e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Çalışmaya Giriş

Not 223

Çalışmaya giriş Lo Lişma’da olmalıdır [Onun uğruna değil], yani kişi Yaradan’a inanarak haz dolu bir yaşama sahip olacağına inanarak girer anlamına gelir. Bu, kişinin inanç” denilen eylemi yaparsa, bu eylemin ona eylemi yapmadığı zamandan daha fazla sevinç ve üstün zihinsel güçler vereceği anlamındadır.

Sonuç olarak, kişi haz almak için başka şeyler yaparken, bunun, aracılığıyla nicelik ve nitelik olarak daha büyük tatları tadabileceği bir Segula olduğu [çare / kalite / güç] ortaya çıkar.

Bu, haz almanın, yemek-içmek ve uyumak ya da etkileyici kıyafetler ya da insanların ona saygı duymasını sağlayan şeyler yapmak gibi birçok yolu olduğu anlamına gelir. Bu tür eylemler, onun haz almasını sağlayan araçlardır.

Yine de bu eylemlerin ona verdiği hazlar nicelik ve nitelik olarak sınırlıdır. Diğer taraftan, inanç Segula’sı ona nicelik ve nitelik bakımından daha büyük zevk verir.

Bütün bunlara Lo Lişma denir, çünkü kişinin niyeti yalnızca daha büyük bir haz elde etmektir.

Kişi ancak Lo Lişma denen bu dereceye ulaştıktan sonra, daha yüksek bir safhaya geldiği zaman diğer fenomenlerle ödüllendirilir. Yani, o zaman kendini hiç düşünmez ve tüm hesaplamaları ve düşünceleri doğrudur.

Başka bir deyişle amacı, Kral’ın yüceliğini, büyüklüğünü ve önemini hissettiği için yalnızca Kral’a hizmet etmesi gerektiğini hissettiği yerde, doğru gerçeklik karşısında kendisini iptal etmektir. O sırada kendisini unutur, yani kendisi için endişelenmesine gerek yoktur, çünkü kendi benliği, hissettiği Yaradan’ın varlığının önünde meşalenin önündeki bir mum gibi iptal edilir. O zaman o, Yaradan’a memnuniyet vermek anlamına gelen bir Lişma [Onun uğruna] safhasındadır ve endişeleri ve arzuları; kendi varlığı yani alma arzusu hiç bir değeri hak etmezken, yalnızca Yaradan’ı nasıl memnun edebileceğiyle ilgilidir.

Ardından kişi, ihsan etmek için ihsan ediyor” olarak kabul edilir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,085