1) Rabaş, Not 217, Koş Sevgilim
Kişinin kendisine “yaratık” denmesi yüce bir kuraldır, yani sadece o tek başına. Onun dışındakiler zaten kutsal Şehina olarak kabul edilir. Buradan çağdaşları için dua ettiğinde, sürgünde olan ve tüm kurtuluşlara ihtiyaç duyan kutsal Şehina için dua ettiği düşünüldüğü sonucu çıkar. Sonsuzluğun anlamı budur ve tam da bu şekilde merhamet ışığı ifşa olabilir.
2) Baal HaSulam, Zohar’ın Tamamlanması İçin Bir Konuşma
Bilgelerimiz, “Bütün eylemleriniz Yaradan için olsun”, dediler, bu Yaradan’la Dvekut’tur. Bu Dvekut’un amacına ulaşmayan hiçbir şey yapmayın. Bu, tüm eylemleriniz insana ihsan etmek ve fayda sağlamak olacaktır, anlamına gelir. O zaman, Yaradan ile form eşitliğine ulaşacaksınız – O’nun tüm eylemleri başkalarına ihsan etmek ve onlara fayda sağlamak için olduğu için, sizin tüm eylemleriniz de yalnızca başkalarına ihsan etmek ve fayda sağlamak için olacaktır. Bu tam Dvekut’tur.
3) Baal HaSulam, 67- Günahtan Uzak Dur
İnsanın bedeninden başka yalnızca Yaradan vardır. Zira yaratılışın temeli şudur; insan, sadece insanın kendi algısında yaratık diye adlandırılır. Yaradan insanın kendisini, O´ndan ayrı var olduğunu hissetmesini ister. Ancak bunun dışında, “Tüm dünya O´nun ihtişamı ile doludur.”
4) Baal Hasulam, Şamati 36- İnsandaki Üç Beden Nedir
Kişi sadece iç bedeni düşünmelidir, çünkü bu Keduşa’nın ruhuna bir kıyafettir. Yani, derisinin dışındaki düşünceleri kişi düşünmelidir. Bu, bedenin derisine “kişinin bedeninin dışı” adı verildikten sonra, yani kişinin kendi yararı dışında, yalnızca başkalarına fayda sağlama düşüncesi anlamına gelir. Buna “kişinin derisinin dışı,” denir.
5) Baal Hasulam, Şamati 36- İnsandaki Üç Beden Nedir
Kişi derisinden sonra olan düşüncelerde ısrar ettiğinde, “Ve derimden sonra bunu kırdılar ve bedenimden Tanrı’yı göreceğim” yazılı olanla ödüllendirilecektir (Eyüp 19, 26). “Bu” Şehina’dır [Kutsallık] ve o kişinin derisinden sonradır. “Kırıldı”, “tenimden sonra” bir sütun olacak şekilde düzeltildiği anlamına gelir. O zaman, kişi “bedenimden Tanrı’yı göreceğim,” ile ödüllendirilir
Bu,kişinin özellikle derisinin dışında yani herhangi bir giysisiz çalışmayı kabul ettiği zaman, Keduşa’nın gelip vücudun içini giydirdiği anlamına gelir.
3) Baal HaSulam, 4. Mektup
Tanrı’nın kutsandığı yere gitmemen ve ruhundan düşen tüm o zayıf organları toplayıp tek bir beden haline getirmemen haricinde hiçbir eksikliğin yok.
Bu tamamlanmış bedene Yaradan İlahi Gücünü aralıksız olarak akıtır ve ışığın yüksek akımı hiç bitmeyen bir pınar gibi olur.
25) Baal Hasulam, Yaradan Sevgisi ve Yaratılan Sevgisi
Kişi çalışmasını sevgi ve başkalarına ihsan olarak tamamlayıp, en yüksek noktaya gelirse, aynı zamanda Yaradan için sevgi ve ihsanı da tamamlamış olur. Bu aşamada ister başkalarına ister onu Yapana memnuniyet vermek olsun, bu ikisi arasında fark yoktur.
8) Degel Mahaneh Efraim, Paraşat BeŞalah
Yaradan’a gerçekten hizmet etmek isteyen kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve tüm ruhlarla bir olmalıdır, onların içine dâhil olmalı ve onlar da kişinin içine dâhil olmalıdır. Yani kişinin içinde Şehina’ya bağlanmak için gerekli olandan başka hiçbir şey kalmamalıdır. Buna erişmek için, birbirimize yakınlaşmalı ve pek çok insanla bağ kurmalıyız, çünkü Yaradan’a hizmet eden kişi sayısına göre Şehina’dan daha çok ışık onlara ifşa olur. Bunun için kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve her şeyi köküne yükseltmeli, Şehina’nın ıslahı gibi.
9) Baal Hasulam, On Sefirot Çalışmasına Giriş (TES) , 68-69
Amaçlarına uyum sağlayabilmeleri adına, insana insanlarla ilişki kurdurularak geliştirmesi ve tüm bu eğilimleri ve özellikleri tamamlaması için bütün bir dünya verilmiştir.
