e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Sabah Dersi Materyalleri > Kabala Kütüphanesi > Sabah Dersi 2021 > Sabah Dersi Materyali – Sadakat – Ocak 18

Sabah Dersi Materyali – Sadakat – Ocak 18

1) Baal HaSulam Şamati 208- Çaba

Kişinin yaptığı çabalar sadakatle bağlanmaya ulaşmak için yalnızca hazırlıklardır. Sadakatle bağlanmadan hiçbir kademe elde edilemeyeceğinden ve tüm kademelerle ödüllendirilmek için kişiyi yeterli yapan tek araç bu olduğundan dolayı, kişi sadakatle bağlı olmayı alışkanlık haline getirmelidir.

2) Rabaş, Makale 12, Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi (1985)

Maneviyata bağlılık maddesel insanlar için değersizdir, çünkü onlar için adanmışlık amaç değil bir araçtır.

3) Rabaş, Not 886, Malhuyot, Hatıralar ve Şofarot

Yaradılışın amacının yarattıklarına iyilik yapmak olduğu bilinmektedir. Bu amaçla Yaradan, yokluktan var olan, haz alma arzusunu yarattı. Utanç ekmeğine sahip olmamak için, gizleme olan Tzimtzum [kısıtlama] vardır ve böylece, onlardan haz hissetmediğimiz Tora ve Mitzvot’u [buyrukları] üstlenmek için çalışma ve seçim yapmak için bir yer vardır.

Daha sonra, ihsan etme eylemlerine uyum sağlayarak yaptığımız çalışma sonunda, herhangi bir zevk almak istemediğimizde ve tek amacımız Yaradan’a ihsan etmektir, yani bu Yaradan’a her şeyi vermeye istekli olduğumuz anlamına gelir. “İnsan ruhu için her şeyi verecek”, yaşamını bile, bu değer verdiği tek şeydir ve o, ruhunu bile Yaradan’a vermeye isteklidir.

Bu, adanmışlık için yapılan bir çalışmadır ve bununla, Yaradan ona kendisi için hazırlanmış olan tüm zevkleri verebilir ve Kral’ın armağanında hiçbir utanç kusuru olmayacaktır.

4) Rabaş, Makale 12, Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi (1985)

Yaradan sevgisinde kişi hiç ödül almadan sadece Yaradan için çalışmalıdır. Bu demektir ki, karşılığında bir şey almadan tam bir adanmışlığa hazırdır. Bu onun amacıdır, o kendini Yaradan önünde iptal etmek ister, yani alma arzusunu iptal eder. Amacı ruhunu Yaradan’a vermektir.

5) Baal HaSulam, Şamati 219- Sadakat

Bu hizmet öncelikle korku anlayışına dayanan bir sadakatle olmalıdır. O zaman, tüm beden çalışma ile karşıt görüşte olur, çünkü hizmet etmekten tat almaz. Ve beden yaptığı her şeyde, beden yaptığı -bütünlük içinde olmayan- bu hizmeti hesaplar. Böylece, bu çalışma ile eline ne geçecek?

O halde, bu hizmette geçerlik ve zevk olmadığı için, bununla başa çıkması sadece fedakârlık yoluyla olur. Bu demektir ki, verdiği hizmetten acı hisseder ve her hareket onun korkunç acı çekmesine neden olur, çünkü beden boşuna çalışmaya alışkın değildir; bu çalışması ya kendisine ya da başkalarına yararlı olmalıdır.

Ama Katnut (küçüklük) sırasında, kişi hizmet etmenin kendisi için bir faydasını hissetmez, çünkü halen bu hizmetten bir keyif almaz. Ve hatta kişi başkalarına da bir yararı olacağına inanmaz, eğer bu kendi için önemli değilse, başkaları bundan nasıl keyif alır ki? O zaman acısı şiddetlenir. Ve daha da çalıştıkça, acısı da bu oranda artar. En sonunda, ızdırap ve çabası belli bir miktara ulaştığı zaman Yaradan ona merhamet gösterir ve Yaradan’a hizmet etmekten tat almayı ona bahşeder, çünkü yazılmış ki, “Yukarıdan bize maneviyat akana kadar.”

6) Zohar, Zohar Kitabına Giriş “İkinci Emir”, 200-201

İki tarafta yorumlanan Yaradan sevgisi: Onu, sağlıklı olmak, uzun ömürlü olmak, etrafında oğullar bulmak, düşmanları üzerinde hâkimiyet kurmak için gittiği yol sağlam olsun diye seven vardır ve O’nu bunlar üzerinden sever. Ve eğer tersi olursa Yaradan onun talihini sert bir yargı ile tersine çevirirse, Yaradan’dan nefret eder, artık O’nu sevmez. Bu nedenle bu sevginin temeli yoktur.

Tam sevgi iki taraflıdır, Din’de de Hesed’de de başarılı yoldadır. Böylece yaratılış hareketinin ışığı ortaya çıkar ve sonra gizlenir. Gizlendiği zaman sert Din [Yargı] ve birbirini içeren, bütün hâline gelen iki taraf, Hesed ve Din ortaya çıkar… Bunun nedeni şudur, çünkü şimdi böylece, kişinin ruhunu uzaklaştırdığında bile O’nun sevgisinin tam bir sevgi olduğunun, ortaya çıkması mümkün olur. Böylece, gizlemeden ve sert bir Din [Yargı] ortaya koymadan bu sevginin tamamlanmasına yer açılır, yoksa bu büyük sevgi, erdemli olandan yoksun kalırdı ve açığa çıkması asla mümkün olmazdı.

7) Likutey Tefillot, Bölüm 1, Dua No: 16

Bağlılık ve içtenlikler dua etmem için bana merhamet et ki böylece tüm benliğimi ve maddeselliğimi iptal etmekle ödüllenebileyim; kendim için dua etmek yerine, dua sırasında, sanki bu dünyada hiç yokmuşum gibi, tamamen iptal olayım ve duadaki tüm niyetim gerçekten de yalnız Senin rızan için olsun, Şehina’yı sürgünden kaldırıp çıkarmak için, bu dünyada Senin Tanrısallığını ifşa etmek için olsun.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,086