Mayıs 1978
Sayma meselesi Yaradan’ın çalışmasına girebilecekleri saymalarıdır; bu, kişinin cezalandırılabileceği yirmi yaşından itibarendir. Yaradan’ın çalışmasında kişinin yapması gereken görev ile ilgili olarak, Tora’nın Şabat [Şabat] okumasının Hafterah son bölümünün sonunda, “Ve ben seni sonsuza dek Benimle nişanlayacağım” diye yazdığı yerde, bu ibraz edilmiştir.
Yaradan, sonsuza dek Yaradan’ın çalışmasına katılmak isteyenlerle, daha ziyade, özellikle kişi sonsuza dek Yaradan’a bağlı kalmak istediğine karar verirse evlenir, bugün burada olmak isteyen ve yarın alma arzusunu takip edenlerle değil. Bu böyledir çünkü Yaradan ebedi olduğu için, bağlı kalmak isteyen kişinin de ebediyen bağlı kalması gerekir.
“Seni Benimle nişanlanacağım”, Benimle mantık ötesi davranmak isteyen birinin, Yaradan’ın onunla doğruluk ve adalet içinde davranması gerektiğini söylemesi gerektiği anlamına gelir. Ayrıca, kişi kendini Hesed ve Rahamim [merhamet] ile yönetmelidir, yani “O merhametli olduğu için, merhametlisin” dendiğinden ihsan etme tutumuyla meşgul olmak isteyen kişi, Hesed ve Rahamim olarak adlandırılır ve bu, “Ve Ben seni doğruluk ve adalet, şefkat ve merhamet içinde Bana nişanlayacağım” ın anlamıdır.
Daha sonrasında bu, “Ve seni Bana inançla nişanlayacağım” olabilir. İlk iki aşamayı geçen kişi inanç ışığı ile ödüllendirilir.
Daha sonra, “Beni en küçüğünden en büyüğüne herkes bilecek” sözünden “O zaman Rabbi bileceksin” ile ödüllendirilir. Bu böyledir çünkü kişi çalıştığında, Katnut [küçüklük / bebeklik] ile Gadlut [büyüklük / yetişkinlik] arasında bir fark vardır, ancak bolluk Yaradan’dan geldiğinde, Katnut ve Gadlut arasında hiçbir fark yoktur çünkü Kli [kap] ve ışık bir araya gelir.