Not 214
“Bir kutsama olmaksızın bu dünyadan zevk alan kişi hakkında, ‘Babasını ve annesini soyan ve ‘Suç yok’ diyen kişi harap eden bir adamın arkadaşıdır” (Berachot 35b) denildi. Zohar’da, “Harap eden bir adam kimdir? Bu, Ay’ı lekeleyen kişidir” çünkü o, dünyadan kutsamaları önleyen Sitra Ahra’ya bağlanır. (Pekudei 182).
Kutsamanın anlamı ihsan etmedir, “Hasadim’in ışığı” olarak kabul edilir. Alttakiler ihsan etme niteliğiyle meşgul olmazsa, bolluğun yukarıdan dökülmesini imkânsız hale getirirler. Böylece o kutsamaların dünyasını inkâr eder.
“Dünya”nın Malkut olarak adlandırıldığı yorumlanabilir, yani Şehina’dan [Kutsallık] bolluğu inkar eder, yani bolluk inanç aracılığıyla uzatılır demektir.