“Gelinin ödülü – baskı” (Berahot 7). “Gelin” inanç anlamına gelir ve tüm faydası, bir kişi Tora ve Mitzvot’ta [emirler] baskı hissettiğinde, inancı mantık üstünde kabul edebileceği bir yere sahip olmasıdır.
“Duymanın ödülü – anlayış.” Tora’nın “duyma” olarak adlandırılan ödülü özellikle bilgidir, inanç değil, çünkü kişi Tora’yı öğrendiğinde fakat içinde yazılanı anlamadığında buna “Tora” değil, Mitzva [emir] denir.
“Bir yas evinin ödülü – sessizlik.” Yasın olduğu yerde fayda, kişinin İlahi Takdir’i haklı çıkarabilmesi ve “Sessizlik, benim düşüncem buydu.” diyebilmesidir.
“Oruç tutmanın mükâfatı — sadaka” Fakat Shmuel, oruç tutan kişiye “bir günahkâr” denildiğini söyler ve yaradılışın amacı O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu için, sonuç olarak bunu, onun amacın tersini yaptığı şeklinde yorumlamalıyız. Bu nedenle ona “günahkâr” denir.
Ancak kişi sadaka verdiğinde, bu artık kişinin “inanç” denilen cennet korkusuyla meşgul olduğunu gösterir. Yazıldığı gibi bu “Ve o Efendi’ye inandı ve onu Tzedakah [doğruluk / sadaka] olarak kabul etti.” O zaman kendisiyle ilgili, bunun bütünlük olmadığını ve Tora ile ödüllendirilmesi gerektiğini bilir, çünkü o zaman amaç olan Tora’da gizlenmiş ışığı alır.