Temmuz 1981
Kötü eğilim ve iyi eğilim bir akıl meselesi değil, bir duygu meselesidir. Kişi, Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olurken kendisi için herhangi bir fayda görmüyorsa, kendini kötü hisseder. Buna “kötü eğilim” denir. Eğer kişi, çalışmada erdem sahibi olmadığından pişmanlık duyuyorsa, kendi menfaati için bir şey çıkacağını görmüyorsa, kötü eğilimin ölçüsü, kötülüğü hissetmenin ölçüsüne göredir.
Böyle bir alçaklık durumundan acı çekme hissiyatı ölçüsünde, bu onun büyük bir kötülüğe sahip olduğu olarak kabul edilir. Ancak manevi konularda iyi olmadığını ama bunun kendisine zarar vermediğini kendi aklıyla anlarsa, kendini kötü hissetmediği için bu kötü bir eğilime sahip olma olarak kabul edilmez.
“Eğer herhangi bir kötü adamla karşılaşırsan, onu manevi çalışmaya çek” sözünün anlamı budur, çünkü tam da onu manevi çalışmaya çekmek istediğinde, onun kötü bir adam olduğunu görür. Ancak ondan kurtulmak için tavsiye, kesinlike mantık ötesi inanç ve mantık ötesi dua yoluyladır.