e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Sabah Dersi Materyalleri > Kabala Kütüphanesi > Sabah Dersi 2021 > Sabah Dersi Materyali – İyi Eğilimi Kötü Eğilim Karşısında Üzüntüye Sokmak – 23 Nisan

Sabah Dersi Materyali – İyi Eğilimi Kötü Eğilim Karşısında Üzüntüye Sokmak – 23 Nisan

1) Rabaş, Makale 23, Anlaşmazlıktan Sonra Gelen Barış Hiç Anlaşmazlık Olmamasından Çok Daha Önemlidir (1987)

Kötü eğilim öfkelenirse, bu, kişinin Keduşa’yı inşa etme yolunda yürümek istediğinin göstergesidir. Kötü eğilimin kızmasının nedeni budur.

Başka bir deyişle, öfke, kişinin Yaradan için çalışmak istemesinin bir sonucudur. Ama  kişi sadece Yaradan için çalışmak istediğini söylüyorsa, bu yalnız sözde kalırsa, bu kötü eğilimi kızdırmaz, çünkü kişinin konuşması ve ne dediğini bile bilmemesini neden umursasın ki?

2) Rabaş, Makale 23, Anlaşmazlıktan Sonra Gelen Barış Hiç Anlaşmazlık Olmamasından Çok Daha Önemlidir (1987)

“Öfkelenmek” onunla savaşmak demektir. Başka bir deyişle, ona hizmet etmemeli, ona isyan etmeli ve ona şöyle der, “Şimdiye kadar tüm gücümle sana hizmet ediyordum. Artık sana hiçbir şey vermeyeceğim. Tam tersine, seni köleleştirmek istiyorum, böylece Yaradan için çalışacaksın.”

3) Rabaş, Makale 23, Anlaşmazlıktan Sonra Gelen Barış Hiç Anlaşmazlık Olmamasından Çok Daha Önemlidir (1987)

Eğer savaş açarsanız ve kötü eğilimin size kızgın olduğunu görmezseniz, bu sizin ‘Yaradan’ın faydası için’ ifadesinin ne anlama geldiğini bile bilmediğinizin işaretidir. Aksine sizler yalnızca kitaplarda her şeyi Yaradan adına yapmamız gerektiğinin yazıldığını duydunuz. Bunu istediğinizi de söylüyorsunuz ama gerçekte bunun neyle ilgili olduğuna dair hiçbir fikriniz yok.

Dolayısıyla kötülük aslında içimizdedir ama biz onu görmeyiz. Yalnızca anlaşmazlık aracılığıyla görünür olur. Bundan dolayı kişi onunla barış halindeyse yaratılış amacına asla ulaşamayacağı için umutsuzdur, zira kişi ihsan etme kaplarına sahip olamayacak, yalnızca alma kaplarına sahip olacak ve bu Kelim, form eşitsizliği nedeniyle üst bolluğu alamayacaktır.

Kişi kötülüğün neye sebep olduğunu hissetmeden önce kötülüğün gücünü, ondan kaçması gerektiğini bilmez. Bu nedenle özellikle onunla yaptığı savaş aracılığıyla daimî yükseliş ve düşüşlere sahip olur ve düşüşlerden hissettiği acı hissi, kötülükten nefret etmesini sağlar.

4) Rabaş, Makale 10, Çalışmada, “Merdiven Diyagonaldir (Çaprazdır)” Ne Demektir? (1989)

İçimizdeki kötülük gizlidir ve eğer oraya Keduşa’nın [kutsallığın] ışığı girerse, içimizdeki alma arzusu derhal uyanır ve her şeyi kendisi için alır. Bu hemen Tuma’a [kirlilik] ve Klipot [kabuklar] tarafına gidecektir.

Bu nedenle, kötülüğün saklandığı yerden çıkacağı ve iyi eğilimle savaşacağı bir savaş açmalıyız.

Böylece, bu iyi bir eğilimle savaşmak istediği için özellikle savaş yoluyla açığa çıkar. Kişi, gerçek yüzünü gösterdiğinde, onun ne kadar “yüksek bir dağ” olduğunu görür ve tek yolun, Yaradan’dan kötülüğü yenmesine yardım etmesini ve sadece ihsan etme amacıyla çalışabilmesini istemek olduğunu anlar.

5) Likutey Etzot, “Güçlenmek”, Madde 37

Kişi kötü eğilime sahip olduğunda, bu büyük bir meziyettir, çünkü o zaman kişi O’na tam olarak kötü eğilimle hizmet edebilir, yani Yaradan için ondan bazı çalışmalar çıkarmak için kötü eğilimin sıcaklığından güçlenmek anlamına gelir. Kişinin kötü bir eğilimi yoksa, çalışmasının hiçbir değeri yoktur. Bu nedenle Yaradan, kötü eğilimin kişiye, özellikle de O’nun yanına yaklaşmayı gerçekten özleyenlere yayılmasına izin verir, çünkü bu, O’na, kötü eğilim olmadan bin yıl hizmet etmekten çok daha değerlidir.

