e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Kongre Materyalleri > Kabala Kongresi – 27-28 Ağustos 2022 – Bağ Kurmanın Sevincini Kutlamak

Kabala Kongresi – 27-28 Ağustos 2022 – Bağ Kurmanın Sevincini Kutlamak

DERS 1: Bir Onluya Sahip Olmanın Sevinci

1) Rabaş, Makale 17, Toplantının Gündemi -2 (1986)

“Kral’ın ihtişamı insanların çokluğundadır,” bu yazılana göre kolektifin sayısı arttıkça, kolektifin gücü daha etkili olur. Diğer bir deyişle, Yaradan’ın önemine ve yüceliğine dair daha güçlü bir ortam oluştururlar. O anda, her birinin bedeni, kutsallık için yapmayı dilediği her şeyi yani Yaradan’a ihsan etmeyi, büyük bir kısmet olarak kabul ettiğini, Kral’a hizmet etmekle ödüllendirilmiş insanlar arasında olma ayrıcalığına sahip olduğunu hisseder. O anda, kişinin yaptığı her küçük şey, onu, şimdi Kral’a hizmet edecek bir şeylere sahip olmanın neşe ve zevkiyle doldurur.

Toplantı sırasında topluluk, Yaradan’ın yüceliğini düşüncelerinde önemsediği ölçüde, her biri kendi seviyesine göre Yaradan’ın önemini kendi içinde oluşturur. Dolayısıyla, kişi gün boyunca memnuniyet ve neşe içinde dolaşabilir.

2) Rabaş, Makale 9, Kişi Her Zaman Evinin Kirişlerini Satmalı

Her birinin dost sevgisi kıvılcımı vardır, fakat bu kıvılcım her birinin içindeki sevginin ışığını tutuşturmaz. Bu nedenle kıvılcımların büyük bir ateş olması için birlik olmaya hemfikir olurlar.

3) Rabaş, 40. Mektup

En güçlü olanların bile kalplerinin yıpranması pahasına, her ikisi de kalbinin duvarlarından sıcaklık yayar ve bu sıcaklık bir sevgi giysisi oluşturana kadar sevginin kıvılcımlarını ateşler. Sonra, her ikisi bir battaniye ile örtülmüş olur, yani tek sevgi her ikisini de örter ve sarar, tıpkı Dvekut’un (birleşme) ikiyi bir olarak birleştirmesi gibi.

Ve kişi dostunun sevgisini hissetmeye başladığında, yenilik hoşa gider kuralı gereği haz ve neşe içinde derhal uyanmaya başlar.

4) Rabaş, Makale 30, Dostlar Meclisinde Ne Aranmalıdır?

Her biri gruba yaşam ruhu ve umut verip, enerji aşılamalıdır. Bu nedenle, her bir dost kendine şunu söyleyebilmelidir, “Şimdi çalışmada temiz bir sayfa açıyorum.” Diğer bir deyişle gruba gelmeden önce Tanrı çalışmasının gelişiminde hayal kırıklığına uğramıştır, fakat şimdi grup onu yaşam ve umutla doldurmaktadır.

Bu nedenle grup vasıtasıyla güven kazanır ve üstesinden gelme gücü edinir, çünkü artık bütünlüğü elde edeceğini hisseder. Tüm düşüncelerinin -fethedilemeyecek yüksek bir dağla karşı karşıya ve bunun gerçekten de ürkütücü bir engel olduğu- şimdi önemli olmadığını görür. Tüm bunu grubun gücünden almıştır, çünkü her biri guruba cesaret ve yeni bir atmosfer ruhu aşılamıştır.

5) Rabaş, Makale 12, Bu Kandiller Kutsaldır (1991)

En önemlisi duadır. Şöyle ki, kişi mantık ötesi gitmekte ona yardım etmesi için Yaradan’a dua etmelidir, bunun anlamı şudur, kişinin çalışması sanki Keduşa’nın mantığı ile ödüllenmişçesine mutluluk içinde olmalıdır ve o zaman ne kadar da mutlu olacaktır. Benzer olarak, Yaradan’dan ona bu gücü vermesini talep etmelidir ki böylece bedeni mantığının ötesinde ilerleyebilsin.

