünerek Yaradan’a iyice bağlanır ve her zaman onu düşünür. Gördüğü her şeyde, bir kadının rengarenk kıyafetleri hakkındaki alegoride onlara baktığında öğrendiğimiz gibi, bu şeyi sürdüren Tanrısallığın maneviyatını düşünür. O halde, Yaradan’a bağlanabildiği her yerde ve Yaradan her yerde olduğundan ve hiçbir maddi şey O’nun yerini inkâr etmediğinden, Yaradan ile her yerde olacaktır. “Yeryüzünü doldur ve fethet” in anlamı budur, yani bu şekilde, ona bağlı kalmayacağınız, sadece Yaradan’a bağlı kalacağınız için tüm maddeselliği fethedebileceksiniz.

18) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Zaman zaman Yaradan’ı düşünenle sürekli O’nu düşünen arasındaki fark, doğu ile batı arasındaki mesafedir. Bu mesele kalpteki anlayışa bağlı olduğu için farkı açıklamak imkansızdır ve buna Menachem Mendel’den duyduğum “saklı bilgelik” deniyor, “gizlenmiş” kişinin arkadaşına açıklayamayacağı bir şey demektir. Bir yemeğin tadı, onu hiç tatmamış birine açıklanamaz. Bu gizli şeyin nasıl olduğu ve ona ne dendiğini kelimelerle açıklamak imkansızdır. Yaradan’ı sevme ve O’ndan korkma meselesi de aynı şekildedir: Kalpteki sevginin neye benzediğini bir arkadaşa açıklamak imkansızdır ve buna “gizli” denir.

19) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Maddesel olan her şeyi görmemize rağmen, bazen maneviyat bize gerçek değilmiş gibi görünür. Bütün bu yalan bizim açımızdan, çünkü biz maddi olanlarız ve her zaman maddesellikle meşgul oluruz, oysa gerçekte, tam tersine, maneviyat fizikselliği sürdürür ve onsuz bir hiçtir. Bedende olmayan bu maneviyat, nitelik ve güç olarak bedendekinden çok daha büyüktür, çünkü bedendekiyle zıttır, yani maddesellik olduğu için yorulur. Bunun için insanın konuşma gücü, kişinin maddesellik ortaya çıktığında, bedensiz ve manevi hale geldiği için herhangi bir eylemden daha etkilidir.

20) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Bir düşünce ne kadar manevi olursa, o kadar büyük ve güçlüdür, çünkü düşüncede bilgeliğini düşünebilir ve dünyada var olan tüm çalışmalar, bilindiği gibi insanın düşüncesine dahil edilir ve bu tüm bedenin üstünde olan bir kuvvettir. Bedende başlar ve onu göndermek istediği yerde dışarıda dolaşır. Bundan anlaşılıyor ki, düşüncede bu tasviri bir düzeydir ve sadece onun içinde saklı olduğunu gören kişinin maneviyatı, O’na olan sevgi uyandığında, sevgi onu tam olarak kalbinde olanla birleştirir ve bağlar. Gematria’da aşk birdir ve her şeyi birbirine bağlayan Hesed’in [merhametinin] gücüdür, çünkü merhametin bağ kurmaya neden olduğu bilinmektedir.

21) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Maddeselliğin genişlemesi meselesi esas olarak Yaradan’a bağlılıktır ve teslim olmadan Yaradan’a bağlılık olamaz. Teslimiyetin samimiyeti, esas olarak kınamayı sevmek ve övgüden nefret etmekle sınanır, çünkü eşit ağırlıkta olduklarında kötü eğilim gelir, kışkırtır ve çağdaşlarımızı baştan çıkarır. Birçoğunun bu onların görüşleri olduğunu söylediğini duydum ama öyle değil. Böylece, bu kişi teslimiyetten ve eylemlerinin gizlenmesinden ve memnun olup olmadığını ve övgüden ve eylemlerinin ifşasından kederli olup olmadığını test edebilir. Bu kişi Tanrısı için kutsaldır ve onsuz kibir içinde boğulur, öyleyse Yaradan’a nasıl bağlanabilir?

22) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kişi günahtan korkmayı gerçekten öğrenirse, ne zaman daha fazlasını öğrenirse, bilgelerimizin günahtan ve yanlış görüşlerden nasıl korktuğunu görünce daha çok teslim olur. Kendini doğruluktan uzak görecek ve kesinlikle günahtan korkacaktır. Bununla birlikte, çalışkan ve felsefi olmayı ve yargılarda ustalaşmayı, bilgi veya biraz karmaşık bir kavram ekleyen her şeyi yargılamayı ve öğretmeyi öğrendiğinde, acı katacak ve kalp daha fazla büyüyecektir. Nitekim bu yüzden aptal karanlıkta, her türlü ihtiras ve yalanın içinde yürür ve yıllarını eksik bir yürekle boşa harcar. Ama gerçekte, eğilim savaşı asla durmaz ve her zaman ve her yerde, Kalbin Görevi kitabından bilindiği gibi, kalpte çalışma vardır. Kişi her zaman buna dikkat etmelidir ve ihtirasına izin vermek ya da onu tatmin etmek için yapmak istediği şeyi ölçülü bir şekilde düşünmek çok sakin olmayı gerektirir. Bu, Yaradan korkusunun bilgeliğinin başlangıcı çalışmasının özüdür.

23) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Rab’bin buyurduğu bu şeyi yapın, yüreklerinizden kötü eğilimi kaldırın. O’nun dünyasında tek olduğu gibi, çalışmanız de kalbinizde O’na adanacaktır. Budalaların düşündüğü gibi, Yaradan çalışması sadece bütün gün öğrenmek, gayretle dua etmek ve dindarlık yapmak değildir, Yaradan korkusu kalplerinde unutulur ve sadece yükselmek ve yapmak, doğru ve takipçi olmak için çalışmak isterler. İşiniz O’na adanmamıştır, çünkü bazen kişi kendini günahtan korumak için Yaradan’ın gerçek arzusuysa Tora’yı ve duayı iptal etmek zorundadır. O zaman, işimiz O’na adanmıştır, çünkü bu büyük savaşın sonu olmadığı için, özellikle kötü niteliklerle “kalbimi günahımdan arındırmakla ödüllendirildim” diyecektir. “Yüreklerinizden bu kötü eğilimi kaldırın” derken kastettikleri şey budur.

24) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri]

Kendinizi fiziksellikten çıkarırsanız ve Yaradan’a çok bağlı kalırsanız ve bağlantınız O’nun hatırı için olur ve olabildiğince maddesellikten sıyrılırsanız, çok büyük olursunuz zira Yaradan’a bağlı kalırsınız ve dal köküne bağlı kalır, kök ile tek ve bir olur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,091