e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Manevi Kli’deki Anlayışlar

Manevi Kli’deki Anlayışlar

Not 323

Roş Haşana’nın sonu, 30 Eylül 1981

Üsttekinin Malhut’u, alttakinin Keter’i olur.

Cansız, kendi içinde bütünlüğe sahiptir.

Bitkisel cansız içinde iptal olacak bir yere sahip olmalıdır.

Daha sonra, sevgi ve korkuyu içeren Masah’ta [perdede] büyüyebilir.

“Sevgi” ve “korku”, hedefe ulaşmak için bir kişiye hizmet eden iki melek olarak kabul edilir.

AHP’ı on Sefirot’a döndürmeye “on gün tövbe” [On Kefaret Günü] denir.

Hayati bir güce sahip olan hareketsizler vardır, ama hiçbiri herhangi bir bireysel hareket yapamazlar. Daha ziyade, genel bir harekete sahiptirler. “Bitkisel” nitelik içinde olmak isteyenler, “hareketsizliğe” bir son vermelidir, yani alışkanlıkla gitmenin niteliği olan “cansız Keduşa’ya [kutsalık]” can veren nedeni kabul etmek istemezler.

Bu demektir ki, insanı Yaradan’ın yolunda yürümeye mecbur eden tek şey çevredir, çevre onu bu şekilde, yani onu zorunlu kıldığı gibi davranmaya getirmiştir. Ancak kendileri için “bütün İsrail” denilen bütünlük vardır ve onların içinde “uzaktan aydınlanma” denilen bir çevre [ışık] parlar. Yani, form eşitsizliği nedeniyle uzak olmalarına rağmen, yine de içlerinde genel bir aydınlanma parlar.

Ancak buna bir son veren ve kolektifi takip etmek istemeyen, ancak “bitkisel” olmak isteyen, kendi hareketine sahip olmak ve genel halka bağımlı olmamak için Sof denen önceki halin alttakine Keter olduğu kabul edilen “üsttekinin Malhut’u”, onun “cansıza” koyduğu bu uç, “bitkisel” denilen bir sonraki dereceye girmenin köküdür.

Tohum çürüyüp yok olana kadar büyüme olamayacağına göre, kişi kendi varlığını hissetmemek, yani “cansız”da herhangi bir canlılık hissetmemek anlamına gelen “cansız”da kaybolması gerekir. Kim duasına yer açarsa o zaman içinde “bitkisel” denilen bireysel hareketler gelişmeye başlar. Ancak bir bitkinin tomurcuklanabilmesi için çiftçilik ve diğer çalışmaların olması gerekir.

Roş’taki [baştaki] Masah, sevgi ve korku içerir. Bu, bir Masah’a sahip olarak ve Ohr Hozer’i [Yansıyan Işık] yükselterek, ihsan etmek için alabileceği her şeyi alacağını ve eğer alırsa, hedefleyemeyeceği bolluğun miktarını hesapladığı anlamına gelir, ihsan etmeyi hedefleyemeyecek, onu alamayacaktır.

Ohr Hozer’in anlamını bilmeliyiz. On Sefirot’un Çalışması’nda açıklananlara göre, kişi Yaradan’a ihsan etmeyi istemekten büyük haz duyduğu için ve o zaman söylenebilecekleri gördüğü için, yapacağı bu eylemle Yaradan’ı memnun edebileceğini, yaratılışın amacının O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğunu, dolayısıyla Yaradan’ın hazlarını aldığında O’nu memnun ettiğini anlar.

Buna “Yaratıcısına memnuniyet getirmek için keyif ve haz almak” denir ve bu “sevgi” olarak adlandırılır. Yaradan’ın sevgisinden, hazzı alır ve Masah’ın almamayı söylediği kısma (çünkü biçim farklılığından dolayı Yaradan’dan uzak olmak istemediğinden) Sulam’da [Zohar’ın Merdiven yorumu] açıklandığı gibi “korku” denir.

Bununla Zohar’da yazılanları anlıyoruz, “Yod-Hey ile benim adım ‘Yapmama’dır.” Kişi, form eşitsizliği nedeniyle Yaradan’dan ayrılmamak için almaktan korkar. Bu, Masah’ın ihsan etmek için alamadığı büyük kısımdır.

Bu yüzden Yod-Hey, GAR olarak kabul edilir ve bu ışığa Ohr Makif  [Saran Işık] denir. Aldığı küçük parçaya Ohr Pnimi [İç Işık] denir ve bu yüzden ona “Bu benim hafızam, Vav-Hey ile 248 ‘yapmak’” denir ki almamız gereken şey budur. Buna “sevgi” denir. Ancak kişi, ihsan etmek için hedefleyemediği kısımda, ihsan etmek için hedefleyemeyeceğinden ve form eşitsizliğine düşebileceğinden korkması gerekir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,093