e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Kavgada Kendini Dizginleyen Kişi

Kavgada Kendini Dizginleyen Kişi

Not 292

Ocak 1972

“Kabalist İla’a,” “Dünya hiç bir şeyin üzerinde asılı değildir.” denildiği gibi, dünya yalnızca kendisini kavgada dizginleyen kişi yüzünden vardır.” dedi.” (Hulin 89a).

Dünyanın varlığının buna bağlı olduğunu anlamada – eğer birbiriyle kavga eden iki kişi varsa, dünya var olamaz. Ancak biri sessiz kalırsa, yani cevap vermekten kaçınırsa, dünya var olabilir.

Bunu etik olarak anlamalıyız. İnsanın doğar doğmaz kötü eğilime sahip olduğu bilinmektedir. Kişi Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olmak istediğinde, kötü eğilim ona sorar, “Bundan ne elde edeceksin?”

Bunun dört cevabı vardır:

1) Kişi intikam almak istediği kötü eğilime cevap verir, yani karşı tarafı kötü hissettirmek için. Bilgelerimiz, bu yanıtı Lo Lişma olarak adlandırır [Onun için değil], “Ve o doğumda ölmüş olsaydı en iyisi olurdu.” (Berachot 17a).

2) “Rabbi” [onur unvanı] olarak anılmak için. Yani kötü eğilime cevap verir zira öğreniyordur ve bu yüzden insanlar onu ödüllendirecektir. Evlenmemişse, iyi bir eş bulacaktır. Ve eğer evli ise, insanlar ona, Tora’sı ve çalışması için saygı duyacaklardır. Buna da Lo Lişma denir, ama Lo Lişma’dan Lişma’ya [Onun uğruna] geliriz.

3) Lişma’yı gizlilikte öğrendiği şeklinde cevaplar, dolayısıyla Tora ve Mitzvot’ta [emirler] hiç kimse onun çalışmalarını görmeyecektir ve böylece insanlar ona Tora ve Mitzvot’u için saygı duymayacaktır.

Bu Lişma olarak kabul edilir çünkü Lişma Yaradan’ın ödülünü ödeyeceği şekilde Tora ve Mitzvot ile meşgul olduğu anlamına gelir. Bu, belirli bir şirket için çalışan birine benzer. Kişi elbette başka bir şirketten maaşını istemeyecektir.

Ayrıca, amacı insanların kendisine Tora ve Mitzvot için saygı duyması olan biri, Yaradan’ın uğruna değil yaratılanların uğruna, insanların onu ödüllendirmesi için çalışıyor olarak kabul edilir.

Ancak gizlilikte çalışan biri, Yaradan’ın ödülünü ödemesini ister. Bu, Yaradan uğruna çalışmak olarak kabul edilir ki kişinin amacının sadece Yaradan’ın ödülünü vermesidir.

4) Ödül almak için değildir, yani kişi Yaradan’a herhangi bir ödül olmaksızın hizmet eder. O sırada kötü eğilim sorar, “Ödülsüz yaptığın bu iş nedir?” Ardından Pesah Haggadah’da [anlatı] “Dişlerini körelt” yazdığı gibidir, kötü eğilime cevap verecek hiçbir şey yoktur ve o zaman kişi çalışmayı sadece aklın, mantığın üstünde kabul edebilir.

Bununla, kişi tam bir inançla ödüllendirilir, çünkü inanç aracılığıyla gerçek bütünlükle ödüllendirilir zira insan, bunun için yaratılmıştır. Dolayısıyla o sırada “mükâfatlandırılırsa, kendisini ve tüm dünyayı erdemin tarafına mahkûm eder” ayeti gerçek olur.

Bu, kötü eğilimiyle kavgada kendini dizginlemesinin anlamıdır, yani kavga ihsan etmek amacıyla olmayan çalışma üzerine olduğunda, o zaman kişinin cevaplayacak hiçbir şeyi kalmaz. Buna ”dünyayı hiç bir şeye asmaz” denir, yani kişinin hiçbir temeli yoktur, buna “hiçbir şey” denir, ancak aklın ve mantığın üstündedir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,091