e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Michael Laitman > Kabala Kütüphanesi > Yeni Hayat > Yeni Hayat 1085 – Sevgi ve Nefret Arasındaki İlişki

Yeni Hayat 1085 – Sevgi ve Nefret Arasındaki İlişki

Oren Levi: Merhaba, Dr. Michael Laitman ile Yeni Hayat Söyleşisi’nde bize katıldığınız için teşekkür ederiz. Merhaba Dr. Laitman.

Dr. Laitman: Merhaba herkese.

Oren Levi: Merhaba, bugün Dr. Laitman ile üzerimizde çok güçlü bir etkisi olan sevgi ile nefret ve bu iki duygu arasındaki ilişkiden konuşacağız. Bu yüzden daha iyi bir yaşam yolunda bunun bize ne öğretmek istediğini anlamak istiyoruz.

Konuk: Birçok yaklaşım nefret ve sevginin sadece birbirinden ayrı iki duygu olmadığını, aslında pratik olarak hayattaki her şeyi bu duygularla ilişkilendirdiğimizi ve her ikisinin iç içe geçmiş olduğunu söylüyor. Hatta onların farklı tür çelikler gibi birbirlerinin içine karıştığını söyleyen yaklaşımlar var. Bu yüzden nefret ve sevgi arasındaki ince çizgiyi bulmak gerçekten çok zor. Nefret ve sevgi arasındaki ilişkinin ne olduğunu sormak istiyorum. Nefret ve sevgi arasındaki bu ince çizgi nedir?

Dr. Laitman: Ben bunun ince bir çizgi olduğunu düşünmüyorum. Nefret ve sevgi arasındaki ilişkinin çok daha büyük bir bağ türü olduğunu düşünüyorum. Bu, tüm doğanın bunun üzerine dayalı olduğu, üzerine kurulduğu bağdır. Bu egodur; var olma, haz alma, çoğalma, yaşama ve kendini hayattaki en yüksek, en güvenli ve bütün konuma getirme arzusudur. Ego içimizde bize iyi, sağlıklı ve doğru görünen tüm bu şeylere doğru gelişir. Sevgi hissiyatı; bize iyi görünen şeyleri kendimize çekmek ve aksine bize zararlı olan şeyleri kendimizden uzaklaştırmaktır.

Konuk: Peki aynı insanı hem sevmemiz hem de nefret etmemiz nasıl mümkün olabilir?

Dr. Laitman: Aynı kişi değil. Aynı kişinin içinde sevdiğim ve nefret ettiğim birkaç insan var.

Konuk: Öyleyse ben birine baktığımda onları gerçekten bölüyor, ayırıyor muyum?

Dr. Laitman: Çocuğunuza bakın. O çok tatlı, güzel, harika ve aniden ona bağırmaya hazırsınız.

Konuk: Evet, bazen böyle şeyler oluyor.

Dr. Laitman: Bu, böyle şeyler değil. Herkes bende olduğu gibi, sizde olduğu gibi bu şekilde birçok imge ve karakterlerden oluşur. Ben, bazen sakin ve iyi kalpli bazen de gerçekten kötü olabilirim. Siz beni henüz tanımıyorsunuz, bunu o yüzden söylüyorum.

Konuk: Evet.

Dr. Laitman: İzleyin bunu, tamam mı?

Konuk: Tamam.

Dr. Laitman: Ama hem iyiyle ilgili hem de kötüyle ilgili bütün yönlerde her şey egoya dayanır. Egom beni yönlendirir. Başka bir soru ise ben egonun kendisini tedavi edebilir miyim? Bu olağanüstü değil. Asıl soru budur.

Oren Levi: Tamam. Karakterlerle ilgili olana geri dönersek; siz belli bir zamanda birini sevebileceğimi ve bir sonraki an ondan gerçekten nefret edebileceğimi ve bunun sorun olmadığını söylediniz. Çünkü gerçekte bu kişide sevdiğim ve nefret ettiğim birkaç karakter görüyorum. Ancak problem şu ki ben Yael’de sevdiğim ve nefret ettiğim bir karakter gördüğümü varsayıyorum; ama neticede belli bir anda Yael önümde duran ve nefretle ya da sevgiyle ilişkilendirdiğim bir kişi. Onun içinde iki kişi olduğunu olduğunu anlıyorum; ama şimdi bana ne hissettiğimi sorsanız…

Dr. Laitman: Öyleyse ne hissettiğinizi söyleyin.

