e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 195. Merhametin Yargı Niteliği ile Birleşmesi

195. Merhametin Yargı Niteliği ile Birleşmesi

Yargı niteliğinin merhamet ile birleşmesine ilişkin olarak, onun aracılığıyla alttaki Mohin’e layık hale geldi ve üsttekinin AHP’ına ilişkin olarak, ki o alttakine düştü.

Temel çalışmanın seçim olduğu, yani “yaşamı seç” anlamına geldiği bilinmektedir, bu nedenle Lişma [onun uğruna] olan Dvekut [yapışma] olacaktır. Bununla, bir kişi Dvekut ile, Yaşamların Yaşamı ile ödüllendirilir. Açık İlahi Takdir varken, seçim için bir yer yoktur. Bu nedenle üstte olan, yargı niteliği Malhut’u, Eynaim’e (gözler) yükseltti. Bu bir gizlilik yarattı, yani alttakine üstte bir eksiklik olduğu göründü ki üsttekinde Gadlut [büyüklük / yetişkinlik] yoktu.

Daha sonra, üsttekinin nitelikleri alttakinin içine yerleştirilir, yani onlar eksiklerdir. Buradan, bu Kelimin [kaplar] alttakiyle eşdeğerliliğe sahip olduğu sonucu çıkar, yani açıkça alttakine canlılık olmadığı için üst niteliklerde canlılık yoktur. Başka bir deyişle, kişi Tora ve Mitzvot’ta [emirler] cansız oldukları için tat hissetmez.

İşte o zaman, seçim için yer vardır, alttakinin hissettiği tüm gizlenmenin, üsttekinin alttaki uğruna kendisini kısıtlamasından dolayı olduğunu söylemesi için. Buna “İsrail sürgündeyken, Şehina [Kutsallık] onlarla beraberdir.” denir ki ne tat hissederse hissetsin kişi böyle söyler. Yani, canlılığın tadını hissetmemesi onun hatası değildir. Aksine, onun görüşüne göre, maneviyatta hiçbir canlılık yoktur.

Eğer bir kişi üstesinden gelir ve bu besinlerde bulduğu acı tadın sadece bolluğu almak için doğru Kelim’i olmaması yüzünden olduğunu, zira kendi Kelim’inin ihsan etmek için değil almak için olduğunu ve üsttekinin, alttakinin iftira edebileceği halde kendini saklamak zorunda olduğundan dolayı üzgün olduğunu söylerse, bu alttakinin yükselttiği MAN olarak kabul edilir.

Bu şekilde, üstteki AHP’ını yükseltir. “Yükseltmek”, üsttekinin alttakine AHP’ın Kelim’inde var olan, üsttekinin ifşa edebileceği erdem ve hazzı gösterebileceği anlamına gelir. Böylece sonuç olarak alttakinin perspektifinden, o aşağıdakinin Galgalta Eynaim’ini yükseltir ve bununla kendiliğinden, alttaki üsttekinin erdemini görür. Buradan alttakinin, üsttekinin AHP’ı ile birlikte yükseldiği sonucu çıkar.

Böylece, alttaki üsttekinin büyüklüğünü gördüğünde, bununla kendiliğinden alttaki büyür.

Ancak başlangıçta alttaki sadece Katnut [küçüklük / bebeklik] almaya uygundur. Üstteki Gadlut alttakine göründüğünde, alttakinde sağda ve solda bir anlaşmazlık ortaya çıkar, yani inanç ve bilgi arasında.

Bununla birlikte, üst de daha sonra alttaki tarafından azaltılır. Bu Masah de Hirik olarak kabul edilir, yani alttakinin üstte olanın derecelerini alabilmesi için anlamında, alttakinin sadece inancı ölçüsünde bilgi alması gerekir, daha fazlası değil. Bu, alttakinin üst olanın sol çizgisini kısıtlaması olarak kabul edilir, yani alttaki nedendir.

O zaman, alttaki var olabilir, çünkü o bilgiyi ve inancı bir araya getirir. Buna “üç çizgi” denir ve özellikle bu şekilde alttaki bütünlük edinir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,122