e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Günahlar Onun İçin Bir Erdem Haline Gelir

Günahlar Onun İçin Bir Erdem Haline Gelir

Not 473

“Zohar Kitabı’na Giriş” de (Madde 126), sonunda tüm dünyalarda, her bedenin tam bir pişmanlık ve sevgi içinde tövbe edeceği, büyük bir ışığın ortaya çıkacağı yazılıdır.

Bilgelerimizin, sevgiden tövbe ile ödüllendirilen kişinin günahlarının onun için erdem haline geldiğini söyledikleri bilinmektedir (Yoma 86b), peygamberin, aralarında “Tanrı’ya kulluk etmek boşunadır, O’nun buyruğunu yerine getirmiş olmamızın bize ne yararı var?” diyen ve lanet okuyan kötüler hakkında söylediği gibi.

Daha önce 126. maddede: Malachi’de (3: 16), tanıtılan bir anma kitabında, yazıldığı gibi, “Dediniz ki, ‘Tanrı’ya hizmet etmek boşunadır…. kötülük yapanlar yapılandılar ve hatta Tanrı’yı sınadılar ve kaçtılar. Sonra Efendi’den korkanlar birbirleriyle konuştular ve Efendi dinledi ve duydu ve Efendi’den korkanlar ve O’nun ismine saygı duyanlar için, O’nun huzurunda bir anma kitabı yazıldı. “Onlar Benim olacak,” dedi her şeye egemen olan Efendisi, “bir Segula [şifa/mucize/erdem] yaptığım o gün için.’’”

Birbirleriyle konuştuklarında ve böyle aşağılık sözler söylediklerinde ve peygamber onlar hakkında: “Sonra Efendi’den korkanlar birbirleriyle konuştu.” dediğinde, bu sözleri anlamalıyız,  Bununla ilgili olarak açıkladığı şudur ki,  son ıslahın büyük gününde, sevgiden tövbenin ışığı ifşa olduğunda, bu günahlar bile erdeme dönüşecektir.

Günahların erdem haline gelmesinin manasını anlamalıyız. Her ne kadar bu yorumlama söylendiği gibi olsa da, bunu, öğrendiğimiz gibi, bir kişi ödül almadan Tora ve Mitzvot (Emirler) ile meşgul olmak istediğinde, bedeni itiraz eder ve karşı gelir,  “Bu çalışma senin için nedir?” yani  “O’nun sorumluluğunu yerine getirmenin kazancı nedir?” şeklinde yorumlamalıyız.

Genel halk tarzında çalışanlarda “Bu çalışma nedir?” sorusu yoktur, zira sorular esas olarak kişi, sadece ödül almamak adına çalışmak istediğinde başlar. Ve kişi ne kadar çok üstesinden gelirse, beden o kadar çok direnir.

Yaradan’dan korkanlar, sadece ödül almadan çalışmak isteyenler birbirleriyle konuşurlar. Eğer kişi bütün gün çalışıyorsa, beden bütün gün “ Bu iş nedir?” diye itiraz eder. Bu şikâyetler vasıtasıyla, kişinin içinde bu sorulardan kurtulma arzusu oluşur.

Bu sorular kotalarını tamamladığında, O, yukarıdan kişiye tövbe ruhunu verir ve tövbe ruhunun tek nedeninin, sorular anlamına gelen, bu günahlar olduğu ortaya çıkar. Bu günahların yani soruların, erdem haline geldiği anlaşılır, zira bu sorular olmasaydı, tövbe ruhunu almak için bir Kli’ye [kaba] sahip olamayacaktı.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,092