Oren Levi: Ya nefret ya da sevgi, değil mi?

Dr. Laitman: İkisinin arasında olan kim?

Oren Levi: Sizin bana onun içinde farklı kişiler olduğunu söylemeniz yardım etmiyor. Benim karşımda duran sadece bir kişi var.

Dr. Laitman: Evet; ama bu bir kişi değil, birkaç kişi. O bir kadın, bir eş, çocuklarımın annesi… vs.

Oren Levi: Tamam; ama aynı kişiyle ilişkide bile bu kişinin sevdiğiniz davranışları, sevdiğiniz belli özellikleri ve sevmediğiniz özellikleri var. Bu fikri anlıyorum. Anlamadığım şey; bu enteresan kavramın bana hayatta nasıl hizmet edebileceğidir. Yael size sevgi ve nefret arasındaki ilişkinin ne olduğunu sordu, siz ince bir çizginin olmadığını söylediniz. Onların arasında tüm realitenin üzerine dayandığı büyük bir bağ var, değil mi?

Dr. Laitman: Realitenin tümü… Bütün realite egoistik haz alma arzusudur ve daha sonra kişiye kendisini iyi hissettiren, hoşlandığı ve iyi hissettirmeyen, nefret ettiği farklı fenomenler vardır.

Konuk: Onlar arasındaki ilişki nerededir?

Dr. Laitman: Bu, haz alma arzusu denilen bir tür hayvandır. Diğer herkes gibi bir köşede oturan canavar misâli ya sevdiği şeyden haz alır ya da almaz. Orada oturan bir aslan var. Onun sevdiği bir et parçasını yemesine izin verin ve nefret ettiği bir havuç verin, onu reddeder. Bu kadar.

Konuk: Bu duygu ve bu hissiyatlar sevmek için mi, nefret hissine sahip olmak için mi, yoksa tam tersi için mi birbirine bağlılar?

Dr. Laitman: Evet böyle bir şey var.

Konuk: Sevgi ve nefret arasındaki ilişkiyi biraz olsun açıklayabilir misiniz? Onlar kendi başlarına mevcut olabilirler mi, yoksa her zaman bir nevi çift mi olmalılar?

Dr. Laitman: Onlar her zaman birbirlerine karşıt olmalı ve birbirleri üzerinde gelişmeliler. Buna iki çizgi denir. Hem iyi şeylerin hem de kötü şeylerin olduğu her ikisini de içeren orta çizgiyi inşa etmek gibi her ikisini de sevdiğim bir koşula ulaşıyorum.

Oren Levi: Neden onlar birbirleri üzerinde gelişmelidir?

Dr. Laitman: Çünkü bizler yaklaşımımızı ne olursa olsun her zaman hem sevgiye hem de nefrete yönelik geliştiriyoruz. Bunu hem seviyorum hem de sevmiyorum.

Konuk: Öyleyse hayatta saf sevgi ve saf nefret hissi yok.

Dr. Laitman: Alışkanlık ikinci bir doğa olana kadar hayır; ancak ondan sonra bu şeylere alışırız. Eğer belli bir kişiyle birlikteysem haz alma arzusundan vazgeçiyorum, o kişideki olumsuz şeyleri söylemekten vazgeçiyorum; çünkü bu şekilde veya başka bir şekilde onları silemiyorum ve sonra bu kişiyle ilgili iyi hissetmek için bunlar hakkındaki olumsuz izlenimlerimi silmeye çalışıyorum. Benim seçimim yok. Onlar benim yanımdalar. Ya boşanın ya da onunla hemfikir olun.

Konuk: Yani sonunda kendimle ilgili iyi hissedeceğim, işte bu en alt çizgi.

Dr. Laitman: Evet, ego böyle çalışır. Ancak bu, bu dünyanın egoistik düzeyindedir.

