e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Makaleler > Manevi Çalışma ve Emirleri Yerine Getirmede Hangisi Kalbi Arındırır?

Manevi Çalışma ve Emirleri Yerine Getirmede Hangisi Kalbi Arındırır?

Makale No. 8, 1984

Soru: Tora ve Mitzvot’u (Manevi Çalışma ve Emirleri) ödül almak üzere yerine getirmek kalbi arındırır mı? Atalarımız der ki: “Kötü eğilimi Ben yarattım; Işığı da şifası için verdim.” Bu demektir ki kalbi arındırır. Fakat kişi, özellikle ödül almamayı amaçladığı zaman mı bu böyledir, yoksa kişi, ödül almak üzere çalıştığı zaman da kalbi arındırır mı?

Cevap: “Zohar Kitabı’na Giriş”te (madde 44) yazılıdır ki, “Kişi, Manevi Çalışma ve Emirlere bağlanmaya, Kral’a hizmet ederken uygun olduğu gibi, sevgi ve korku niyeti olmadan Lo Lişma’da (O’nun adına değil) bile başlasa, kişinin kalpteki noktası büyümeye ve etkinliğini göstermeye başlar. Bu böyledir, çünkü Emirler, niyeti gerektirmez ve niyetsiz hareketler bile, kişinin ancak “cansız” denilen birinci seviyesindeki alma arzusunu arındırabilir. Ve kişi, alma arzusunun cansız kısmını arındırdığı ölçüde, yavaş yavaş kalpteki noktanın 613 organını inşa eder, bu Nefeş de Keduşa’dır (cansız seviyenin kutsallığı). Bu yüzden, görüyoruz ki Manevi Çalışma ve Emirleri yerine getirmek, Lo Lişma’da bile kalbi arındırır.

Soru: Manevi Çalışma ve Emirleri, ödüllendirilmemek üzere yerine getirme yolu, sadece seçilmiş birkaç kişi için midir? Ya da herhangi biri, Yaradan’la Dvekut (bütünleşme) ile ödüllendirileceği bu yolda, ödüllendirilmemek için yürüyebilir mi?

Cevap: İnsanın kendi için alma arzusu, yaratılış düşüncesinde ortaya çıkmış olsa da ruhlara, bu arzuyu, ihsan etme arzusuna çevirmek için ıslah verildiğinden, kişi, Manevi Çalışma ve Emirleri yerine getirerek, alma arzusunu, ihsan etme arzusuna çevirebilir. Bunun şifası, sadece seçilmiş birkaç kişiye değil, istisnasız herkese verilmiştir.

Ancak bu bir seçim meselesi olduğundan, bazıları daha hızlı ve bazıları daha yavaş ilerler. “Zohar Kitabı’na Giriş”te (madde 13,14) yazıldığı üzere, sonuçta, herkes, tam mükemmelliğini elde edecektir, yazıldığı üzere, “Sürgüne gönderilmiş kişi, O’ndan dışlanmış olmayacak.”

Yine de Manevi Çalışma ve Emirleri yerine getirmeyi öğrenmeye başlarken, kişi, Lo Lişma’da başlar. Bu böyledir, çünkü kişi, alma arzusuyla yaratılmıştır; bu yüzden, ona kişisel kazanç sağlamayan hiçbir şeyi anlamaz ve asla Manevi Çalışma ve Emirleri yerine getirmeye başlamak istemez.

Rambam’ın yazdığı gibi (Hilchot Teshuva, Bölüm 10): “Atalarımız der ki: ‘kişi Lo Lişma’da olsa bile, daima Manevi Çalışmaya bağlanmalıdır, çünkü Lo Lişma’dan, Lişma’ya gelir.’ Bu yüzden, çocuklara, kadınlara ve halka öğretirken, onlara sadece korkudan ve ödül alma üzerinden çalışmak öğretilir. Ve onlar, bilgi sahibi oldukları ve bilgelik edindikleri zaman, bu sır, onlara azar azar ifşa edilir. O’nu edinene ve O’na sevgiyle hizmet edene kadar, buna sakince alışırlar.” Dolayısıyla, Rambam’ın sözlerinden görüyoruz ki herkes Lişma’ya erişir, aralarındaki tek fark, zamanlamadadır.

Soru: Kişi, Lişma’ya giden bir yolda yürüdüğünü hissettiğinde, diğerleri de doğru yolda yürüsün diye onları etkilemeye çalışmalı mıdır?

Cevap: Bu genel bir sorudur. Dindar bir kişinin, laik bir kişiyi test etmesi gibidir. Eğer onu düzelteceğine inanıyorsa, o zaman “Dostunu kesinlikle azarlamalısın” ilkesine göre, onu düzeltmelidir. Benzer şekilde, bu durumda denebilir ki niyetinin sadece Emir olması koşuluyla, dostuna gidebileceği daha iyi bir yol olduğundan bahsedebilirsin. Fakat pek çok kez kişi, bir başkasını, “dostunu azarlamak” için değil, sadece üstünlük sağlamak amacıyla azarlar.

Ve yukarıda bahsedilenden öğreniyoruz ki insanın, başkalarının da gerçeğin yolunda yürümesi arzusu, dindar ve laikler, Litvanya ve Hasidim grubu ve Hasidim’lerin kendi arasında tartışmalar yaratmıştır. Bu böyledir çünkü herkes, kendisinin doğru yolda olduğunu düşünür ve herkes diğerini doğru yolda yürümek için ikna etmeye çalışır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,075