Başka bir deyişle her ne kadar beden ihsan etmek için çalışmaya razı olmasa da, kişi, Yaradan’dan, yüce bir Kral’a hizmet eden birine yakışacak şekilde, mutluluk içinde çalışabilmeyi ister. Yaradan’dan, böylece memnuniyetle çalışması için, ona Yaradan’ın yüceliğini göstermesini istemez. Aksine Yaradan’dan mantık ötesi çalışmanın içinde ona sevinç duymayı vermesini ister, şöyle ki halen mantığa sahipmiş gibi olmak önemlidir.

6) Rabaş, 22. Mektup

Gerçek şudur, kişi öğrenmeye ve duaya, Mitzvot’u günde bir dakika olsun idrak etmeye hazırdır ve bu Yaradan’dan armağandır, çünkü dünyada yılda bir dakika bile olsun Yaradan’ı düşünme şansı verilmeyen yedi milyar vardır. Dolayısıyla Tora’ya bağlanırken, kişi mutlu olmalıdır, çünkü sadece coşku vasıtasıyla kişi Tora ışığını çekme ile ödüllendirilir.

7) Rabaş, Makale 17, Çalışmada, “Onun kalbini sertleştirdiğim için,” Nedir? (1991)

Kişi en azından, geri kalan insanların böyle bir şeye hiçbir ilgisi yokken, maneviyata ihtiyaç duyuyor olduğu için memnun olmalıdır.

Bunu takdir ettiği zaman, bu onun için önemli olmasa bile, kişi bunun takdir eder ve bunun için Yaradan’a şükreder. Bu onun maneviyatın önemini edinmesine sebep olur ve kişi bundan mutlu olur. Bununla, kişi Dvekut ile ödüllenebilir.

8)  Maor VaŞemeş, Paraşat Vayehi

Toplantının temel amacı herkesin tek ve bir olarak birleşmesidir ve böylece hepsinin talebi tek bir amaca yönelir – Yaradan’ı ifşa etmek: “Her onluda Şehina barınır.” Ve eğer on taneden fazla iseler, kesinlikle Şehina’nın daha büyük bir ifşaatı olacaktır. Her biri kendini dostuna dâhil eder ve ona kendini eyer ve dostu da ona; ta ki hepsi kendini eğip sıfırlayana kadar. Böylece, topluluğun amacı bu olduğu için bundan sonra doğal olarak, Yaradan onları kendi yakınına çeker ve onların arasında oturur, tüm kurtuluş ve kutsamalar onlara açılır, zira inek buzağının emmek istediğinden daha çoğunu emzirmek ister.

9) Rabaş, Makale 5, “Çalışmada Erdemlinin İyi İşleri Nesillerdir”, Ne Demektir? (1991)

Yaradan’dan, tüm eylemlerimizi O’nun için gerçekleştirebilmemiz için bize güç vermesini istiyoruz, yani Yaradan’ın uğruna için. Aksi takdirde, Sen bize yardım etmezsen, tüm eylemlerimiz sadece kendi yararımıza olacaktır. Yani, “değilse” anlamına gelen “Bize yardım etmezsen, tüm eylemlerimiz yalnızca kendimiz için, kendi çıkarımız için olacaktır, çünkü alma arzumuzun üstesinden gelme gücümüz yok. Bu nedenle, Senin için çalışabilmemize yardımcı ol. Bu nedenle, bize yardım etmelisin. ” Buna “Kendi rızan için yap” denir, yani bunu yap, bize ihsan etme arzusunun gücünü ver. Aksi takdirde mahvoluruz; kendi menfaatimiz için alma arzusunda kalırız.

10) Zohar, Aherei Mot, Madde 66

Ve siz, burada bulunan dostlar, daha önce sevgi ve sevgi içinde olduğunuz gibi, bundan böyle Yaradan sizinle sevinene ve size barışı çağırana kadar da ayrılmayacaksınız. Ve senin erdeminle dünyada barış olacak, yazıldığı gibi, “Kardeşlerim ve dostlarımın hatırı için, ‘Barış içinizde olsun’ diyorum.”