Konuk: Tamam, onlar her zaman bir araya gelirler, hangisi önce gelir? Diğer ikisinin de ortaya çıkması için hangisinin ilk önce ortaya çıkması gerekir veya bu, sevgi ve nefrete ilişkin olarak nasıl çalışır?

Dr. Laitman: Tabii ki nefret, ilk önce nefret gelir. Eğer birinin yanındaysam, ilk önce hoşlanmadığım şeylere karşı çok duyarlı (hassas) olurum.

Konuk: Yani bu, kişinin öncelikle algıladığı bir şey.

Dr. Laitman: Ama sevmediğim şeyin ne olduğunu hissetmeye başlamak için biraz ilgi duymam, o kişiye karşı bir tür tavır, biraz daha yaklaşma arzum olmalıdır. O zaman burada zaten bu kişiden haz almak istediğim bir miktar sevgi olur. Sonra geldiğimde ve bu kişiden haz almak istediğimde sildiğim tüm bu şeylerin o kadar da büyük olmadığını, benim tek ilgimin anında haz almak olduğunu hissetmeye başlarım.

Konuk: Hem sevginin hem de nefretin olduğu yer burasıdır. Daha sonra sevgiyi geliştiren nefret hakkında sormak istiyorum. İçimde kendimi kötü hissettiren şeyleri sürekli olarak tanımlayan hassas bir yer olduğunu söylüyorsunuz, gerçekten çok hassasım ve o şey beni kötü hissettiriyor. Ama bazen nefretten sevginin ortaya çıktığını biliyoruz. Bu nasıl olur?

Dr. Laitman: Hangi nedenle?

Konuk: Bilmiyorum, çoğu zaman birinden nefret ettiğimiz oluyor ve aniden her şey tersine dönüyor.

Dr. Laitman: Bu, o kişi yüzünden değil, senin yüzünden, senin içinde bir şeyler olduğu için böyle olur. İç programın aniden değişir ve bundan etkilenirsin. Daha akıllı hâle gelirsin ve bu noktadan sonra o kişiyle ilgili daha önce takdir etmediğin belirli bir niteliği seversin.

Konuk: Bu iyiliği mi arıyordum? Bu iyi aniden nasıl ortaya çıktı?

Dr. Laitman: Bir şey arıyorsun ve aniden o kişide bunun var olduğunu görüyorsun.

Konuk: Şaşırtan bu değişim nasıl oluyor?

Dr. Laitman: Bu kişi hakkında sevdiğin bir şey bulduğunda olur.

Konuk: Bu nefret dolu yerde iyi şeyler arayabilir miyim?

Dr. Laitman: Bu en iyi şeydir. Eğer gerçekten sadece iyi şeyleri arar ve kötü şeyleri atlayabilirsen, bu ödün verdiğin anlamına gelir ve bu iyi ilişkilere ulaşmanın en kesin yoludur.

Konuk: Yani içimde diğer kişiyle ilgili neyin iyi olduğunu bulmak iyi bir şey.

Dr. Laitman: Doğru, buna taviz verme denir ve bu tavizler alışkanlık ve sevgiye yol açar.

Konuk: Karşı senaryoda da bunu ilişkilerden, işten biliyoruz. Fakat her şey yolundaydı, her şey harikaydı ve aniden bu oldu ve bazen bunun için gerçekten büyük bir nedene bile ihtiyacınız yok. Birden içinizdeki bir şey değişir ve diğer tarafa dayanamazsınız, değil mi? Bu geçiş nasıl gerçekleşir?

Dr. Laitman: Egon büyüdü. Her zaman daimî, sabit, koşulda değiliz. Hem egomuzun talebinin ölçüsü hem de farklı şekillerde ve dolayısıyla her zaman değişiyor. İlişkilerimiz her zaman değişiyor. Bunun üzerinde günlük olarak çalışmak zorundayım. Birlikte yaşadığım kişiye bakıyorum ve onunla olan ilişkilerimi günlük olarak düzeltmem gerekiyor.

Konuk: İlişkilerimi düzeltmeye gitmeden önce egom büyüdü. Ya sonra? Bir gün bu kişiden daha çok şey mi istiyorum?

