e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > İsrail Neden Bir Zeytin Ağacıyla Kıyaslanır

İsrail Neden Bir Zeytin Ağacıyla Kıyaslanır

Not 279

“Rabbi Yohanan,” İsrail neden bir zeytin ağacıyla kıyaslanır? “dedi. Bu, size, zeytinyağını yalnızca öğütme yoluyla akıttığı için İsrail’in de yalnızca acı çekerek yeniden biçimlendirilebileceğini söylemek içindir.” (Minchot 53b).

Bir insanı biçimlendiren acıya gelince, önce ıslah edilmenin anlamını bilmek gerekir. Bilinmektedir ki; “Bir adamın kalbinin eğilimi gençliğinden kötüdür.”  Bu, doğası gereği adamın yalnızca kendi iyiliğini umursadığı anlamına gelir. Doğal olarak, kendi iyiliği için değil de Yaradan uğruna, kişinin Tora ve Mitzvot’u [emirleri] yerine getirmesi imkânsızdır.

Ancak acı yoluyla, kişi maddesel şeylerden iyi bir tat almadığında yani onlar yaşamında kişiye doyum vermediğinde, insan yarattıklarına iyilik yapmak amacıyla yaratıldığından, kişi bu dünyada yaşamayı değerli kılacak yeterli hazzı almaz ve maddeselliğin ona verdiği küçük zevki elde etmek için her şeye tolerans gösterecektir.

Hayatında azap hissettiği ölçüde, canlılık alacak hiçbir şeyi olmadığında, kişi zorunlu olarak, ihsan etme tarzında çalışmaya iptal edilir. Başka bir deyişle, alma eylemleriyle canlılık kazanamayacağını gördüğünde, ihsan etme eylemlerinin ona zevk vermesi için ihsan etme eylemlerini gerçekleştirmeye başlar.

Buradan ıstırabın onu iyileştirdiği sonucu çıkar yani bu, haz alacağı hiçbir şeye sahip olmadığı zaman hissettiği ıstırabın onu yeniden biçimlendirdiği anlamına gelir yani “biçimlendirilmek” ihsan etmek anlamına geldiğinden ihsan etmek eylemlerini yaptırır, “Kalbim iyi bir şeyle taşar, ‘Çalışmam yalnızca Kral içindir.’ Derim.” yazıldığı gibi, ihsan etmek için anlamında.

Sonuç olarak, hiçbir canlılığa sahip olamamaktan mustarip olduğu ıstırap sayesinde kişi kendisi için yeni bir yol seçer ve ihsan etmeye başlar.

Her ne kadar bu da alma amacıyla olsa da, Lişma’ya [Onun uğruna] yakın olan Lo Lişma [Onun uğruna değil] olarak adlandırılır. “İçindeki ışık onu yeniden şekillendirdiği” için “Lo Lişma’dan Lişma’ya geliriz” in anlamı budur. Kişi ihsan etmek için hareket ettiğinden, bununla ihsan etme eylemlerinde ışık hissetmeye başlar ve bu ışık ona ihsan ettirebilir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,089