e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam) > Kabala Kütüphanesi > Şamati (Duydum) Makaleleri > 7- Çalışmada “Alışkanlık İkinci Doğa Haline Gelir” Nedir?

7- Çalışmada “Alışkanlık İkinci Doğa Haline Gelir” Nedir?

1943’te duydum

 

Kendini bir şeye alıştırmakla, o şey o kişi için ikinci bir doğa haline gelir. Dolayısıyla, kişinin onun gerçekliğini hissedemeyeceği hiçbir şey yoktur. Bu demektir ki, kişi bir şeyin hissine sahip olmasa da, o şeye alışarak yine de onu hissetmeye başlar.

Bilmeliyiz ki Yaradan ile yaratılanlar arasında hisler açısından bir fark vardır. Yaratılanlarda hisseden ve hissedilen, edinen ve edinilen vardır. Bu, bir gerçekliğe bağlı olan bir hissedene sahip olduğumuz anlamına gelir.

Ancak, hissedeni olmayan bir gerçeklik, yalnızca Yaradan’ın Kendisidir. O’nda “hiçbir düşünce ya da algı yoktur.” Bir insan için durum böyle değildir; onun tüm varlığı yalnızca gerçekliğin hissedilmesi yoluyla gerçekleşir. Gerçekliğin geçerliliği bile sadece gerçekliği hisseden kişi açısından geçerli olarak değerlendirilir.

Başka bir deyişle, hissedenin tattığı şey, onun hakikat olarak gördüğü şeydir. Eğer kişi gerçeklikte acı bir tat alırsa, yani içinde bulunduğu durumda kendini kötü hissederse ve bu durumdan dolayı acı çekerse, o kişi çalışmada günahkâr kabul edilir, zira Yaradan’ı kınamış olur, O’na “İyilik Eden İyi” denir, zira O dünyaya yalnızca iyilik bahşeder. Yine de, o kişinin hissiyatına göre, kişi Yaradan’dan tam tersini aldığını yani bulunduğu durumun kötü olduğunu hisseder.

Bu nedenle bilgelerimizin yazdıklarını anlamalıyız (Berahot 61), “Dünya ya tamamen günahkârlar ya da tamamen erdemliler için yaratılmıştır.” Bu şu anlama gelir: Ya kişi dünyada iyi bir tat alır ve hisseder ve o zaman Yaradan’ı haklı çıkarır ve Yaradan’ın dünyaya sadece iyilik bahşettiğini söyler. Ya da, eğer kişi dünyada acı bir tat hisseder ve tadar, bu durumda kişi günahkârdır çünkü Yaradan’ı kınamaktadır.

Her şeyin kişinin hissiyatına göre ölçüldüğü ortaya çıkmaktadır. Ancak, “Birlik Şiiri ‘nde yazıldığı üzere, tüm bu hislerin Yaradan’la hiçbir ilişkisi yoktur: ‘O nasılsa, Sen de her zaman öyle olacaksın; Sende eksiklik ve fazlalık olmayacak.’ Dolayısıyla, tüm dünyalar ve tüm değişimler, yalnızca alıcılara göredir, çünkü kişi bunları edinmiştir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,109