Nisan, 1981
“Rahibe getirildiği zaman, arınma günü cüzzamlının yasası bu olacaktır.” Raşi, “Hastalıklar iftiradan dolayı gelir” olarak yorumlar.
İftira, esas olarak kişi düşüncede, konuşmada ve eylemde ihsan ederek gerçeğin yolunda yürümek istediğinde ortaya çıkar. O sırada beden gelir ve bu niteliğin çalışmaya değer olmadığına dair iftiralar atar. Yani, tüm ihsan etme çalışmasına karşılık hiçbir şey almayacaktır. Bu günahkâr olanın sorduğu “Bu çalışma senin için nedir?” sorusudur.
Günahkar bu tür sorularla geldiğinde, kişi kendisini Metzu-Ra [İbranice: hasta olan, kötü olan – İngilizce: cüzzamlı] denilen kötü bir koşulda bulur. Ne kadar çok şikâyetlerinin üzerine çıkmak isterse, o kadar çok kendisinin kötü olduğunu hisseder. Dolayısıyla eğer kendini arındırmak isterse, buna “arınacağı gün”, sonra “o rahibe getirilir.” denir.
Diğer bir deyişle, eğer o “rahibe getirilir” durumundan çıkmak isterse, yukarıdan “rahip” niteliği olan yani Hesed [merhamet] niteliğine getirilmesi anlamına gelir. Bu nitelik vasıtasıyla, kişi ihsan etme kaplarıyla ödüllendirilir.
“Arınmaya gelene yardım edilir.” cümlesinin anlamı budur yani bu “rahip” niteliğidir. Bu, neden her şeyin aşağıdan bir uyanışa ihtiyacı olduğunu açıklar çünkü bu durum, kişiye arzu ve özlem getirir. Çünkü bir kişiye istemediği bir şeyi vermek imkânsızdır. Bu durumda kişi almış olsa bile, ihtiyacı olmadığı için onu çöpe atacaktır. Bu nedenle, kişinin bir ihtiyacı olması için, aşağıdan bir uyanışa sahip olması gereklidir.
O zaman kişinin ihtiyacına göre, ona yukarıdan verilen hediyeye değer verir. Bu, Hesed ışığı olan, “rahip niteliği” olarak adlandırılan Kelim’in (Kablar) içinde bolluğu almak için oluşturduğu “Elinden gelen her şeyi yap.” cümlesinin anlamıdır. Ve o zaman, kişinin tek amacı Yaradan’a ihsan etmek olur.
Ancak, kişi ihtiyacı olan Kelim’e [kaplara] sahip olmadan önce, ona verilmiş olan hediyenin değerini bilemez ve bu sebeple hediyeyi muhafaza etmez. Bunun sonucu kişi her şeyini kaybedebilir, bu yüzden kişinin tövbe etmesini beklemeliyiz. Bundan şu sonuç çıkar ki, tövbe etmek insanın gücü dahilinde değildir ama tövbe etme arzusuna sahip olmayı seçebilir.