DERS 2: Kabala ilmini çalıştığım için şanslıyım

1) Noam Elimeleh, Devarim

Büyük bir sevgiyle yaptığı eksiksiz çalışmasıyla, İbrahim çalıştı ve bize kutsallığın kökünü verdi, böylece biz de Yaradan’a sevgiyle hizmet etmek için O’nun yollarında yürüyebileceğiz. Bu, “Beni seven İbrahim’in soyundan”ın anlamıdır. İbrahim’in dünyadaki tüm insanlara bu sevgiyi ektiğini söylemek istiyor.

2) Zohar, Nasso, “Kutsal İdra Raba”, Madde 299

Her şey Tanrısallıktır, zamanın, mekânın ve değişimin üzerindedir. Tanrısallıkta fark ettiğimiz tüm bu dereceler ve ıslahlar, yalnızca aşağıdakilere yönelik çeşitli gizlemeler ve örtülerdir, çünkü on Sefirot O’nun Atzmut’unun [öz] on çeşit örtüsüdür. Aynı şekilde, zaman, mekân ve eylemlerin tüm hayali suretleri, O’nun İlahlığının aşağıda olanlara öyle görünen çeşitli örtülerinden başka bir şey değildir.

3) Zohar, Vayehi “Yakup”, 116-117

Tanrısallık sadece bütünlük olan bir yerde mevcuttur; eksik bir yerde, kusurlu bir yerde veya bir üzüntü olan bir yerde değil, ama uygun bir yerde – bir neşe olan bir yerde.

4) Baal HaSulam, Panim Meırot Umasbirot Kitabına Giriş, Madde 8

Bize Kutsal Işıklarını veren ve ruhlarını ruhlarımıza iyilik yapmaya adayan hocalarımıza ne kadar müteşekkir olmamız gerektiğini gelip görün. Onlar ağır ızdıraplar ile pişmanlık yolunun ortasında duruyorlar. Onlar bizi ölümden beter olan ölüler diyarından kurtarıyorlar ve bizi payımıza düşen ve yukarıda söylediğimiz gibi, ta başından beri bizi bekleyen ilahi hazlara, kutsal güzelliğe ve mutluluğa ulaşmamız için hazırlıyorlar. Her biri manevi çalışmasının ve mukaddesliğinin Işığının gücüne göre kendi neslinde çalışıyor.

Bilgelerimiz zaten söylemişlerdi, “İbrahim, İsak ve Yakup benzerlerinin olmadığı bir nesliniz yok”. Gerçekten de Tanrısal adam Kabalist (erdemli) İsak Luria uğraştı ve bize en üst mertebeyi sağladı. Muhteşem bir şekilde kendisinden önce gelenlerden daha fazlasını sağladı, eğer övgüyle söz eden bir dilim olsaydı halka manevi çalışmanın verildiği gün gibi onun bilgeliğinin ortaya çıktığı güne şükrederdim.

5) Baal HaSulam – Kabala Öğretisi ve Özü

Gerçeğin ilminin ifşasına izin verilen böyle bir nesilde doğduğum için çok memnunum. Ve şöyle sormalısınız, “İzin verildiğini nereden bileyim?” Şu cevabı veririm, ifşa etmek için izin verildim. Şimdiye kadar, halka açık olarak iştigal etmenin ve her kelimeyi bütünüyle açıklamanın yolları hiçbir bilgeye ifşa olmamıştır. Ve ben de ifşa etmemeye öğretmenimin yanında yemin ettim, benden önceki tüm öğrencilerin yaptığı gibi. Bununla beraber, bu yemin ve yasaklama sadece peygamberlere ve onlardan öncesine uzanan nesilden nesle sözle aktarılan durumlarda geçerlidir. Eğer bu yöntemler halka ifşa edilseydi onlar bu ilme, sadece bizler tarafından bilinen sebeplerden dolayı, büyük zarar verirlerdi.

Bununla beraber, kitaplarımda çalıştığım yöntem, izin verilen bir yoldur […]  Yaradan’ın bana verdiği şey tam olarak budur. Bunun öğreticinin yüceliğine değil, neslin koşuluna bağlı olduğunu kabul ediyoruz, bilgelerimizin dediği gibi, “Küçük Şamuel değerliydi, ancak nesli değersizdi”. Bu nedenle, ilmi ifşa etme hareketiyle ilgili ödüllendirilmemin neslimden kaynaklandığını söyledim.

