e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ve Siz, İsrail

Not 22

“Ve siz, İsrail, yasaları ve yargıları dinleyin… Size emrettiğim konuya eklemeyin, ne de ondan çıkarmayın, size emrettiğim Efendi’nin, Tanrınızın emirlerini yerine getirmek için.”

Yasanın ve bir yargının ne olduğunu anlamalıyız. Ayet bir kesinlik getiriyor “eklemeyin… ne de ondan çıkarmayın… size emrettiğimi.” Hem toplama hem de çıkartmada, her şey sadece O’nun emrettiği gibi olmalıdır.

Çalışmada ihsan etmek ya da ödül almak için yürüyenler arasında bir fark vardır. İhsan etmek için yürüyenler çalışmaya her gün hem akıl hem de kalp içinde yeniden başlarlar. “Bir gün önceden, geçmiş olduğu için” herhangi bir destek alamazlar. Aksine, hakikaten başka seçenekleri yoktur, fakat her gün çalışmanın temellerine, onları gerçeğin yolunda yürümeye zorlayan nedenlere geri dönmelidirler.

Bu sanki her gün, Yaradan’ın hizmetkarı olmanın değerli olduğunu kendine söylemesi gibidir ve beden her gün işe başladığında ona sorar “Bana tüm gücümü Yaradan uğruna vermem için beni niçin zorladığına dair sebep söyle.” Ve o eğer sorarsa, cevaplamalıyız; aksi halde çalışmak istemez. Böylece, her gün aynı argümanlar, aynı sorular ve aynı cevaplar vardır.

Bir kişi Tora ve dua ve iyi eylemlerde çalışmak için çekildiğinde, fakat ihsan etmek için olan çalışmanın amacını hatırlamıyorsa, o zaman genel halkı takip ettiği için çalışma onun için daha kolay olur. Fakat akıl ve kalp olan amacı hatırladığında, “dünya onun için kararır” çünkü bu “öz- sevgi” denilen bedene karşıdır.

O zaman, bedene cevap verecek hiçbir şeyi yoktur, ancak Yaradan’ın, bunun onun uğruna olduğuna inanmamızı istediği, özellikle akıl ve kalp arasından çalışan bir kişinin bütünlüğüne ulaşmakla ödüllendirildiği bir yasadır. Ve sonra düşmanları da kişinin dostu olur. Buna “tüm kalbinizle hem iyi ve hem de kötü, her iki eğilimlerinizle” denir.

Bu konuda “Eklemeyeceksiniz” yazılıdır, yani özellikle mantık ötesi olması gereken bir yerde akıl ve mantığın yükseltilmesi anlamında.

Sonuç olarak, kişi onu mantık içinde anlamaya ve öğrenmeye çalışırsa, bununla beden mantık içinde anladığı yerde hem fikir olduğundan daha fazla iş yapabileceğini düşünürse, bu “eklemeyeceksiniz” olarak adlandırılır.

Bunun yerine, Yaradan’a inanmalıyız ki tam olarak O’nun aracılığıyla “Mantık üstü inanç” olarak adlandırılan tamamlamayı başaracağız.

Ancak, tam tersi bir “yargı” meselesi vardır. Orada, bir kişi Tora’yı mantık dahilinde anlamaya çalışmalıdır. Bir kişi, Yaradan’ın ona verdiği Tora’yı yapabildiğince anlamaya çalışmalıdır. Tora’nın sözlerini anlamadığını görürse, “anlama, bilgili olmak, duymak, öğrenmek ve öğretmek” meselesinin olduğu yerde dua ve rituelleri arttırmalıdır.

İşte burada ikinci konu olan “Çıkartmayın” gelir, daha ziyade Tora’yı artırın, “inanç” olarak adlandırılan el Tefillini hakkında açıklandığı gibi, “Ve elinizde bir simge olacak.” Bilgelerimiz, “Başkaları için değil, sizin için bir simge” dedi, yani el Tefillinin, “cennetin krallığı” denilen mantık üstü inancı ima ettiği için örtülü olması gerektiği anlamına gelir.

Tersine, baş Tefillin’i Zer Anpin adı verilen Tora’yı temsil eder. Bilgelerimiz bu konuda: “Ve yeryüzünün tüm insanları Efendi’nin adının üzerinizde çağrıldığını görecek ve sizden korkacaklar.” ayetini söylediler. Bunlar, “göreceksiniz” yazıldığı gibi ifşanın olduğu yerde baş Tefillini’dir.

Tora’ya “ifşa” denir, bir kişinin içindeki yeryüzünün insanları onların uzattıkları Tora’nın niteliğini hissettiğinde, onlar “sizden korkacaklardır” zira o zaman kötü teslim olur ve iyi hükmeder.

Buna “yargı” denir, çünkü “yargı” ifşa etmedir ve bizler bundan çıkartmamalıyız, fakat Tora’nın bilgisini artırmalıyız. Diğer taraftan, bir “yasa”, bilginin artması yasaklandığında, mantık üstü olan örtme anlamına gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093