Dr. Laitman: Tabii ki hem nitelikte hem de nicelikte yeni taleplerin var.

Konuk: Yani o kişi ne kadar iyi olursa olsun, bununla tamamen alakasız.

Dr. Laitman: Bu, her an oluyor. Sadece bunu anlamamız ve bunun nasıl olduğuna, bunun gelişme veya evrim denilen doğa kanunu olduğuna dair hemfikir olmamız gerekir ve buna bağlı olarak düzeltmeler yapmak zorundayız.

Konuk: Neden nefretin sevgiye dönüşmesine veya tam tersine hep bu kadar şaşırdık ki?

Dr. Laitman: Çünkü bu kontrolümüz altında değil ve bu yüzden bundan etkilendik. Bu bizi etkiliyor.

Konuk: Üzerinde bir sahne var gibi görünüyor, sevgi denen bir oyuncu var. Sahneden birdenbire nasıl indiği hakkında hiçbir fikrim yok. Onların yerine şimdi farklı bir karakter var. Nereden geldiği ve hareketin nasıl tamamen değiştiği hakkında hiçbir fikrim yok ve bunların çok güçlü duygular olduğunu biliyorsunuz.

Dr. Laitman: Doğru, bütün bu şeyleri sadece kendinizle ilişkilendirmelisiniz. Tüm bunları yalnızca kendinizle ilişkilendirmeli ve başka hiç kimseyle ilişkilendirmemelisiniz. Ayrıca yalnızca tavizler yoluyla bu şeyleri kendi çıkarınıza göre ayarlayabileceğinizi anlamalısınız.

Konuk: Peki, bir insan gerçekten ne yapabilir? Her zaman hepimiz değişimlerin sürekli kişinin içinde olduğunu söylüyoruz ve ego her zaman büyüyor. Benim taleplerim de değişiyor, belli bir süre bir şey beni tatmin ederse yeni taleplerim kalmıyor. Bütün bu koşulda diğer tarafla iyi bir ilişki kurmak istiyorum. Öyleyse bir insanın sizin tasvir ettiğiniz içinde yaşadığımız bu gerçeklikte iyi bir ilişkiye sahip olması için ne yapması gerekiyor? Çalışma nedir?

Dr. Laitman: Tavizler vermeli, bunu birkaç kez söyledim.

Konuk: Nasıl kabulleniyorsunuz?

Dr. Laitman: Nasıl? Diğerini iyi biri olarak göremiyorsam bunun sebebi tüm bu üstüne çıkamadığım şeylerle onları iyi olarak göremememdir. Onları güya silip, bu ve şu hiç yokmuş gibi görebilirim ve onlar olmayınca geriye sadece iyi şeyleri bırakıyorum.

Konuk: Bir insan bunu nasıl yapabilir ki?

Dr. Laitman: Bana bunu siz söyleyin, siz psikologsunuz. Olması gereken budur. İnsanlara öğretmek zorunda olduğumuz şey budur.

Konuk: Kabala Bilgeliği perspektifinden böyle; çünkü biz size Kabala Bilgeliği’ni gerçekten anlayan biri olarak geliyoruz.

Dr. Laitman: Bunlar tamamen farklı seviyedeki düzeltmeler. Anlamı ne? Kabala Bilgeliği’nde kendimi gizlemeye ya da diğerinin kim olduğunu gizlemeye çalışmıyorum; ama alma arzum üzerinde, egom üzerinde çalışıyorum. Ama bir psikolog olarak aynı zamanda bir insanın egosu üzerinde çalıştığımı söyleyebilirsiniz ve bunu ya da şunu yapmanın daha iyi olduğunu söylüyorum. Doğru; ama ben bir insanın egosu üzerinde çalışıyorum. Ben değil; ama insanın kendisi, kendi egosu üzerinde çalışıyor ve ben onu sadece kenardan yönlendiriyorum. Egosunu değiştirmek için, egosuna bakmak için başka bir faktöre; dış bir faktöre ihtiyacı var. Bu, Yaradan’ın, üst gücün onun doğasını düzelttiği üst ışık olarak adlanıyor. O zaman insan dünyanın iyi olduğunu görecek.