Şöyle yazılmıştır: “Kişi şöyle demeli, ‘Dünya benim için yaratıldı’”, çünkü dünyadaki tüm insanlar kişi için gereklidir, zira onlar manevi çalışmaya yaraşır hale gelebilmesi için her bireyi geliştirir ve onun özelliklerine ve eğilimlerine yeterlik kazandırırlar.
Böylece, kişinin başkalarıyla ilişkilerindeki sevgi niteliklerinden Yaradan sevgisinin özünü anlamalıyız. Yaradan sevgisi ister istemez bu nitelikler aracılığıyla verilir, zira bunlar zaten başlangıçta Yaradan’ın adına insana yerleştirilmişlerdi.
10) Maor VaŞemeş, VaYehi
Her biri arkadaşıyla bir araya gelmeli ve Yaradan’ın işi ve Yaradan’ın nasıl bulunacağı hakkında ondan bir söz işitmek için gelmelidir. Arkadaşının önünde kendini iptal etmeli ve arkadaşı da ona karşı aynısını yapmalıdır ve herkes de böyle yapmalıdır. Böylece, topluluk bu niyette olunca, “Buzağının emmek istediğinden daha çok, inek emzirmek ister” ve Yaradan onlara yaklaşır ve onlarla beraberdir.
11) Rabaş, Makale 30, Dostlar Meclisinde Ne Aranmalıdır (1988)
Başkalarını sevmeye dayanan dost sevgisi ki bununla Yaradan sevgisi denilir, normalde dost sevgisi olarak bilinen şeyin zıttıdır. Diğer bir deyişle, dost sevgisi dostlarım beni sevecek demek değildir. Daha ziyade bu dostlarımı sevmek zorunda olan benim demektir.
12) Rabaş, Not 106, Keduşa’nın Yıkımı
Kişi, Yaradan’dan kendini O’na yakınlaştırmasını talep etmemelidir çünkü bu, insanın küstahlığındandır zira neden o diğerlerinden daha önemlidir? Bununla birlikte, “İsrail meclisi” olarak adlandırılan, Malhut olan kolektif için dua ettiğinde, ruhların toplamı – ki Şehina [Kutsallık] toz içindedir ve kişi, onun yükselmesi için dua eder yani Yaradan, onun karanlığını aydınlatacaktır, daha sonra tüm İsrail’in tamamı da derecede yükselecektir, kolektife dahil olan yalvaran kişi de dahil.
13) Rabaş, Makale 15, Çoğunluğun Duası (1986)
Eğer kolektif içinde, Yaradan ile Dvekut amacına ulaşabilen birkaç kişi varsa ve bu Yaradan’a, kendisinin Yaradan’a yakınlaşmakla ödüllendirilmesinden daha fazla memnuniyet verecekse, kişi kendisini hariç tutar. Bunun yerine, Yaradan’ın onlara yardım etmesini arzular çünkü bu, yukarıya kendi çalışmasından daha fazla memnuniyet verecektir. Bu nedenle, kişi kolektif için, Yaradan tüm kolektife yardım etsin, Yaradan’a ihsan edebildikleri ve O’na memnuniyet verebildikleri için, Yaradan onlara tatmin olma duygusunu versin diye dua eder.
Ve her şey aşağıdan bir uyanışa gerek duyduğu için, kişi uyanışı aşağıdan verir ve diğerleri uyanışı yukarıdan alır; Yaradan’ın O’nun için daha fazla faydalı olacağını bildiği her kim ise, o kişi alacaktır.
14) Rabaş, 8. Mektup
Ve bir kez bu giysiyi talep ettiğimde sevginin kıvılcımları içimde ışıldamaya başlar. Kalbim dostlarla birleşmeye özlem duyar ve bana öyle gelir ki, gözlerim dostlarımı görüyor, kulaklarım onların sesini duyuyor, ağzım sevgi ve neşe içinde onlarla konuşuyor, eller kavuşuyor, ayaklar daireler çiziyor ve dünyasal sınırlarımın ötesine geçiyorum. Dostlarım ve benim aramdaki geniş uzaklığı unutuyorum ve aramızda birkaç mil toprak uzanmıyor artık.
Bu tıpkı dostlarımın kalbimin tam içinde durup, neler olduğunu görmeleri gibi ve ben dostlarıma karşı yaptığım küçük eylemlerden dolayı utanıyorum. Sonra dünyasal kaplardan çıkıyorum ve bana öyle geliyor ki dostlarım ve benim haricimde dünyada başka bir gerçeklik yok. Bundan sonra, “ben” iptal oluyor ve onlarla kaynaşıyorum ta ki dostlarımın haricinde dünyada hiçbir gerçekliğin olmadığını hissedene kadar.
15) Baal HaSulam, 600.000 Ruh
Bedenin tam ıslahının işareti, kişi ruhunun İsrail’in bütününde, onların her birinde var olduğunu hissetmesidir, böylece kendisini birey olarak hissetmez, kişi diğerlerine bağımlıdır. O zaman tamdır, kusursuzdur ve ruhu tam gücüyle üzerinde parlar, tıpkı Adam HaRishon’da olduğu gibi.