e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

İnsanın Alışları

Not 80

İnsanın alışlarında yedi yolu ayırt etmeliyiz ve her yolda özel koşullar vardır:

1) Bağışın alınması

2) Bir hediyenin alınması,

3) Para ile kazanç yoluyla alım,

4) Takas yoluyla alım,

5) İş için maaş alınması,

6) Bir borç iadesi yoluyla alım

7) Bir kredinin alınması.

Bir borç iadesi yoluyla alım” ile ilgili olarak, mutlaka borçludan kendisine gelen borcu değil aynı zamanda zararı da fark etmeliyiz zira zarar veren, zarar verdiği birine ona nasıl zarar verdiğini ödemek zorundadır. Bir satın alma ile ilgili, geri dönüşün olmadığı bağış veya hediyeden farklı olarak bir kişinin para karşılığında veya takas karşılığında bir nesne aldığını anlamalıyız.

Bağış hakkındaki dezavantaj, kişinin onu aldığında utanması ve bağış almak zorunda kalmasaydı mutlu olacak olmasıdır. Yine de kişi pazarlık yapar.

Diğer taraftan bir hediye alan bir kişi onu aldığında mutlu olur, ancak dezavantajı, “Bana daha büyük bir hediye ver” diyerek pazarlık yapmamasıdır, çünkü genellikle, bir hediyeyi ve hediyenin büyüklüğünü vericisinin büyüklüğü ile ölçeriz. Ancak, bağış ile, ölçü vericinin büyüklüğünden bağımsız olarak nesnenin büyüklüğüdür.

Borcunu alan bir kişinin, vereni veya nesneyi dikkate alması gerekmez. Aksine, borcunu ona kar etmeden iade ederse, memnun olur. Aksi takdirde, ona verdiğinden daha fazla bir şey varsa, bu Tora’da yasak olan faiz olarak kabul edilir.

Takasla alan bir kişi için, iki şey piyasada eşit değerde olmayabilir, ancak birinin diğerinin sahip olduğuna ve diğerinin ilkinin sahip olduğuna ihtiyacı varsa, birinin diğerini aldattığını söyleyemeyiz çünkü meselenin ihtiyacı nesnenin değerini belirler.

Bir nesnenin piyasada çok az değeri olabilir, ama kişinin buna ihtiyacı vardır, bu yüzden sahibinin bu nesne için ihtiyacı nedeniyle gönülden ona verilmesini kabul eder. Başka bir deyişle, gereklilik nesnenin değerlendirilmesinde rol oynar.

Berditchev’in Rabbi Yitzhak’ının yazdığı gibi, takas yoluyla satın alma, bir kişinin Yaradan’a affetme, bağışlanma ve kefaret karşılığında kötülükleri, günahları ve suçları verdiği zamandır. Bunlara Kli [kaplar] ve ışıklar denir, çünkü kötülük yoksa affedilme de yoktur.

Bir nesne veya para alan bir kişi, almadan hoşlanıp hoşlanmadığını ayırt etmelidir, yani bu, alması gerekmeseydi kişinin daha mutlu olup olmayacağı anlamına gelir. Bu, bağış veya kredi alan kişiyle ilgilidir. Bir hediyenin alınması, bir borcun iadesi, iş için maaş veya kazanç yoluyla alımda böyle değildir.

Bir takasla, eğer kişinin takasa ihtiyaç duymasaydı daha mutlu olacağı söylenebilir zira elindeki her şeye sahip olacaktı ve ona takasta nesneyi veren arkadaşına ihtiyaç duymayacaktı.

Aynı şekilde, misafirleri karşılarken, bir kişiyi selamlarken veya bir bilgeyi karşılarkenki gibi, bir kişinin bir nesnesinin alımında değil ve bir kişinin alımında farketmeliyiz.

Bir bilgeyi karşılamada kişi zevk alır. Konuk ağırlamada zaten emek vardır, çünkü sadece bir Mitzva [emir] olduğu için yaptığı ve aynı zamanda “her insanı aydınlık bir yüze karşılayınız” nedeniyle kişi onlara hizmet etmelidir. Ayrıca, beden bundan her zaman zevk almaz, çünkü bazen dayanamadığı biri ona gelir ve yine de kişinin onu aydınlık bir yüzle karşılaması gerekir.

Çalışmada inanca “bağış” denir. Bir kişi bilgisi olsaydı mutlu olurdu. Bir hediye “Tora”, “bilgi” olarak adlandırılır ve bundan bir kişi zevk alır. Ancak, sevdiğimiz birine bir hediye verildiğinden, bir hediye talep edilmemelidir. Bu nedenle, inançtan sonra, kişi Yaradan’ı sevmeye geldiğinde, Yaradan’dan bir “hediye” olarak adlandırılan Tora’yı alır.

Tora’ya da “sahip olma” denir, çünkü “Emek verdiysen ve bulduysan, inan” (Megillah 6b) yazdığı gibi, bu emekleri için bir ödemedir. Emek, kişinin sadece bir inanç yoluyla ihsan etmek istemesi ve daha sonra bununla hediyeyi bulmasıydı, çünkü Tora’yı edinmek için gösterdiği çaba, para ile kazanç yoluyla satın alınan bir şey için ödenen para gibidir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,086