e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Sabah Dersi Materyalleri > Kabala Kütüphanesi > Sabah Dersi 2021 > Sabah Dersi Materyali – İnsanın İçindeki Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan)

Sabah Dersi Materyali – İnsanın İçindeki Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan)

Sabah Dersi 2021 – İnsanın İçindeki Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan)

Tanımlar

İsrail (Yaşar-El)

1) Rabaş, Makale 18, Tanrının Sana Bahşettiği Topraklara Geldiğin Zaman (1984)

İsrail, yani Yaşar-El (Yaradan’a doğru), yani düşündüğü her şey sadece Yaradan’a ulaşmak içindir ve asla kendini düşünmez. Daha ziyade tüm düşüncesi sadece Yaradan içindir.

Buna “İsrail toprakları,” denir, yani onun Yaradan’a doğru bir arzusu vardır. Kendini-sevme arzusu değil, başkalarını sevme arzusu vardır.

2) Rabaş, Makale 17, Tora’nın Putperestlere Öğretilmesindeki Katı Yasağın Anlamı (1987)

İsrail, yabancı bir Tanrı’nın tam tersi demektir, yani Yaşar El (Yaradan’a doğru). Bu, kişinin tek niyetinin, her şeyin Yaradan’a doğru olması olduğu anlamına gelir. Başka bir ifadeyle, kişinin tek düşüncesi ve arzusu Yaradan’la doğrudan Dvekut’a gelmektir ve alma arzusunun sözünü dinlemek istemez. Kişi, alma arzusuna, ‘kötü eğilim’ adının verilmesinin uygun düştüğünü çünkü sadece zarar verdiğini söyler.

3) Baal HaSulam, Şamati 143- İyilik İsrail İçin Olsun

Yaşar El [İsrail], Li Roş’un [baş (akıl) benim] harflerini içerir.

Bu, onun bir Kedusha [kutsallık] aklına sahip olduğuna inandığı anlamına gelir.

Yahudi (Birleşmiş)

4) Baal HaTurim, 18:9

Jethro, kalbini tek Tanrı’ya adadığı ve bir Yahudi (yani “birleşmiş”) olduğu için sevindi.

5) Sefat Emet, Purim için Çıkış Kitabı

Şöyle yazılmıştır, “Yahudi bir adam” için Midraş’ta … Birlik yeri olan canlılık noktasına bağlı kaldığı için ona “eşsiz” denir.

İvri (İbranice)

6) Şem MiŞmuel, VeYeşev

İsrail, denizden Avru [geçtikleri] için İvrim [İbraniler] olarak adlandırıldı. Kızıldeniz’e inen ve sağ çıkan İsrail, doğal hayatını kaybetmiş ve doğadan daha yüksek derecede bir hayat edinmişti. Bu nedenle, İsrail’de yaşayan herkes doğanın üstündedir, çünkü doğal olan hiçbir hayatları yoktur.

7) Likutey Etzot, Sorgular ve Dış Öğretiler

İsrail’e İvrim [İbraniler] deniyor çünkü inançları yoluyla Ovrim [geçiyorlar] ve diğer tüm öğretileri aşıyorlar.

Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan)

8) Rabaş, Makale 12, Yaradan’ın Yolunda, Tora ve Çalışma Nedir? (1988)

Eğer kişi, Tora’yı verene ulaşma hedefini önüne koymazsa, o, Yaradan’a doğru olmayan, yani inanca ihtiyacı olmayan biri olarak kabul edilir.

9) Rabaş, Not 775, Goy (Yaradan’a doğru olmayan) ve Yaşar-El’in (Yaradan’a doğru) Düşünceleri

Goy (Yaradan’a doğru olmayan) puta tapınma, kişinin içindeki kötülük anlamına gelir.

Dünya Milletleri

10) Rabaş, Makale 44, Çalışmada, İsrail’in Toprağın Mirası ile Ödüllendirilmesinin Sebebi Nedir? (1991)

Genel olarak, “dünya uluslarına” kişinin kendisi için alma arzusu denir. Ancak alma arzusu içinde pek çok arzu vardır ve her arzu belirli bir millete atfedilir. Bu nedenle, genel olarak, arzudaki yetmiş izlenime karşılık gelen “dünyanın yetmiş milleti” olarak adlandırılırlar.

11) Rabaş Not 942, Sina Dağı

“Dünya ulusları” onların arzularıdır, yani arzusu sadece midelerini doldurmak olan bedensel arzulardır. Bunun taşıyıcısı kötü eğilimdir.

Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan), İsrail ve Dünya Milletleri – Her Şey Aynı Bedende

12) Rabaş, Makale 12, Yaradan’ın Yolunda, Tora ve Çalışma Nedir? (1988)

“Yahudi olmayanlar” ve “İsrailliler” aynı bedendedir. Yani, kişi inançla ödüllendirilmeden önce, henüz “Yahudi olmayan” olarak kabul edilir. Ancak inançla ödüllendirildikten sonra ona “İsrail” denir.

13) Rabaş, Makale 19, Çalışmada, “Gümüş, Altın, İsrail ve Diğer Milletler,” Nedir (1988)

Hepsinin tek bir kişiye ait olduğu kurala göre, İsrail’in ve diğer ulusların çalışmada ne anlama geldiğini hatırlamalıyız. İsrail’e, eylemleri yalnızca ihsan etmek için olanlar, “ihsan etme” denir. Buna “insanın iyi eğilimi” denir. Geri kalan milletler, “insanın kötü eğilimi” denen, insanın alma kaplarıdır.

14) Baal HaSulam, Şamati 69- Önce Dünya Islah Olacak

Dolayısıyla, İsrail ile diğer milletler arasındaki fark, sadece ruh ile ilgilidir; beden açısından her ikisi de eşittir. Yani, İsrail’in bedeni de sadece kendi menfaatini düşünür.

Dolayısıyla, tüm İsrail ıslah olduktan sonra, tüm dünya doğal olarak ıslah olacaktır. Yani, tüm dünyadaki insanlar biz kendimizi ıslah ettiğimiz kadar ıslah olacaktır. Hocalarımızın söyledikleri şeyin anlamı budur. Ödüllendirilen hem kendisini hem de tüm dünyayı iyilik derecesine yükseltir. “Tüm İsrail’i” demediler; “tüm dünyayı iyilik derecesine yükseltirler” dediler. Başka bir deyişle, içsellik dışsallığı ıslah eder.

15) Baal HaSulam, 600 000 Ruh

Dünyada gerçekten tek bir ruh vardır. Şöyle yazdığı gibi; “ve yaşam nefesini burun deliklerine üfledi (Yaratılış 2:7).” Bu aynı ruh tüm İsrail oğullarında mevcuttur, tıpkı Adam HaRishon’da olduğu gibi; her birinde tam ve tamamdır. Kesilip bölünemez, bu dünyevi şeylere ait bir özelliktir.

Ancak, 600.000 ruh ve ruh kıvılcımı dediğimizde bu sanki her insan bedeninin gücüyle bölünmüş gibidir. Diğer bir deyişle önce beden bölünür ve ruhun parlaklığını tamamen inkâr eder, sonra Tora ve Mitzvot gücüyle beden arınır ve arınma ölçüsüne göre ortak ruh onda parlamaya başlar.

16) Rabaş, Not 942, Sina Dağı

“Dünya milletleri” onların arzularıdır, yani sadece karınlarını doyurmak olan bedensel ihtiraslarıdır. Bunun taşıyıcısı ise kötü eğilimdir.

Tersine, “İsrail”, “Yaradan çalışmasına duyulan arzu” olarak adlandırılır ve bunun taşıyıcısı iyi eğilimdir. Çalışma sırasında, kişinin bedensel ihtiraslara yönelik arzuları ve özlemleri vardır. Bundan çıkan sonuca göre, kişi dünya milletlerini sever ve bu arzuları değiştirmek için üstesinden gelmesi gereken çok işi vardır. Bu ancak, tüm bedensel ihtiraslardan nefret etme niteliğinde olan Tora ile mümkün olur.

Buna “Sina Dağı,” denir çünkü nefret dünya uluslarına inmiştir. Yani, Tora aracılığıyla kişi, bilgelerimizin, “İçindeki ışık onu ıslah eder” dediği gibi, kötü eğilime karşı kalbinde nefreti yerleştirerek, dünya milletlerine karşı nefretle ödüllendirilir.

17) Rabaş, Not 537, Bu Ay Senin İçin

Dünyayı yarattıklarına iyilik yapmak için bu şekilde yarattı, yani başlangıçta, üst hazları almak için Kli [kap] olan alma arzusunu yarattı ve sonra, “utanç ekmeği” denilen form eşitliğine sahip olmak için “almak için” denen Kli  ile çalışmanın yasak olduğuna dair bir yasak koydu. Bu niteliğe “Yahudi olmayanlar” veya “dünyanın milletleri” veya Sitra Ahra [diğer taraf] veya Klipa [kabuk] denir.

Almaya sadece ihsan etmek için izin verilir ve bu, daha önce diğer milletlere ait olan tüm zevkleri almak ve İsrail’e vermek olarak kabul edilir, bu, “İsrail” denilen Yaradan’a ihsan etmek için, anlamına gelir.

