e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Işığın Formları

Not 235

Ruhta kıyafetlenmiş olan ışık, ruhta kıyafetlenmeden önceki ışıkla aynı forma sahip değildir. Işığa “basit” denir, yani tek niteliktir. Ama ışık alma arzusunda kıyafetlendiğinde bir ruh” olarak adlandırılır, karmaşık hale gelir yani iki nitelikten oluşur – bir verenin niteliği ve eş zamanlı olarak bir alanın niteliği.

Işıkta alıcıya göre herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen, bu “farklı bir form” olarak adlandırılır çünkü orada hali hazırda iki nitelikten oluşur.

Mesela bir insan eti yediğinde ve tattığında, et damağına dokunduğunda. Ette hissettiği tat somut hissettirse de, bu tadı etten aldığı için, bu hala aynı tadın etin içinde olacağı anlamına gelmez.

Daha ziyade bu kompozisyon aracılığıyla damak ete dokunduğunda, ışıktan yani etten doğan bu yan ürün ve kişinin etin tadını çıkarmak istediği arzu anlamına gelen Kli [kap] vardır.

Buna göre, özündeki ışık ile Kli’de kıyafetlenmiş ışık arasında bir bağlantı olmadığını anlayabiliriz. Işık hakkında, “O’nun (Yaradan’ın) hiçbir düşüncesi veya algısı yoktur” denilirdi. Ve yine de, o aynı ışık Kli’de kıyafetlenir.

Kör bir adam Rabbi Meir’e sordu. Ona, ” ‘Ama Ben göğü ve yeri dolduruyorum’ un bunun hakkında yazılmış olması mümkün mü,” dedi. Geminin iki perdesi arasından Musa ile konuşuyordu.

“Ona, ‘Bana büyük aynalar getir’ dedi. ‘Görüntünü onlarda gör’. Büyük gördü. “Bana küçük aynalar getir. Görüntünü onlarda gör.” dedi. Küçük gördü.

Ona şöyle dedi, ‘Et ve kan olan sen, kendini nasıl istersen değiştir, ‘Dünya olsun’ diyen kişi çok daha fazlasıdır. O istediği zaman, ‘Göğü ve yeri doldururum.’ Ve O istediğinde, Musa ile geminin iki perdesi arasından konuşur ‘”(Bereshit Rabba, Bölüm No. 4).

Yukarıdakilerin tümü, bütün değişikliklerin Kelim’e göre olduğu anlamına gelir, kişinin kendisinde herhangi bir değişiklik yok iken Kelim’de, yani aynalarda farklı bir form alan kişinin alegorisinden.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,284