6) Baal HaSulam, Panim Meirot Umasbirot Kitabına Giriş, Madde 22

Kişi kendisi için değil, tüm zincir için yaşar. Böylece zincirin her bir parçası yaşam ışığını kendi içine almaz, ama sadece hayatın ışığını tüm zincire dağıtır.

7) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984)

Ve burada toplanma sebebimiz budur-her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız.

Ve başkalarını sevmek, kişinin yalnızca kendisini iptal etmesiyle mümkün olur. Bu nedenle, bir taraftan, her insan kendini düşük hissetmeli, diğer taraftan Yaradan’ın bize, her birimizin tek bir hedefinin olduğu, Şehina’nın (Kutsallık) aramızda olmasını hedeflediğimiz bir toplumda bulunma şansı verdiği için gurur duymalıyız.

Ve henüz bu amaca ulaşmamış olsak da bu amacı başarmak için arzumuz var. Ve bu da bizlerce takdir edilmelidir, çünkü yolun başında olsak da bu yüce amaca ulaşmayı umuyoruz.

8) Rav Yitzhak Safrin, Heyhal HaBraha, Akev, Madde 7

Bu son nesilde, Zohar Kitabı’na, Tikkunim’e [Zohar’ın Düzeltmeleri] ve gerçekten ruh için yaşam olan öğretmenimiz ARI’nin yazılarına bağlanmayan biri, kesin olarak bilmelidir ki, her şey, yaptığı öğretim sadece yüzeyseldir; onun hayatı yoktur ve hayatta hiçbir payı yoktur.

DERS 3: Yaradan ile Bir Olmaktan Sevinç Duymak

1) Zohar, VaYehi, 116

Kutsallık ancak tamam olan yerde var olur, eksiklik olan yerde, kusuru olan yerde ya da hüzünlü olan yerde değil ama sevinç olan yerde. […] “Rab’be memnuniyetle hizmet edin; O’nun huzuruna şarkı söyleyerek gelin.” Sevinç olmadıkça Yaradan’a hizmet etmek de yoktur.

2) Baal HaSulam, Şamati 58- Mutluluk Yapılan İyi Şeylerin Bir Yansımasıdır

Şunu bilmeliyiz ki mutluluk kişiye yaptığı iyi şeylerden dolayı MAN, olarak yansıyan ışıktır. Yaratan kişiye içinde bulunduğu yere hüküm verir. Başka bir deyişle, kişi eğer Cennetin Krallığının yükünü ebediyen üstlenirse, bunda da ani bir üst aydınlanma vardır ve bu sonsuzluk olarak kabul edilir.

3) Degel Mahaneh Efraim, VaEthanan

İsrail tek bir deste olarak birbirine tam bir birlik içinde bağlandığında, bir ve bir olarak kabul edilirler ve Yaradan onların üzerindedir, çünkü O birdir.

Ama kalpleri bölündüğünde onlar birbirlerinden ayrı düşerler ve birliğe bağlanamazlar ve Yaradan onların üzerinde olmaz. Aksine başka bir tanrı onların üzerindedir. Bu şu ayette ima edilir, “Ve siz bağlanmış olanlar,” yani birbirine bağlanan ve birlik olanlar, “Siz, her biriniz yaşıyorsunuz.” Onlar birlik içinde iken, böylece Bir’in bire bağlanması uygundur ve tek bir Yaradan onların üzerindedir.

4) Baal HaSulam, Şamati 42- Bu Çalışmada ELUL Kısaltması Nedir?

İhsan etme yolunda yürümek isteyenler her zaman mutluluk içinde olmalıdır. Bunun anlamı, her biçimde ona gelenle mutlu olur çünkü kendisi için almaya niyeti yoktur. Bu nedenle der ki, eğer kişi gerçekten ihsan etmek için çalışıyorsa, her iki yolla da Yaradan’ına memnuniyet vermek nasip olduğu için kesinlikle mutlu olmalıdır.

5) Rabaş Makale 507, Sevinç Nedir?