Konuk: Tamam. Ego hâlâ büyüyor, yani gerçekliğim değişmiyor. Ego büyüyor, ben de sürekli içimde değişiyorum. Bütün bunlar içinde iyi bir ilişkiyi nasıl inşa ederim?

Dr. Laitman: Onun içinde değil, onun üzerinde inşa edebiliriz.

Konuk: Üzerinde ne anlama geliyor?

Dr. Laitman: Kendinizi ve başkasıyla iyi ilişkilerinizi inşa etmek için egonuzun üzerine yükselmek istiyorsunuz.

Konuk: Öyleyse egomla ilgili ne yapabilirim?

Dr. Laitman: Sen onu, ‘’Sevgi tüm günahları örter’’ denildiği gibi örtüyorsun. Bu tamamen farklı bir yaklaşımdır. Nefret koşuluna gelen sevgi değil; ama nefreti örten sevgidir. Bu, tıpkı bir sandviç gibidir ve bu sekilde var olursunuz. Altında nefret olduğunu umursamıyorum. Orijinal doğamda herkesten nefret ediyorum. Herkesi kontrol etmek istiyorum. Öteki hakkında iyi bir şey görmüyorum, hiçbir şey yok. Diğerleri %100 kötü, onları bu şekilde görüyorum. Niye? Çünkü ben gerçekliğin bütününe egomdan bakıyorum ve o zaman realitede herhangi birinde hiçbir şey hakkında iyi hiçbir şey göremiyorum.

Konuk: Ego gerçekte ne görüyor?

Dr. Laitman: Tüm dünyayı dışlıyorum.

Konuk: Bu egonun doğası mı?

Dr. Laitman: Evet, bu bizim doğamız; ama onu sevgi ile örtüyorum. Buna rağmen nefret üzerinden gördüğüm bütün farklı doğa biçimleri için içimde sevgi kuvveti geliştirmeye yardım etmesi açısından üst gücü almak istiyorum.

Konuk: Bahsettiğiniz bu sevgi gücü ile günlük hayatımızda aşina olduğumuz sevgi arasındaki fark nedir?

Dr. Laitman: Nefret yerine sevgiyi getirmiyoruz, bu yüzden sevginin yerine tekrar nefret ortaya çıkıyor. Ama biz bu güçlerin ikisiyle birlikte yaşıyoruz. Bunlar, Yaradan’ın yarattığı alma arzusu doğası, yani egomuz ve ondan aldığımız doğa ile ihsan etme arzusudur. Yani hem nefret hem de sevgidir. Bu yüzden birdenbire nefrete geri döndüğüme şaşırmıyorum. Sakin, doğrudan bir şekilde seviyorum.

Konuk: Yani her şeyi sevgiyle örtüyor ve sevgiyle yaşıyorsunuz; ama yüzeyin altında bu nefret dolu kabarcık var.

Dr. Laitman: Henüz değil; ama gittikçe daha fazla nefret ediyorum ve onu giderek daha fazla sevgi ile örtüyorum ve her ikisiyle de yaşıyorum.

Konuk: Peki, her zaman altta olan nefretle nasıl ilişki kuruyorsunuz?

Dr. Laitman: Eğer nefrete sahip olmazsam, sevgiye de sahip olamam.

Konuk: Bağlantı nedir?

Dr. Laitman: Açıklamak mümkün değil. Tecrübeliden erdemlisi yoktur. Fakat dengeye ulaşmamızın tek yolu budur.

Konuk: Biraz açıklayabilirseniz hayattan bir örneğim var, belki de bu aynı örnektir. İki kişi varken ilk başta aralarında kısa süreli bir ilişki vardır. Bu iyi bir ilişkidir ve daha sonra bu ilişki nedeniyle hayal kırıklığına uğrarlar. Yani yaratılmış olan küçük bir nefret var. Küçük bir aşk vardı, şimdi küçük bir nefret var. Bir süre sonra unutuyorsunuz ve devam ediyorsunuz. Eğer çok iyi bir ilişki varsa işten veya başka birisiyle uzun vadeli bir ilişkiyse o zaman büyük bir hayal kırıklığı yaşanır. Böylece keşfettiğimiz, artık ifşa olmuş tüm bu sevgi miktarı, daha sonra nefrete dönüşüyor. Böylece sevginin miktarı nefrete dönüşüyor ve siz bunun tam tersini anlatıyorsunuz.

