e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 365. Ve Yehuda O’na Yaklaştı – 1

365. Ve Yehuda O’na Yaklaştı – 1

VaYigaş, Ocak 1982

Sulam‘da [Zohar‘ın Merdiven yorumu] şöyle yorumlanır: “ ‘Ve Yehuda ona yaklaştı’ çünkü Yehuda dua anlamına gelen Nukva‘dır [dişi] ve Yusuf kurtuluştur.” Metin bize, “Ve Yusuf kendini tutamadı”ya kadar bir Zivug [çiftleşme] için birbirlerine yaklaştıklarını ve o Mohin‘in [ışıklar] onlara ifşa olduğunu söyler.

Yukarıda söylenenlerle ilgili olarak ayeti şöyle yorumlayabiliriz; “Ve Yehuda ona yaklaştı ve dedi ki: ‘Efendim, lütfen bu kulun efendisinin kulağına bir söz söylesin ve sen Firavun olarak kuluna kızma.’” Burada o, bir duaya yaklaşmak ve Yaradan’dan kendisini kurtarmasını istemek için bir emir getirir.

Kişi gerçeğin yolunda yürümek istediğinde ve gerçeğe Lişma [O’nun hatırına] denildiğinden -Maymonides’in Hilchot Teşuva‘da söylediği gibi- kişi gerçeklikten uzak olduğunu görür.

Dua, bir Melech [kral] olan, Yehuda denilen Malhut‘tur çünkü İsrail kralların oğullarıdır, Malhut‘un oğullarıdır. Malhut’a “İsrail topluluğu”, İsrail ruhunun toplanması denir. Bu nedenle, her birine Malhut denir.

Kişi, kendisini “hakikat” olarak adlandırılan, O’nun gerçek çalışmasına yaklaştırması için Yaradan’a dua etmeye geldiğinde Yaradan’a şöyle der: “Bilgelerimiz ‘Kötü eğilimi Ben yarattım; Tora’yı bir şifa olarak yarattım.’ demiş. Bu nedenle, Sen’den istediğim – bana Tora’nın ışığını vermendir, bu Mohin‘in Gadlut‘una [büyüklüğüne/yetişkinliğine] ihtiyacım olduğu için değildir. Bu nedenle, ‘Kuluna kızma’ çünkü aradığım Tora’nın tüm ışığı lüks değildir, bir zorunluluktur.”

“Firavun gibisin” çünkü dünyada iki kral vardır 1) Tüm Kralların Kralı, 2) “Kötü Firavun” olarak adlandırılan yaşlı ve aptal bir kral.

“Sen Firavun gibisin”, yani Yaradan’da herhangi bir büyüklük hissetmiyorum ve Keduşa‘nın [kutsallığın] önemi yok, hatta Firavun ile aynı tada ve değere sahip ve hatta en önemli zamanda, ikisi birden aynı değerdedir.  Keduşa için mi yoksa Tuma‘a [kirlilik] için mi karar vermeliyim – ve buna “Sen Firavun gibisin” denir – eşit ağırlıkta olduklarında, bu en önemli zamandır. Bazen, Firavun Keduşa‘dan daha önemlidir.

Bu nedenle, kişi Yaradan’dan kendisine O’nun Tora’sının ışığını göstermesini istediğinde, bu Gadlut‘u istediği için değil, zorunluluk olduğu içindir. Bu nedenle, “Kuluna kızma” demiştir. “Ve Yehuda ona yaklaştı”nın anlamı budur çünkü yaklaşmak, sadece Malhut olan bir duadır.

Yusuf, kurtuluştur  “Yusuf kendini tutamadı”da olduğu gibi ve ona Mohin‘i ifşa etmiştir. Bu, “Yusuf kardeşlerine kendini tanıttığında kimse onun yanında durmadı”nın anlamıdır. Yaradan Kendisini ifşa ettiğinde, “Hiç kimse durmadı.” Yani o anda kişi varlığını iptal eder ve gerçeklik yolunda yürümeye başlar.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,147