Kişi, diğer insanların sahip olduğu gibi sevincinin olmadığını görür, çünkü o daha yüksek bir derecededir. Bu nedenle, Yaradan’ın, ona Tora ile meşgul olmaya ve çalışmaya başlama şansı verdiğini bilmelidir ve bu ona “Mitzva’nın sevinci” denilen gerçek sevinç ve neşeyi getirecektir.

6) Rabaş, Makale 12, Damat Yemeği Nedir? (1989)

Eğer kişi Yaradan’dan hazzı alırken, Yaradan’a ihsan etmek için alarak Kral’ı memnun etmeye çalışırsa ve sevinci Yaradan’a memnuniyet vermeyi amaçlamaktan gelirse, bununla Yaradan’ı sevindiren bir ihsan etme Kli’si [kap] edinir, çünkü yaratılışın amacı iyilik yapmaktır

7) Baal HaSulam,  Şamati 1- O’ndan Başkası Yok

Kişi kutsallığa biraz yakınlık hissettiğinde, Yaradan tarafından lütfedilen hazzı hissettiğinde, o zaman öncelikle kişi bu hazzın şimdi Kutsal Şehina’da, Yukarıda haz olmasından kaynaklandığını söylemelidir, Şehina ona ait organını kendine yaklaştırabildiği ve onu uzaklaştırmak zorunda kalmadığı için.

Kişi Şehina’yı mutlu etmekle ödüllendirildiği için mutluluk olur. […] parçası için mutluluk varsa, bu bütünün mutluluğunun da bir parçasıdır.

8) Rabaş, Makale 17, Çalışmada, “Onun kalbini sertleştirdiğim için,” Nedir? (1991)

Bir kişi mutlu olduğunda ve Yaradan’a teşekkür ettiğinde, Yaradan’ın kendisine Keduşa’dan küçük bir şey vererek onu kutsadığını hisseder, o zaman “Kutsanmışlar, Kutsanmışlara tutunur.” Bu bütünleşme sayesinde kişi gerçek Dvekut’a ulaşabilir.

9) Rabaş, Not 386, Bu Yaradan’ın Yaptığı Gündür

“Bu Yaradan’ın yaptığı gündür; bunun içinde keyif alacağız ve mutlu olacağız.” “Bu … gündür,” sözünün anlamı “buna,” “gün,” denir, başka bir şeye değil. Yaradan’ın “yaptığı,” nedir? Bu herkes “bunun içinde keyif alacak ve mutlu olacak” demektir.   “Bunun içinde,” Yaradan’ın içinde, yani Yaradan ile Dvekut içinde demektir ki buna “form eşitliği,” denir. Anlamı şudur, herkes Yaradan’a memnuniyet ihsan etmekten daha büyük bir şey olmadığını anlayacaktır. Umut ettiğimiz şey budur. Genel halk bu dereceye ulaştığı zaman, buna “ıslahın sonu,” denecektir.

10)  Likutey Halahot, Hoşen Mişpat, “Garantörün Kuralları”

Sevginin ve birliğin özü, arzudadır, herkes dostundan memnun olduğunda, aralarında arzu farkı olmaz ve hepsi tek bir arzuya dahildir. Bununla, birliğin nihai hedefi olan üst arzuya dahil olurlar.

DERS 4: İhsan ve Sevinç Yoluyla İnsanlığı Kucaklamak

1) Efrahim’in Kampının Sancağı, Paraşat BeŞalah

Yaradan’a gerçekten hizmet etmek isteyen kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve tüm ruhlarla bir olmalıdır, onların içine dâhil olmalı ve onlar da kişinin içine dâhil olmalıdır. Yani kişinin içinde Şehina’ya bağlanmak için gerekli olandan başka hiçbir şey kalmamalıdır. Buna erişmek için, birbirimize yakınlaşmalı ve pek çok insanla bağ kurmalıyız, çünkü Yaradan’a hizmet eden kişi sayısına göre Şehina’dan daha çok ışık onlara ifşa olur. Bunun için kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve her şeyi köküne, Şehina’nın ıslahı yükseltmeli.

