e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Şehina’ya [Kutsallık] İlişkin

Şehina’ya [Kutsallık] İlişkin

Not 17

Şehina, Şohen ‘in ifşa olduğu yerdir. “Bütün dünya onun ihtişamıyla doludur” yazılıdır, “O’nun olmadığı bir yer yoktur”, yine de gizlenme vardır.

O’nun Tanrısallığın ifşasının olduğu yerde, bu yer Şehina olarak adlandırılır, yani burada Şohen ortaya ifşa olur. Sonuç olarak, Şehina’dan bahsettiğimizde, yani Şohen’den bahsettiğimizde, yani Yaradan’da, bu ifşanın yeridir.

Malhut’ta ortaya çıkan şey, aşağıdakilere ihsan edilen şeydir. Bunun anlamı, ifşa olan O’nun Tanrısallığın ölçüsü, bu ifşa olan ölçü yalnızca aşağıdakilerin perspektifindendir, zira yukarıdakiler bakımından ifşa etme veya gizleme diye bir şey yoktur.

Örneğin, kişinin kendisi hususunda ifşa edildiğini veya gizlendiğini söylemek imkansızdır. Aksine, ifşa etmek veya gizlemek sadece başkaları için geçerlidir. Benzer şekilde, maneviyatta, ifşa etme ve gizleme sadece yaratılışa aittir.

Dolayısıyla Şehina’dan bahsederken, yani Yaradan’ın kendisini aşağıdakilere ifşa ettiği ölçüden bahsederken, sonuç olarak ona ister “Yaratan” diyelim ister Şehina, hepsi birdir. Ancak anlamı şudur ki; Yaradan gizlenme olarak kabul edilir ve Şehina ifşa olarak, yani Şohen ifşa edilir, yani burada Şohen açıktır ve ifşa olur anlamına gelir.

Yaradan’ın Şehina’sı ile birleşmesi uğruna” dediğimizde, bu gizli olanın ifşa olacağı anlamına gelir. Buradan her şeyin maneviyat olduğu sonucu çıkar. Bu nedenle, kişinin Şehina’nın yüklenmesiyle ödüllendirildiğini söylediğimizde, bu kişinin Şohen’in ifşasıyla ödüllendirildiği anlamına gelir ve herhangi bir ifşa ölçüsü Şehina olarak adlandırılır.

Kutsal Şehina’nın “İsrail’in ortak ruhu” olarak adlandırıldığını söylediğimizde, bu ifşanın sadece başkalarına yönelik olduğu anlamına gelir. Sonuç olarak Şehina, alttakilere ifşa edilen ifşa anlamına gelir. Buradan, onun alttakilere olan ifşanın tümü olduğu, yani alttakilerin arzusunda kıyafetlendiği sonucu çıkar.

Arzu yaratılan varlıklardır. Bu nedenle ruha “Tanrı’nın bir parçası” denir. “Parça” nın anlamı Sulam’da [Zohar üzerine Merdiven yorumunda] açıklanmaktadır ve yani bir alma arzusu vardır ve ihsan etme arzusundaki ıslah aracılığıyla, Yaradan’ın ışığının yaratılanlara ve alttakilere belirir – Yaradan’ın yarattıklarının kendisini edinmesini istediği ölçüde, sadece bir parçası ifşa olur.

Neticede “Ruh” un anlamı; alttakilerin alabileceği kesin bir dereceye kadar O’nun Tanrısallığının bir ifşası olmasıdır. Yani burada bir ruhun, “İsrail’in ortak ruhu” olarak adlandırılan kutsal Şehina’nın sadece bir parçası olduğu sonucu çıkar.

Bu, Yaradan’ın edinilmek istediği tam ölçünün anlamıdır, buna “Yarattıklarına iyi yapma arzusu” denir ve bir ruh “Sehina’nın bir parçası” olarak adlandırılılır, yani saflığının ölçüsüne göre alttakinin edinebileceği bir parça.

Bu nedenle bilgelerimiz “Musa 600.000 ile eş değerdir” (Şarkılar Şarkısı 1) dediler, yani Musa, tüm İsrail’e ifşa olmaya hazır olan Tanrısallığın ifşasıyla ödüllendirildi. “Şehina Musa’nın boğazından konuşuyor” sözlerinin anlamı budur, yani bu da Musa’nın Şehina adı verilen genel ifşa ödüllendirildiği anlamına gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,088