e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Yakup Çok Korkmuştu

Not 376

Yorumlayıcılar “Ve Yakub çok korktu ve sıkıntıya düştü” ayeti hakkında sordular. Ne de olsa Yaradan, kendisine gösterdiği bir merdiveni olan bir vizyonda, ona gittiği her yerde onu koruyacağını vaat etti, yazıldığı üzere: “Ve burada seninleyim ve nereye gidersen git seni tutacağım ve seninle olacağım”. Öyleyse neden o, “Lütfen beni kardeşimin elinden, Esav’ın elinden koru” diye dua etme ihtiyacı duydu?

Zohar, meleklerin Yakup’a, “Ve o da sana doğru yürüyor ve dört yüz adam onunla birlikte” sözlerini yorumlar. “Neden ona böyle söylediler?” diye sorar. Şöyle cevaplar, “çünkü Yaradan her zaman erdemlilerin dualarını ister ve onların dualarıyla taçlanır” yani Yaradan erdemlilerin dualarını arzular (Yevamot 64a).

Baal HaSulam, Yaradan’ın neden yaratılanlara duasız bolluk vermediğini, aksine onların Kendisinden istemelerini arzuladığını ve sonra onlara ihsan ettiğini yorumlamıştır. Bilgelerimizin dediği gibi, “Buzağının emmek istemesinden çok, inek emzirmek ister” (Pesahim 112). Bununla birlikte, Kli olmadan ışık olmaz diye bir kural vardır. Kli “arzu” olarak adlandırılır, haz hissi öncelikle maddeye yönelik özlem ve arzuya bağlı olduğundan, kişinin istemediği bir şeyden haz alması imkansızdır çünkü maneviyatta zorlama yoktur. Dolayısıyla Yaradan, yaratılanlarda bir arzu ve özlem olmadıkça ihsan etmez.

İnsanın arzusu özellikle dua ile oluşur çünkü eksikliği hissederek kişi dua etmeye başlar. Bununla duası büyür ve çoğalır, ta ki üst bolluğu almaya uygun bir seviyeye gelene kadar. Bu nedenle, Yaradan erdemlilerin duasını arzular çünkü onlar O’nun bolluğunu ancak bu vasıtayla alabilirler.

O’nun bolluğunda her zaman iki anlayışı ayırt ettiğimiz bilinir: Ohr Makif [Saran Işık] ve Ohr Pnimi [İç Işık]. Ohr Makif, almanın kişinin kaderinde olduğu, ancak henüz bolluğu almaya hazır olmadığı anlamına gelir. Ohr Pnimi, kişinin şimdiki anda aldığı anlamındadır yani bolluğun onun içine geldiği anlamına gelir.

Yukarıda söylediklerimize göre, bolluğu alacak bir Kli’ye sahip olmak için, aldığımız her şeye önce bir dua ile başlamalıyız, sonrasında Yaradan merdivenin görünümünde ona söz verdikten sonra bile, o Or Makif olarak kabul edilir.

Ama Esav ile karşılaştığında, bulunduğu anda kurtuluşa ihtiyacı vardı. Dua etmek ve kurtuluş için Kli olarak kabul edilen arzuyu göstermek zorundaydı çünkü Kli olmadan Or Pnimi’yi almak imkansızdır. Söz, Ohr Makif olarak kabul edilir, ancak sözü yerine getirmeye geldiğimizde bir duaya ihtiyacımız vardır. Ohr Makif yukarıdan bir uyanıştır ve Ohr Pnimi aşağıdan bir uyanışla gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,091