6) Rabaş, Not 380, Her Kim Yedinciyi Kutsarsa -2

Bilgelerimiz, “İnsanın eğilimi onu her gün yener. Eğer Yaradan ona yardım etmeseydi, üstesinden gelmezdi.” Yaradan’ın neden bize kötü eğilimi yenme gücünü vermediğini anlamalıyız. Fakat eğer bu adamın elinde değilse, Yaradan neden her şeyi yapmaz?

Başka bir deyişle, ona sadece Yaratan yardım ederken, kişi neden kötü eğilimle savaşmalı fakat eğer kişi savaşa başlamazsa, Yaradan ona yardım etmez? Ayrıca, Yaradan’ın savaş yapmak için neden insana ihtiyacı vardır ve ardından O gelecek ve kişiye yardım edecektir, bilgelerimizin “Kişi her zaman kötü eğilim üzerindeki iyi eğilimi kızdırmalı” dediği gibi ve RASHI “onunla savaş yap” (Berachot 5a) şeklinde yorumladı? Bu, kişinin önce savaşı başlatması ve daha sonra Yaradan’ın ona yardım etmesi anlamına gelir.

7) Zohar, Pinhas, “Pinhas’ın Ödüllendirildiği Yod, Shadai’nin Yod’udur”, Madde 487

Kötü eğilim, her insana, onu alt etmesi ve ona binmesi için verilir. Kişi onu fethederse, tüm mükemmellik kötü eğilim yoluyla gelir, “tüm kalbinizle” diye yazdığı üzere, yani her iki eğilimlerinizle hem iyi eğiliminizle hem de kötü eğiliminizle.

Şöyle ki, kişi ödüllendirilirse ve kötü eğilimin üstesinden gelirse, her şeyle ödüllendirilir.

8) Rabaş, Not 273, Güçlülerin En Yücesi

“Güçlülerin en yücesi düşmanını dost yapandır.” (Avot 254, 303)

Töreye göre, bu “doğasının üstesinden gelen” kişi “yüce” olarak yorumlanır, (Avot 284) yani bu kişi kötü eğilimini yenmek için iyi eğilimi ile çalışır.

Bilgelerimizin dediği gibi; “tüm kalbin ve tüm eğilimin ile” (Berehot 54) ve böylece kötü eğilim de Yaradan’a hizmet eder. Bu nedenle o düşmanını yani kötü eğilimini dostu yapandır. Ve kötü eğilimi de Yaradan için çalıştığı için bu nedenle bu kişini çok büyük bir işi vardır ve bu yüzden ona “güçlülerin en yücesi” denir.

9) Rabaş, Makale 10, Çalışmada, “Merdiven Diyagonaldir (Çaprazdır)” Ne Demektir? (1989)

İki çizgiye ihtiyaç vardır, her ikisi yoluyla orta çizgiye ulaşırız, çünkü önce iki çizgi olmadıkça bir orta çizgi olamaz. Dolayısıyla bir anlaşmazlık olduğunda “üçüncüsü gelir ve aralarında karar verir ve barış yapar” denilebilir. Ama anlaşmazlık yoksa barışmaya gerek yok. Yani barış istiyorsak önce bir anlaşmazlık yaratmalıyız yoksa barışa yer yoktur.

10) Rabaş, Makale 10, Çalışmada, “Ekin Olgunlaştığında Kral Tarlasında Ayakta Durur,” Ne Demektir? (1991)

Sol çizgide yürüyen birisi, ıslahı için iniş ve düşüş beklemediği için yukarıdan kendisine bir uyandırılış gelmesini bekleyecektir. Bunun yerine kendine solu çeker ve sonra düşüş durumunda olduğunu görür, yani ihsan etmek için tek bir arzu kıvılcımı bile yoktur, kendi menfaati için bile. Ve böylece dua etmeye gelebilir.

Bilgelerimizin Davud hakkında söyledikleri hakkında Baal Sulam’ın dediği gibi, “Şafağı ben uyandırırım, şafak beni değil.” Şöyle ki, Kral Davud şafağı beklemedi, şafağa “siyah” denir, karanlıktır, yani karanlık onu uyandırır. Bunun yerine o karanlığı uyandırdı. Yaradan’dan onun için Yüzünü aydınlatmasına dua etti ve böylece karanlığa hazırlanmak için zaman kazansın ve karanlığı ıslah etmek giderek kolaylaşsın diye.

11) Baal HaSulam, 5. Mektup

Ortaya çıkan ve çıkacak olan tüm bu bozukluklar için seviniyorum.

Gerçekten seviniyorum, ancak gizli olan bozukluk ümitsiz bir durum ve onun yüzeye çıkması büyük bir kurtuluş olduğundan, henüz ortaya çıkmamış ama çıkması gereken bozukluklardan dolayı da üzüntü duyuyorum. Kural şudur ki, kişi sahip olmadığı bir şeyi veremez.  Ve eğer şimdi ortaya çıkıyorsa, hiç şüphe yoktur ki gizli olanla değil onunla başlamamız için oradadır. Bu yüzden deliklerinden çıktıkları zaman mutlu oluyorum çünkü gözlerini onlara dikersen hepsi bir kemik yığınına dönüşür.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,096