e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

7- Alışkanlık İkinci Doğa Olur Ne Demektir?

Kişi kendisini bir şeye alıştırmaya başlayınca, alıştırdığı o şey kişinin ikinci doğası olur. Dolayısıyla, kişinin realitesi olarak hissedemeyeceği hiç bir şey yoktur. Başka bir deyişle, kişinin yaptığıyla ilgili bir hissi olmamasına rağmen, kendisini alıştırarak hissetmeye başlar.

Bilmeliyiz ki, Yaratan ve yaratılanlar arasında hisler açısından fark vardır. Çünkü orada yaratılanlar hisseden ve hissettirenlerdir, edinen ve edinilen. Demektir ki, belli bir realiteyle bağı olan hisseden birisi var.

Ancak, hisseden dışında bir realitede sadece Yaratan’ın Kendisi vardır. Bunun nedeni O’nda “hiç bir düşünce ve algı olmadığındandır”; Ancak insanın, tüm varlığını sadece duyularıyla algılaması mümkündür. Hatta realitenin geçerliliği bile, realiteyi hisseden tarafından değerlendirilir.

Başka bir deyişle, kişinin tattığı şey, kişinin gerçek olarak kabul ettiğidir. Eğer kişi realiteyi acı hissederse, yani kendisini kötü hissediyor ve bu kötü histen dolayı acı çektiğini hissediyor ise, bu kişiye manevi çalışmasında günahkâr denir. Çünkü Yaratan’ı kınıyor denir, zira Yaratan iyilikseverdir ve dünyaya sadece sonsuz şekilde ihsan eder; Ancak, kişi o hissiyatı açısından, Yaratan’dan bunun tersini aldığını görür, yani içinde bulunduğu durum kötüdür.

Dolayısıyla hocalarımızın yazdıklarını anlamalıyız: “Dünya sadece ya tümüyle günahkâr ya da tümüyle haktan yana olanlar için yaratılmıştır.” Bu şu demektir: Kişi ya hayatında, manevi çalışmasında iyi bir tat alır ve Yaratan’ı haklı görür ve Tanrı’nın dünyaya sadece iyilik verdiğini görür veya da dünyada acı bir tat alıyorsa, o zaman günahkârdır. Bunun nedeni Yaratan’ı kınadığı içindir.

Görüyoruz ki; Her şey aslında kişinin hisleriyle tayin edilmektedir. Ancak, Yaratan açısından bunların hepsi önemsizdir, Bütünleşme Şiir’in de şöyle yazdığı gibi: “O olduğu gibi sende olacaksın, eksiklik ve fazlalık içerisinde olmayacaksın.” Dolayısıyla tüm dünyalar ve tüm değişimler sadece kişinin edinmesine göre alanlara yöneliktir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,074