e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Mektup 76

Mayıs 1967

Dostuma,

Senden ve ailenden haber almayalı uzun zaman oldu.

Eğer Ben’im yasalarımda yürüyor ve Ben’im emirlerimi yapıyor gibi yerine getiriyorsan.” Kutsal Zohar sorar, “Orada zaten ‘yürü’ ve ‘yerine getir’ diyorsa, neden bir de ‘yapmak’?” Şöyle cevap verir, “Tora’nın (Maneviyatın) Mitzvot’larını (Emirlerini) yerine getiren ve O’nun yolunda yürüyen için bu, O’nu yukarıda yapmak gibidir. Yaradan der ki, ‘o Ben’i yapar gibi.’ Bu ‘yapıyor gibi’ sözünün anlamıdır, tıpkı Ben’i sen yaptın gibi.”

Yaradan yolunda yürüyenin Yaradan’ı yapmasının ne demek olduğunu anlamalıyız. Kişi nasıl böyle bir şey düşünebilir?

Bilinir ki, “Tüm dünya O’nun ihtişamıyla doludur.” Bu her insanın inanması gereken şeydir, şöyle yazdığı gibi “Ben yeri ve göğü doldururum.” Ancak Yaradan, seçim şansımız olması ve O’nu görmememiz için gizliliği yarattı, böylece sonrasında inanç için —Yaradan’ın “tüm dünyaları doldurduğuna ve tüm dünyaları kapladığına” inanmak—bir yer olur. Kişi Manevi Çalışma ve Emirlerine bağlandığında Yaradan ona kendini ifşa eder ve kişi Yaradan’ın dünyanın yöneticisi olduğunu görür.

Böylece insan ona hükmedecek kralı yaratır. Bu demektir ki, kişi Yaradan’ı dünyanın yöneticisi olarak hisseder ve bu insanın Yaradan’ı kendi üzerinde kral yapması olarak kabul edilir. Kişi bu hisse gelmediği sürece Yaradan’ın krallığı örtülür. Bu nedenle şöyle deriz, “O gün Tanrı bir ve Adı ‘Bir’ olacak.” Bu demektir ki O’nun krallığının ihtişamı üzerimize yansıyacak.

Bu dünyada yapmamız gereken tüm ıslah budur, O’nun krallığını üzerimize almak için Manevi Çalışma ve Emirlerine bağlanarak yukarıdan tüm ihsanı ve bereketi çekeriz.

Bu Musa’nın insanların yerine getirmesini istediği şeydir. “Ve insanlar sabahtan akşama kadar Musa ile beraber durdu… Ve Ben insan ve komşusu arasında yargıç olurum.” “İnsan ve komşusu arasında” demek, iyi eğilimle kötü eğilim arasında yargıç olmak, insanların iyi eğilime ve kötü eğilime ait düşüncelerini ve arzularını bilmeleri ve bunlar arasındaki ayırımı yapabilmeleri zor olduğundan, neyi çıkarmaları gerektiğini bilmeleri için onlara Yaradan’ın yasaları göstermesi demektir.

Bununla atalarımızın söylediğini anlayabilirsiniz, “Bunu anlayan bilge kişi kim? Neden topraklar harap edildi? Rav Yehuda dedi ki, ‘Rav dedi ki, Tora’yı önce kutsamadılar.’ RAN, Ravımız Jonah adına der ki, ‘Bu ayet açıktır—topraklar kaybedilmiştir, çünkü önce Manevi Çalışmayı kutsamamışlardır. Eğer tam olarak şöyle demiş olsaydı “Ben’im yasalarımı terk ettikleri için” Manevi Çalışmaya daima bağlı oldukları için atalarımızın bunu yorumlaması kolay olabilirdi. Atalarımız ve peygamberlerimizin toprağın neden harap olduğuyla ilgili kafa karışıklığı yaşamasının sebebi budur.

Son olarak, Yaradan’ın Kendisi bunu açıklar. O kalbin derinliklerini, önce Manevi Çalışmayı kutsamadıklarını bilir. Bu demektir ki Manevi Çalışma onlar için kutsamaya değer olmak için yeteri kadar önemli değildir, yani ona Lişma’da (Yaradan rızası için) bağlanmamışlardır ve dolayısıyla onun kutsamasını önemsiz bulmuşlardır.” Bunlar onun sözleridir.

Bu demektir ki Manevi Çalışma ve Islahları edinimi öncelikle O’nun yüzünün ışığını aşağıya çekmek içindir. Bu “içindeki ışık ıslah eder” olarak kabul edilir ki bu ancak seçim ve Lişma’ya bağlanınca söz konusu olur. Bu sırada Rav Meir’in söylediği gerçek olur, “Tora’nın sırları, Tora’yı Lişma’da öğrenene ifşa olur.” Bu, O’nun krallığının aşağıda görünmesi olarak kabul edilir ve bu “Ben’i yapıyormuş gibi,” sözünün anlamıdır.

Dileyelim Yaradan’ın ihtişamı tüm yeryüzünde görünsün. Amin

Dostunuz

Baruh Şalom HaLevi Aşlag

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,089