İsrail’e “kralların oğulları” denir, çünkü ismini kendi üzerine taçlandıran herkes “bir kralın oğlu” olarak adlandırılır, “Kendini kutsa ve kutsal ol, çünkü Ben Efendiniz kutsalım.” kendini kutsayan herkes, Yaradan “kutsal” olarak adlandırıldığı için “kutsal” olarak adlandırılır.
“Kutsal” kelimesinin anlamını anlamalıyız. Kudüs Talmud’unda (Yevamot’ta 82), “Edep yerlerinden kendini emekli eden herkese ‘kutsal’ denir.” Midraş Rabba, VaYikra’da, “Edep yerlerinin etrafında bir çit bulursanız, Keduşa’yı [kutsallık] bulursunuz.” Çünkü Kadosh [kutsal], emekli [ayrılmış] anlamına gelir. Yani, bir kişi kendini haz almaktan emekli etmelidir.
Ve Yaradan’a ilişkin Kadosh adı nedir? Ne de olsa, Yaradan’ın için, O’nun içinde bir alma olduğu söylenemez, zira Yaradan sadece verir. Bu nedenle, insan da sadece Yaradan’a vermelidir. “Kendinizi kutsallaştırın ve kutsal olun” sadece veren olmanız gerektiği anlamına gelir, Yaradan veren olduğu için, “Çünkü Ben Efendiniz kutsalım.” Dvekut’un [yapışma] anlamı budur.
Bu nedenle “Edep yerlerinin etrafında bir çit bulursanız”, edep yerleri haz almanın yasak olduğu bir yer olduğu içindir, sadece Mitzva’nın [emir] bir yerinde haz almasında izin verildiğinden.
“Tanrı birini diğerine zıt yaptı”: Şehina [Kutsallık] karşısında Klipa [kabuk / deri] adı verilen “yabancı bir kadın” vardır ve Şehina’ya, ihsan etme olan “mantık üstü inanç” denir.
Bir kişi O’nu Yapan’a memnuniyet ihsan etmek amacıyla hareket ederse, onun Şehina ile birleştiği düşünülür. Kendini memnun etmek için hareket ederse, amacı sadece kendisi için almak olan yabancı kadınla birleşiyordur.
Yaradan’ın Şehina ile birleşmesi ki, Yaradan’ın sadece verdiği için Malkut olan Şehina da öyledir, tüm arzular, bu arzuları ihsan etme amacına çevirerek ondan alttakilere uzanır. Bu şekilde, tüm arzuların kökünün sadece ihsan etmek için olmasına neden olurlar. Buna “birleşme” denir, yani iki niteliği birde birleştirir.
“Erkek ve kadın, eğer ödüllendirilirlerse, Şehina aralarındadır.”ın (Sotah 17a) anlamıdır. Başka bir deyişle, “kadının” niteliği “veren”in niteliğinin tam tersidir. Aralarındaki Şehina, Şohen’in [sakin] bu arzuların yerinde mevcut olduğunun kanıtıdır. O zaman, arzulara Şehina denir, çünkü Kutsal Olan anlamına gelen Şohen, Dvekut adı verilen eşitlik olduğu için orada birleşebilir.
Bu nedenle, her nerede bir kişi haz almaktan emekli olursa ve birleşmeye neden olursa, üst ışık orada olabildiğinden dolayı onun içinde Keduşa’yı bulursunuz, çünkü Kelim [kaplar] Keduşa adlı Yaradan’ın ışığını alabilir, zira Keduşa sadece saflığın bir yerinde mevcuttur. “Saflık” niteliklerin saflığı anlamına gelir ve sonra Keduşa saflığın bir yerinde bulunur.
Bununla birlikte, bazen, “Ben, onlarla Tuma’alarının [safsızlık] ortasında yaşayan Efendi’yim.” demek, hala eşitlikte olmaya hazır Kelim’e sahip olmasalar bile, bir kişiyi bunu başarmada desteklemek amacıyla yukarıdan ona yardım edilmelidir anlamına gelir. Lo Lişma’nın anlamı budur ki içindeki ışık onu yeniden biçimlendirir. Bu ışığa “Onlarla Tuma’alarının [safsızlık] ortasında yaşayan Efendi.” denir.
Bu özellikle Lişma’ya ulaşmak isteyen ancak bedeninin üstesinden gelemeyen biri için geçerlidir. Bu nedenle ona ışık verilir ki böylece kişi alma arzusunu yenebilecek ve ihsan etme olan Yaradan’ın yolunda yürüyebilecektir.
Bununla “Ve şimdi mutlaka Sesimi dinlerseniz ve antlaşmamı tutarsanız, tüm uluslardan Bana doğru bir Segula [çare / erdem] olacaksınız ve rahiplerin ve kutsal bir ulusun krallığı olacaksınız,” ayetini anlayacağız. Bunlar Yaradan’ın İsrail çocuklarına konuştuğu kelimelerdir. Kelimler bunlardır, daha azı ya da fazlası değil, yani bundan daha fazlasına ihtiyaç yoktur.