e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > Bu Dünya ve Sonraki Dünya – 1

Bu Dünya ve Sonraki Dünya – 1

Not 280

“Onun fiyatı incilerin çok üstünde.” vs. ve “Kim altından daha güzel, saf altından daha iyi?” Bununla ilgili olarak; hazırlık yolu anlamına gelen “bu dünya”, yalnızca kederli bir hayatın olduğu bir geçiştir denildi.

Ama sonraki dünya oturma odası gibidir, çünkü oturma odasında her türlü haz vardır. Ayrıca, “Tora’nın kendisi” olarak adlandırılan bir sonraki dünyada “altından daha güzel” yazıldığı gibi, her türlü haz vardır. Buna, bir kişi “kederli bir hayat” denilen Tora’nın yolundan geçtikten sonra geldiği için buna “sonraki dünya” denir, içinde emek olduğundan.

Buradan, bu dünyanın, kişinin Tora yoluna girmeye başladığında içinde bulunduğu safha olarak görüldüğü sonucu çıkar ve başlangıcında, kişinin şu anda içinde bulunduğu safha budur. Bu yüzden ona “bu dünya” denir ve bu sadece bir koridordur.

Daha sonra, kişi Tora’nın yaşamına geldiğinde, bu bir sonraki safha olarak kabul edilen “sonraki dünya” olarak adlandırılır, kişi “bir koridor” olarak adlandırılan Tora’nın yolunu başarıyla geçtikten sonra, “Kederli bir hayatın olacak.” safhasını hissettiği zamandır. Etikte bu “bu dünya” ve “sonraki dünya” olarak kabul edilir.

İsrail neden bir zeytin ağacıyla kıyaslanır? Bu, bir zeytin ağacının yaprakları yazın ya da yağmurlar sırasında dökülmediğinden, İsrail’in ne bu dünyada ne de sonraki dünyada dinlenmediğini söylemek içindir.” (Minchot 53b).

Zeytin ağacıyla ilgili üç anlayış olduğunu görüyoruz: yapraklar, meyveler ve yağ. Yapraklar, hayvanlar için yiyecek olarak uygundur. Meyveler insan için besin olarak uygundur. Ancak zeytinin asıl amacı meyve değil yağdır.

İnsan tarla ağacı gibidir, “Çünkü insan tarlanın ağacıdır.” yazıldığı gibi.  Çiçek açmanın başlangıcı yapraklardır, çünkü kişi hakikat yolunda çalışmaya başlar başlamaz gizlilik olan bir gölge hissetmeye başlar çünkü yaprakların kişiye gölge düşürdüğünü bedensellikle görürüz. Dolayısıyla, gizlilik olan gölgeye “yapraklar” denir.

Daha sonra, kişi tüm gizlilikleri üstlendiğinde ve onlara hükmettiğinde, bu meyve verir. Yani yapraklar meyvenin taşınma sebebidir, çünkü mantık ötesi yük kabul edildikten sonra, bu insan tüketimine uygun besin haline gelir.

Başka bir deyişle, gizlilik olan yaprakların zamanında buna “hayvan yemi” ve insan tüketimi için ise “inanç” denir. Kişi bütün bu gizlilikleri üstlendiğinde onları insanlar için yiyeceğe dönüştürür. Ancak zeytinin tadı acıdır, zira yapraklardan yemek yaptığı zaman, bu acıdır. Ancak öğütülerek, kişi bunun “Yağlarınızın hoş bir kokusu var.” denilen, Tora olan yağını çıkarır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,099