2) Baal HaSulam, Tek Emir

Şunu söylüyorum, Lişma’ya özlem duymaya erişmeyi garanti altına alan ilk ve tek Mitzva, zorunlu işlerin – sadece kendi geçimini sağlamanın- dışında, kişinin kendisi için çalışmamaya karar vermesidir. Geri kalan zamanında, halk için çalışacak: ezilenleri ve dünyadaki kurtarılmaya ve fayda görmeye ihtiyaç duyan her varlığı kurtarmak için.

3) Maor VaŞemeş, Devarim

En önemli olanın, dostlar arasındaki gerçek bağ olduğu bilinmektedir. Bu, tüm kurtuluşlara ve yargıların tatlandırılmasına neden olur, sevgide, kardeşlikte ve dostlukta bir araya geldiğinizde. Bununla, tüm hükümler kaldırılır ve merhametle tatlandırılır ve bağ kurmak yoluyla, dünyada tam bir merhamet ve nezaket ortaya çıkar.

4) Rabaş, Makale 6, Dost Sevgisi (1984)

Yaratılış amacı, sadece seçilmiş bir grup için değildir. Aksine, yaratılış amacı, istisnasız tüm yaratılanlar içindir. Aksine, yaratılışın amacı istisnasız tüm yaratılanlara aittir.

5) Baal HaSulam, “Halk İçin Üzüntü Duyan Kişi”

Bu nedenle eğer Yaradan’ın hizmetkârı halkla için üzülmüyor ama yalnız kendi yoksunluğunu hissediyorsa kendi için aldığı yer (kabı) da pek büyük olmaz. Dolayısıyla sırrı “halkın refahının” içinde olan Yaradan’ın kolektif ifşasını edinemez, zira kolektif anlayışın kabını (Kli) değil yalnız bireysel anlayışın kabını hazırlamıştır.

Bu nedenle, halkın acısını hisseden ve onların bütün sıkıntılarını kendi kişisel sıkıntıları gibi hisseden kişi, yoksunluğu toplu yoksunluk olduğu için İsrail’in tamamının rahatı olan Şehina’nın doluluğuna kavuşur. Çünkü Şehina’nın yoksunluğu kolektiftir, Keduşa’nın da bolluğu kolektiftir.

6) Baal Hasulam, Son Neslin Yazıları

Hayatın yönü bir olmaya ve kesinlikle yalnız Yaradan’ın yararına ya da halkın O’nunla bir oluşa (Dvekut’a) erişmesine doğrudur.

7) Maor Eynaim, Yitro

Tüm dünyanın tüm yaratılmış varlıklarının, canlılığını her zaman, Yaradan’dan almak zorunda olduğu bilinir. Bu nedenle, erdemli olan, Yaradan ile tüm dünya arasında bir geçiş ortamı olmalıdır, her şeyi O’na bağlamalı, bir yol yapmalı, bolluk ve canlılık için bir geçiş sağlamalıdır ve aşağıya doğru tüm yaratılanlara doğru akan bir geçiş hattı oluşturmalıdır. Semayı ve yeri birbirine bağlayan; tüm dünyayı Yaradan’a bağlayan kişi böylece O’ndan asla ayrılmayacaktır.

8) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63

Bizim neslimizde ruhların özü en kötü olmasına rağmen -ki zaten bu yüzden şimdiye kadar Kutsallık için seçilemediler- dünyanın Partzuf’unu ve Kelim’e göre ruhların Partzuf’unu tamamlayan onlardır ve çalışma sadece onlar aracılığıyla tamamlanır. Bunun nedeni artık, NHY’nin Kelim’i tamamlandığında ve tüm Kelim, Roş, Toh, Sof,Partzuf’dayken Roş, Toh, Sof’daki ışığın tamamının şimdi tüm layık olanlara yani tam NRN’ye uzanmasıdır. Dolayısıyla sadece bu rütbede aşağıdaki ruhların tamamlanmasından sonra en üst ışıklar ortaya çıkabilir, daha önce değil.

9) Rabaş, Makale 11, Purim Ve Emir: O Bilmeyene Kadar (1987)

Yaradılışın amacında var olan haz ve keyfi tüm dünyanın almasına neden olarak, kişinin Yaradan’ın bir ortağı haline geldiği için, onun aracılığıyla herkesin yaratılışın amacına ulaşacağı yardımı gelecektir. Böylece, kişi Yaradan’ın ortağı haline gelir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
18 - 0,093