e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Yaradan Yakup’u Kendisi İçin Seçti

Yaradan Yakup’u Kendisi İçin Seçti

Not 302

Hanuka, 4 Aralık 1972

“Yaradan Yakup’u Kendisi için seçti.” Bilgelerimiz sordu, “Kim kimi seçti? Yaradan mı Yakup’u seçti yoksa Yakup mu Yaradan’ı seçti? ”

Mesele şu ki, bir yandan kişi Yaradan’ın onu seçtiğine inanmalıdır ve bu “özel İlahi Takdir” olarak adlandırılır ve kişi, Tora ve Mitzvot‘taki [emirler] çalışması ile O’na hizmet etme imkanı verdiği için Yaradan’ı övmelidir.

Kişi, Tora ve Mitzvot‘un önemini henüz hissedemediği çocukluğundan beri Tora ve Mitzvot‘a alıştığı için konunun önemini hala hissetmese de ve sonrasında büyüdüğünde, alışkanlık onunla birlikte kalır ve Tora ve Mitzvot‘la uğraşırken kalbi duyarsız hale gelir, bu yüzden konunun önemini hissetmekte herhangi bir eksiklik hissetmez. O zaman kişi, alışkanlıkların üstesinden gelmeli ve her zaman şimdi kiminle ve neyle meşgul olduğunu sormalıdır. Ayrıca, Kral’ın sarayına davet edilenler arasında olduğunu da göz önünde bulundurmalıdır.

Bu anlamı şudur ki, Yaradan, onun uluslar arasında ya da laik Yahudiler arasında değil, özellikle Yahudi ortodoks ebeveynleri ile doğmasını sağlamıştır ve o her zaman, onu Tora ve Mitzvot ile meşgul olmaya zorlayan bir çevrenin içindedir ve bu, Yaradan’ın Yakup’u Kendisi için seçti yani Yaradan’ın onu seçmiş olduğu olarak kabul edilir.

Daha sonra, kişi Tora ve Mitzvot‘taki niyetle meşgul olmalıdır yani Tora ve Mitzvot onu hangi hedefe doğru getirmesi gerektiğiyle. Bu çok dikkat gerektirir yani bu, Tora ve Mitzvot‘un onu, tüm eylemlerinin ve düşüncelerinin yalnızca Yaradan’a memnuniyet vermek için olacağı Yaradan’ın yolunu seçmeye getirebileceği anlamına gelir. Bu, ödül ve ceza kategorisine girer yani çalışma insanın seçimine bağlıdır.

Bu, Yakup’un Yaradan’ı seçmesi olarak kabul edilir yani kişi tüm eylemlerinin Yaradan için olacağını seçmiştir. Bu “niyet” olarak kabul edilir. Eylemlere gelince, her bir kişi buna aittir, yani kişi, içinde bulunduğu herhangi bir durumda, Tora ve Mitzvot‘un pratik kısmında, kendisine Tora ve Mitzvot ile meşgul olma fırsatını verdiği için Yaradan’ı övmelidir. Bu, “özel İlahi Takdir” kategorisine girer.

Niyet üzerinde, dua vardır. Kişi, eylemlerinin Yaradan için olması için dua etmelidir. Bu seçim, özellikle Tora’nın görüşüne göre, Tora’nın yollarında yürümek isteyenler için geçerlidir. Tersine, yalnızca toprak sahiplerinin görüşüne ait olanlar, yalnızca ilk idrake yani eylemlerin niyetleri olmayan kısmına aittir çünkü asıl niyet, yalnızca ihsan etme gücünü elde etmektir.

Ayrıca, alma ve ihsan etme konusu tüm dereceler için geçerlidir, çünkü Masah‘ın [perdenin] ıslahından önce buna Lo Lişma [O’nun hatırı için değil] anlamına gelen “alma” denir ve Masah‘ın ıslahı, ihsan etme anlamındaki Lişma’dır [O’nun hatırı için].

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,106