Dr. Laitman: Nefreti örten ek bir sevgi olmalı ve ikisinin de sandviç gibi olması gerekir.

Konuk: Ama nicelik açısından bunu karşılaştırabiliriz. Bunun anlamı; yüzeyin altında ne kadar fazla nefret varsa, yüzeyde o kadar fazla sevgi olacaktır.

Dr. Laitman: Evet.

Konuk: Bu yüzden Kabala Bilgeliği’ne göre eğer sevgimi arttırmak istiyorsam nefreti mi arttırmalıyım?

Dr. Laitman: Çok iyi ve bu yüzden egoist alma arzumuz sürekli büyüyor.

Konuk: Bu, her zaman bizim olduğumuzun tam karşıtı nasıl oluyor?

Dr. Laitman: Çok basit, biz anlayıştan yoksunuz ve bu yüzden anlaşamıyoruz. En basit olanlarla başlayarak ilişkilerimizin herhangi birinde olması mümkündür.

Konuk: Tavizlerin yolunda devam edersek, taviz yolunu alırsak günlük yaşam için ne tavsiye edersiniz?

Dr. Laitman: Hayır, bu günlük yaşam için değil, bu psikologlar içindir.

Konuk: Tamam, bu bize aynı kalitede ilişkileri verecek mi?

Dr. Laitman: Hayır, Kabala Bilgeliği’ndeki gibi değil. Bu arada, bir şekilde durumu taşımak (katlanmak) için ona sahiptiniz; ama bunu her zaman kabul edemezsiniz.

Konuk: Ne kadarını kabul edebilirsiniz?

Dr. Laitman: Bu her zaman dengeye, tavizlere ulaşan bir şey olacak.

Konuk: Yani anladığım kadarıyla bu ilişkilerdeki problemler için gerçek çözüm değil.

Oren Levi: Daha önceden insanların sevgi için nefret değiş tokuşuna alıştıkları ve bir süre sonra bunun tekrar değiştiği belirtilmişti.

Dr. Laitman: Her zaman; çünkü burada tamamlanma yok. Bu bir düzeltme değil.

Oren Levi: Nefret içlerinde patlak verdiğinde onlar her zaman şaşırıyorlar. Bu nedenle siz farklı bir yaklaşım önerdiğinizi söylediniz: Geçici olacağı için sevgiyle nefreti değiştirmek değil; ama nefreti sevgiyle örtmek. Bana bunu nasıl yapacağımı öğretir misiniz? Bunun anlamı ne?

Dr. Laitman: Sevginin bende, içimde olmadığını anlamalıyım. Bunun yukarıdan alacağın özel bir güç olması gerekiyor. Eğer nefretin üzerine yükselmek istiyorsam, benim için hiçbir şartı olmadan bunu yapmak için seni şimdi sevmeyeceğim, yani nefreti sevgiyle örtmek istiyorsam, şimdi iyi hissetmek için seni sevmeyeceğim. Seni yaratılış sistemini tamamlamak, gerçeği kontrol etmesi için sevgi kuvvetini güçlendirmek amacıyla seveceğim.

Konuk: Bu nasıl oluyor? Kulağa çok hoş geliyor, nasıl yapıyorsunuz? Nasıl örtüyorsunuz?

Dr. Laitman: Sevginin gelip yönetmesini istiyorsun.

Oren Levi: Kimi yönetmesini?

Dr. Laitman: Beni kontrol etmesi için beni yönetmesini istiyorum.

Oren Levi: O zaman nasıl hissedeceğim?

Dr. Laitman: O zaman sevdiğimi hissedeceğim.

Oren Levi: Nefret nerede?

Dr. Laitman: Nefret de kalacak ve sevgi nefreti örtecek.

