e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Gerçek Nedir?

Not 67

Büyük ölçüde, güzellik, kıyafetler ve mobilyalar söz konusu olduğunda, çoğunluğun güzel olup olmadığına ilişkin kararıyla belirlenir. Her kuşağın, önceki kuşağın güzellik tasvirini reddettiğini görüyoruz. Örneğin: Önceki nesilde insanlar, üzerinde her türlü gravürle mobilyaların ahşaptan yapılması gerektiğini biliyorlardı. Bugün, birkaç kuşak önce Kudüs’te olduğu gibi, dolaplar duvar dolaplarıdır. Eski dairelerde duvar dolaplarının olduğunu görüyoruz, ancak bugün duvar dolapları o zamanlardan daha güzel.

Ancak, kim gerçekten güzelin ne olduğunu söyleyebilir ki? Buna cevap vermek ya da bir tanım vermek imkansızdır. Bunun yerine, çoğunluğun kabul ettiği her şey güzeldir, herkes bu örneği takip eder. Dolayısıyla her seferinde, yeni modeller anlamına gelen, yeni bir trend vardır.

Sonuçta, çoğunluğun takdir ettiği her şeyin güzel olduğu düşünülür ve insanların takip ettikleri “saygın kıyafetler” olarak adlandırılır ve insanların saygı duydukları şey ne ise, insanlar onu elde etmek için çaba sarf edebilir.

Bu nedenle, çoğunluk maneviyatı takdir etmediği için, insanların saygı duymadığı “ihsan etmek için” denilen maneviyatta, manevi şeyleri elde etmek için çalışmak ve emek vermek zordur. Ama burada da soru şudur: Gerçek nedir? Önemli midir değil midir?

Bunun cevabı şudur, maneviyat çok önemli olmasına rağmen, manevi meseleleri bozmamak için, onu kimin takdir ettiğini göremediğimiz bir ıslah vardı. Bunun yerine, bir kişi Kral’ın yüzünü görenlerin arasında olmanın büyük önemi olduğuna inanmalıdır.

Sonuç olarak gerçekte, bu çok önemli ve çok saygındır ancak yaratılanların, meselenin önemini görmeyeceği şekilde bir ıslah yapıldı. Dolayısıyla üzerinde genel bir oy birliği yoktur. Bu nedenle maneviyatın, tozun içinde olduğu kabul edilir yani hiçbir şey tozdan daha fazla aşağılanamaz. Yani içsel olarak, bunun gerçekten önemli ve saygın olduğu sonucuna varılır. Ama dışarıda, toz gibi görünür.

Diğer taraftan, maddesellikte, dışarıda, farklı bir form güzel olarak tanımlanır ve her seferinde biz bu şeylere saygı duyarız. Ama içsel olarak yani gerçekte, hepsi bir yalandır, bunun güzellik olduğunu insanların belirlemesi dışında.

Ancak onlar, her seferinde pişmanlık duyarlar ve başka bir şeyin güzel olduğunu ve önceki formun güzel olmadığını söylerler. Ama gerçekte, içeride güzellik yoktur; hepsi bir yalandır. Bununla birlikte, çoğunluğun görüşüne göre, bunun önemli olduğunu veya önemsiz olduğunu söylerler ancak temelde, hepsi bir yalandır. Bu maneviyatta böyle değildir.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,094