18) Rabaş, Not 537, Bu Ay Senin İçin

“Ve onu İsrail’e verdim”, yani ihsan etmek için çalışan Kli’ye, çünkü bununla hazların alınması tamamlanacaktır.

Ancak ihsan etmek için her şeyi düzeltmek ve yapmak zordur. Bu yüzden İsrail topraklarına “küçük ülke” denilirken, almak için olan toprağa çok büyük bir ülke denir. Ancak İsrail toprağı tüm dünyaya yayılacak, yani tüm alma arzusu ihsan etme amacı ile düzeltilecek.

19) Rabaş, Makale 44, Çalışmada, İsrail’in Toprağın Mirası ile Ödüllendirilmesinin Sebebi Nedir? (1991)

Genel olarak, dünya uluslarına “kendisi için alma arzusu” denir. Ancak alma arzusunda pek çok arzu vardır ve her arzu belirli bir millete atfedilir. Bu nedenle, genel olarak, arzudaki yetmiş izlenime karşılık gelen “dünyanın yetmiş milleti” olarak adlandırılırlar. Bu, “biri diğerinin zıttı” şeklinde uzanır, yani Kedusha’nın [kutsallığın] yedi Sefirot’unun zıttı anlamına gelir; HGT NHYM, her biri birlikte yetmiş millet oluşturan on Sefirot’tan oluşur.

Ayrıca, adını Yaşar-El’den [doğrudan Yaradan’a] alan “İsrail” algısı vardır. Bunlar kişinin kendisi için alma arzusunun tersidir ve Yaradan’a ihsan etme arzusu olarak algılanır. Başka bir deyişle, kişi Yaratıcısına memnuniyet getirmek ister.

20) Rabaş, Not 775, Goy (Yaradan’a doğru olmayan) ve Yaşar-El’in (Yaradan’a doğru) Düşünceleri

“İsrail”, Mitzvot [emirler] ile meşgul olandır. “Goy”, puta tapınma, kişinin içindeki kötülük anlamına gelir.

İsrail’in kötü düşüncesi, Tora ve Mitzvot’la Yaradan’ın iyiliği için olmayan bir koşulda uğraşmasıdır. İsrail’in iyi düşüncesi, düşüncesinin Yaradan’ın iyiliği için koşulunda uğraşıyor olmasıdır.

Goy’ların kötü düşüncesi, kişinin, inancı olmadığı için Tora ve Mitzvot ile uğraşmak istemediğini görmesi anlamına gelir. İsrail düşüncesi, kişinin düşüncesinin Yaradan için olduğu anlamına gelir. Oysa aslında bunu amaçlamaz, çünkü kalp bunu kabul etmez ve sevgi eylemine “kalpte his,” dendiğini düşünür.

Tora’nın Putperestlere Öğretilmesinin Yasak Olması

21) Rabaş, Makale 17, Tora’nın Putperestlere Öğretilmesindeki Katı Yasağın Anlamı (1987)

Putperest ‘kötü eğilim’ olarak adlandırılır. Bunu takiben, tek bir bedenden söz ettiğimizde de bu, ‘yabancı bir Tanrı’ ya da ‘bilinmeyen bir Tanrı’ olarak adlandırılan putperestliğin, tamamen adamın içinde yer alıyor demektir. Buna göre, kişinin, kendi içindeki kötü eğilim olan putperestlik ve iyi eğilim olan İsrail muhakemesinin farkında olmalıyız.

22) Rabaş, Makale 17, Tora’nın Putperestlere Öğretilmesindeki Katı Yasağın Anlamı (1987)

Dolayısıyla çalışmada, Tora’nın puta tapanlara öğretilmesinin yasak olduğunun söylenmesini şöyle yorumlanmalıdır, ‘Tora’yı puta tapanlara öğretmek imkânsızdır’. Baal HaSulam’ın dediği gibi, çalışma meselelerinden konuşulduğunda, ‘yasak’ yazan yerlerde bu ‘yapılamaz’ anlamına gelir.

23) Rabaş, Makale 31, Çalışmada Putperestlere Tora Öğretme Yasağı Nedir? (1989)

Putperestlere Tora öğretiminin yasaklanmasının anlamı, kişi puta tapma halinde, hala kendini sevmeye dalmış olduğu sürece ona Tora öğrenmenin imkânsız olduğudur.

24) Rabaş, Makale 17, Tora’nın Putperestlere Öğretilmesindeki Katı Yasağın Anlamı (1987)

Kişinin bedeninin içindeki ‘alma arzusu’ olarak adlandırılan, kişinin kendi bedeni için hizmet etmesi ve çalışması, puta tapma olarak kabul edilir ve bu kişiye ‘yabancı’ ya da ‘putperest’ denir’.