Konuk: Sevginin nefreti örttüğü yerde ne hissediyorum?

Dr. Laitman: Yalnızca sevginin nefreti örttüğü o yerde hem nefreti hem de sevgiyi hissedeceksiniz.

Konuk: İkisini birlikte hissetmek hoş bir duygu, bugün olduğum yere geri dönmek gibi geliyor.

Dr. Laitman: Hayır, yaratılışı hissetmeye başlayacaksınız. Bu ikisi, yani nefret ve sevgi arasında yaratılışın bütününü bu şekilde hissedersiniz. Bu iki güçle Yaradan’ı, bu iki gücün doğanın orijinal gücünün olduğunu ve bu iki gücün arasında olduğunuzu hissetmeye başlarsınız. Aslında bu iki kuvveti kontrol edebilirsiniz, üst kuvvetle aynı seviyedesinizdir.

Konuk: Yani nefret ve sevginin ötesinde bir şey var.

Dr. Laitman: Deneyimlediğimiz her nefret ve sevgi yalnızca onların nötr kökünü tanıyabilmemiz içindir ve bu da bu şekilde olacaktır. Sevgi ve nefret sadece bir fırsattır, sadece O’na ulaşmak için bir sebeptir ve orada bu üst güçte nefret veya sevgi yoktur.

Konuk: O’na ulaşmak ne anlama geliyor? Bunun ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok.

Dr. Laitman: Hiçbir fikriniz olmadığı doğru; ama olacaktır.

Konuk: O’na ulaşmak ne anlama geliyor?

Dr. Laitman: Yaşamın kökü, tüm realitenin kökü, yaşamın özünün anlamı manasına geliyor. Biz yalnızca nefret ve sevgiyi hissederek aralarındaki üst gücü, doğanın üst gücünü tanıyabiliriz. Bu gerçekten orada, nefretin ve sevginin üzerinde, tüm hesaplamaların ve hislerin üzerindedir.

Oren Levi: Bu durumda bir kişinin nefreti ve sevgiyi kontrol etmeye başlayabileceğini söylediniz. Bunları kontrol etmek veya yönetmek ne demektir?

Dr. Laitman: Bunu her zaman istemek ve nefreti almaktan her zaman mutlu olmak; çünkü bu kişiye nefreti örtmek için sevgi talep etme fırsatı verir ve ikisi arasında üst kuvvetle bütünleşmekte oluruz.

Oren Levi: Peki, kişi neyden mutlu olmalı?

Dr. Laitman: Kötülüğün ifşasından…

Oren Levi: Ekstra nefretten mi?

Dr. Laitman: Evet ve bu onu mutlu ediyor. Niye? Çünkü ekstra iyilik talep edebilir.

Oren Levi: Eğer bir kişi sevgi için ek iyilik isterse ne olur?

Dr. Laitman: Eğer nefret etmeden ek sevgi isterse nasıl talep edebilir? Bunu yapmak için bir dürtüsü yoktur.

Oren Levi: Yani ifşa olan herhangi bir nefret mi gerekir?

Dr. Laitman: Bu da sadece sevgi talep etmek içindir.

Konuk: Öyleyse hayatımda otomatik olarak gerçekleşen bir nefreti hissetmeye başladığımda onu sevgi ile örtüyorum. Büyüyor ve onu daha da fazla sevgi ile örtüyorum. Tüm bu süreç sevgiyi ve nefreti tanımam için var. Belli bir gerçekliğin tanınmasına, bu yöneten kökün tanınmasına ulaşmam için var veya sizin bunu nasıl adlandırdığınızı tam olarak hatırlamıyorum.

Dr. Laitman: Bu, bilmemiz gereken bir şey ve bu yüzden başlamak için nefret ve sevgi ile çalışıyoruz.

Konuk: Ama bu sadece bir araç.

Dr. Laitman: Doğru; ama hayatımız bu ikisi arasındadır.

Oren Levi: Dr. Laitman, çok teşekkür ederim. Konuğumuza da teşekkür ederim. Bizimle olduğunuz için teşekkür ederiz. Bir dahaki sefere her şey en iyisi olsun.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,090