Genel olarak dünya için, O’nun İlahi Takdir’i halktan gizlidir. Yani dünya, kendi üzerinde rehberlik olduğuna inanmaz ve her şeyin bir lider olmaksızın gerçekleştiğini düşünür.
Bu nedenle, Yaradan dünyayı ifşa olan bir ödül ve ceza ile yönetir. Bu, yaratılanların Yaradan’ın “doğa” olarak adlandırılan yasalarına uymaları veya hemen oracıkta cezalandırılmaları gerektiği anlamına gelir. Buna “ifşa olan ödül ve ceza” denir.
Örneğin, Yaratan yaratılanları dört elementin birleşimi olarak yarattı: hava, rüzgâr, su ve toprak ve hepsinin içinde harmanlanması gerekir.
Bir kişi doğanın yasalarını ihlal ederse ve eklerse örneğin, Yaradan’ın belirlediğinden daha fazla ısıyı, misal çok sıcak bir yere girerek, kişi doğanın yasalarını ihlal ettiği için cezalandırılır ve aşırı sıcaktan ölerek hayatıyla öder. Ya da tam tersine, bir kişi doğanın belirlediğinden daha soğuk bir yere girerse, cezası hayatıyla ödeme yapmaktır ve donarak ölür. Böylece ödül ve ceza ifşa olur.
Bununla birlikte, O hala gizlidir ve bir liderin olduğunu söylemezler. Aksine, doğanın Yaradan değil, liderlik olmaksızın bir güç olduğunu söylerler.
Bu nedenle buradan maddesel dünyada O’nun Kendisinin gizli olduğu ve ödül ve cezaların bu dünyada hemen oracıkta merhametsiz olarak ifşa olduğu ve doğanın yasalarını ihlal eden herkesin anında cezalandırıldığı sonucu çıkar. Ödül de aynı şekildedir: Kişi doğanın kanunlarına uyduğunda, hemen alır.