Not 323
Klipa’ya [kabuk / soyma] Yenika [emme / emzirme] ve Sitra Ahra’ya [diğer taraf] verilen kısım arasındaki yasaklama ve Azazel’e bir keçi vb. gibi [günah keçisi] olan Keduşa (kutsallık) arasındaki farkı anlamalıyız.
Zohar’da, bu kısmın Sitra Ahra’ya verildiği ki bu sayede Sitra Ahra’nın iftira etmeyeceği söylenir. (İbrahim’in fakir olana vermek istemeyişiyle ilgili “Zohar Kitabının Giriş”e bakın).
Maddesel bir alegoriyle bunu bazı hususları daha iyi inceleyebilmek için sigara içen bir kişi olarak yorumlamalıyız, burada sigara içmekten haz alan bedenle kişi zihnini yoğunlaştırabilir ve beden ona direnemez. Bu Sitra Ahra’ya iftira edemeyeceği bir kısım vermek olarak kabul edilir.
Ancak bazen kişi, bedenin öğrenmeye itiraz etmeyeceği için değil, sadece sigara içmenin hazzını yaşamak istediği için sigara içmek ister. Bu Klipaya Yenika olarak kabul edilir.