Bu böyledir, çünkü Kadoş (kutsal) Yaradan anlamına geldiğinden, kişinin Keduşa’yla (kutsallık) hiçbir bağlantısı yoktur, şöyle yazıldığı gibi, ‘Ben, Efendiniz kutsal olduğum için, siz de kutsal olacaksınız’. Bu, ‘kaçınacaksınız’ demektir (Makale 16, Tav-Şin-Mem-Zayin’de söylendiği gibi). Yaradan verici olduğundan, Onunla ‘form eşitliği’ denen Dvekut’a (yapışma), sahip olmak için, kişi de veren olmalıdır ve buna Keduşa (Kutsallık) denir.

25) Rabaş, Not 932, İlk Yenilik

Tüm yenilikler sadece bir kişi kendi için almaktan çıkmakla ödüllendirildiği zaman başlar. Bu, Tora’yı putlara tapanlara öğretmenin yasaklanmasının anlamıdır, zira bir kişi Mısır’dayken Yahudi olamaz, çünkü Mısır kralı Firavuna köleleştirilir ve Firavun için çalışırken, Yaratan’ın hizmetçisi olamaz.

“Çünkü İsrail’in çocukları Benimdir; onlar benim hizmetkarlarım” sözünün anlamı budur ve onlar bir kölenin hizmetkarları değildirler. Bir kişi kendi hizmetkarı olduğunda, Yaradan’ın hizmetkarı olamaz, çünkü aynı anda iki krala hizmet etmek imkansızdır. Sadece Mısır’dan çıktığında, yani kendi için almaktan, Yaradan’ın hizmetkarı olabilir. O zaman, Tora ile ödüllendirilebilir.

26) Rabaş, Makale 2, Kök Ve Dalın Anlamı (1985)

Malhut’un kökünden uzanan, insanın kalbini hedefleyen İsrail topraklarıdır, “İsrail toprağı” denilen cennet krallığı ile ödüllendirilmek için kişinin özellikle İsrail topraklarında olmasına gerek yoktur. “İçsel olarak, kişi Şehina [tanrısallığın] aşılanmasıyla, yabancı ülkelerde de büyük kazanımlarla ödüllendirilebilir, tıpkı yabancı ülkelerden olan tüm büyük bilgelerimiz gibi.

Ayrıca İsrail topraklarında yaşayan insanlar en kötü suçlular olabilir. “Kutsal Topraklar” olarak adlandırılan İsrail toprağı, onları hiçbir şekilde Tora ve Mitzvot’u tutmaya mecbur bırakmaz, çünkü bu içselliği ilgilendirir, içsellik kalpteki çalışma olduğu için dışsallık onları hiçbir şekilde zorunlu kılmaz, bunun dışsallıkla hiçbir ilgisi yoktur.

Yaratılışın Amacı Tüm İnsan Irkının Omuzlarında Yatmaktadır

27) Baal HaSulam, Arvut (Karşılıklı Garanti), Madde 23

Yaradılışın amacı, herhangi bir temel fark olmaksızın, siyah, beyaz ya da sarı tüm insan ırkının omuzlarında yatmaktadır.

28) Rabaş, Makale 6, Dost Sevgisi (1984)

Yaratılış amacı, sadece seçilmiş bir grup için değildir. Aksine, yaratılış amacı, istisnasız tüm yaratılanlar içindir. Aksine, yaratılışın amacı istisnasız tüm yaratılanlara aittir.

29) Baal HaSulam, 55. Mektup

Dünyanın bütün insanları birleşecek ve O’nun işi için yeterli hale gelecektir.

30) Baal HaSulam, Arvut (Karşılıklı Garanti), No:20

Dünyanın ıslahının sonu, ancak dünyadaki tüm insanları O’nun çalışmasına sokmakla olacaktır.

31) Baal HaSulam, Son Neslin Yazıları

Tüm ulusların inanç biçimi, öncelikle üyelerini birbirlerine ihsan etmeye mecbur etmelidir, (yani arkadaşının yaşamı, kişinin kendi yaşamından önce gelmelidir), “Arkadaşını kendin gibi sev” örneğinde olduğu gibi. İnsan toplumdan başıboş bir arkadaştan daha fazla zevk alamaz.

Komünizm çerçevesinde gelecek tüm milletlerin ortak inancı bu olacaktır. Ancak bunun yanında her millet kendi inancını ve geleneğini takip edebilir ve biri diğerine karışmamalıdır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,090